Civilingenjör Marknadsföring, Management & Kommunikation
TBS Education
Nyckelinformation
Campus läge
Toulouse, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 18 500 / per year *
Ansökningstiden
15 Jul 2024
Tidigaste startdatum
09 Sep 2024
* Terminsavgift
Introduktion
Programöversikt
I ljuset av den digitala revolutionen förväntas studenterna behärska färdigheter utöver den inledande marknadsföringen eller kommunikationen. Eleverna måste kunna jonglera med de strategiska tillvägagångssätten genom att kontrollera kommunikationskanalerna och förstå tekniska verktyg relaterade till digitalisering och datautvinning. Civilingenjör Marknadsföring, Ledning och Kommunikation kommer att utbilda kompetenta chefer som förstår utmaningarna bakom internationaliseringen av ett varumärke och digitaliseringen både i marknadsföringssätt och kommunikation.
Programmet kommer att ge studenterna strategisk och operativ expertis av traditionella och digitala marknadsförings- och kommunikationsverktyg. Studenterna kommer att skapa en synergi mellan företagets globala strategi och kommunikationsplanen för varje intressent. Programmet gör det möjligt för studenter att ta sig an utmaningen i den digitala eran med hänsyn till datahantering, reaktionshastighet och optimering av relationen med konsumenter.
Eleverna kommer att bygga nya tillämpningar av data och anslutna objekt inom dessa områden samtidigt som de utforskar möjligheter för nya affärsmodeller. Studenterna kommer att bli ombedda att pitcha kommunikationslösningar som optimerar e-handeln, efter de nya trenderna för morgondagens konsumenter.
Studenterna kommer också att lära sig hur man lägger upp en lämplig kommunikationsstrategi som anpassar sig till den nya kunden, och de kommer att utmanas att koppla kvaliteten på den traditionella individuella relationen och upplevelsebaserad marknadsföring med rigorösa och kostnadseffektiva metoder för massmarknadsföring.
Civilingenjörsprogrammet kommer att följa studenterna i tillägnandet av nya färdigheter som att sätta upp nya metoder för att lyssna och analysera, förstå den nya konsumenten och ha nya förklaringsmodeller, utveckla nya förhållningssätt till kundrelationer och tänka om marknadsföring i termer av legitimitet i ansiktet. av flera aktörer och samhällsförändringar. Kommunikationsansvariga måste visa smidighet i sin organisation för att förena interna krafter kring projektet och på så sätt skapa synergi mellan alla avdelningar.
Med sitt campus beläget i hjärtat av Toulouse kommer studenterna att exponeras för franska kommunikationsföretag samt interagera med kommunikationsproffs i London, Paris och/eller Barcelona. Hem till IoT Valley kommer Toulouse att inspirera studenter i en app-driven värld.
- Varaktighet : 12 månader
- Campus : Toulouse
- Språk : engelska
- Läge : Heltid
- Certifiering: CGE
- Studieavgifter : 18000€
- Ansökningsavgift : 100€
- Intag : september 2023
- Deadline : 15 juli 2023
TBS -accordion__title opened"> Styrkor
TBS -dragspel__innehåll">
- Med bloggar, sociala medier och den accelererade spridningen av smartphones måste företag vara transparenta. Studenterna kommer att utveckla en 360° vision av kunden samt hur man driver digital marknadsföringsinformation i samband med alla andra berörda funktioner från skapandet av produkten till marknadsföring och försäljning av varumärket och produkten.
- Programmet täcker varumärkeshantering och genom relationsmarknadsföring och en-till-en kommer studenterna att lära sig hur man övergår från produktorientering till kundorientering (inklusive erfarenhet)
- Integration i SM²-klustret där eleverna lär sig hur man analyserar produkter och tjänster inom en specifik marknad, kommunicerar till konsumenter relevant information om produkter och tjänster, hur man distribuerar produkter eller erbjuder tjänster på en given marknad och hur man planerar och utvecklar produktkoncept. eller tjänster med ramarna för nya affärsmodeller.
Antagningar
Läroplan
TBS-accordion__title opened">Programstruktur
TBS-accordion__content">Civilingenjörsprogrammet har ett operativt förhållningssätt i sin pedagogik. Som namnet antyder följer programmet en trefaldig strategi med fokus på kommunikation, marknadsföring och ledning.TBS-accordion__content">Master of Science Communication & Brand Content består av följande delar:TBS-accordion__content">
- Allmän utbildningskurser i multikulturell ledning, affärsstrategi, ledarskap och HR, ekonomisk kontroll och internationell marknadsföring.
- Specialiserade marknadsföringskurser undervisade av akademiker inom områdena innovationmarknadsföring, konsumentbeteende, relationsmarknadsföring och dataanalys.
- Specialiserade kurser undervisade av yrkesverksamma inom kommunikationsverktyg, branding, digital kommunikation, intern kommunikation, kriskommunikationsklienter, byråer, PR, inflytande kommunikation och internationell kommunikation.
- Valfria kurser äger rum i Toulouse, Paris, Casablanca och Barcelona.
föreläsareTBS-accordion__content">
- TBS permanenta fakulteten som kopplar ihop sin undervisningsmetodik med aktuell forskning.
- Branscharbetare som arbetar inom sektorer som Aeronautics (Airbus), Data Analytics.
- Besöksprofessorer från toppuniversitet i Frankrike och utomlands.
Kurser
- TBS-accordion__content">Förstå konsumenter och kunders beteenden och förväntningar
- TBS-accordion__content">Utarbeta marknadsföringsstrategin och stimulera innovation
- TBS-accordion__content">Implementera marknadsföringsstrategin
- TBS-accordion__content">Undersöka vad som driver ekonomisk och ledningsmässig prestation
- TBS-accordion__content">Kommunikationsstrategier
- TBS-accordion__content">Kommunikationsverktyg och tekniker
- TBS-accordion__content">Anta ett hållbart och internationellt perspektiv inom marknadsföring och kommunikation
- TBS-accordion__content">Marknadsföring och konsumentforskningsmetoder och dynamik
Programresultat
TBS-accordion__title opened">mål
TBS-accordion__content">
- Identifiera strategiska områden, utforma innovativa erbjudanden och optimera utvecklingen för ett företag genom att veta hur man kontinuerligt mäter prestanda och skiljer sig mellan de olika distributionskanalerna och kommunikationen.
- Omdesign organisation av verksamheten för att bättre kommunicera ett varumärke i både BtoC & BtoB ramverket.
- Förvärva kompetens om dagens och morgondagens utmaningar specifika för kommunikationssektorn, med förståelse för synergierna mellan avdelningar och intressenter och hur man hanterar den nya lämpliga tekniken för internationalisering och digitalisering av ett företag eller produkt.
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
För att hjälpa våra studenter ekonomiskt erbjuder vi följande rabatter för våra Master of Science-program. Tänk på att rabatter och erbjudanden om ekonomiskt stöd är exklusiva och inte kan kombineras.
Early Bird-rabatt
Du kan få 10 % rabatt på dina studieavgifter om du ansöker och betalar före den 31 december. Observera att detta är den enda rabatten som kan ackumuleras med andra.
Partner universitetsrabatt
Studenter från TBS partneruniversitet och/eller studenter som har tillbringat en termin på ett TBS campus som en del av ett utbytesprogram får 10 % rabatt på sin studieavgift.
Syskonrabatt
Om du har en bror eller syster som för närvarande är inskriven i ett TBS program får du 15 % rabatt på dina studieavgifter.
Speciell rabatt
Du kan få denna 15 % rabatt baserat på dina betyg och övergripande profil. (begränsad)
Parrabatt
Om du är gift/har ett barn tillsammans och båda ansöker om ett TBS program för samma år, får du 20 % rabatt på studieavgiften för något av programmen.
Excellence rabatt
Du kan få denna 25% rabatt om du har >610 GMAT-poäng eller >75% GPA; 7,0 IELTS; en fantastisk prestation under intervjun. (begränsad)
Effektrabatt
Du kan få denna 25% rabatt om du har ett starkt miljö-/humanitärt/CSR-projekt och en bra akademisk fil. (begränsad)
Externa stipendier
Ett antal franska föreningar delar också ut stipendier till internationella studenter som studerar i Frankrike:
Eiffelstipendium
Eiffel Excellence Scholarship Program förvaltas av det franska Europa- och utrikesministeriet för att göra det möjligt för franska högre utbildningsanstalter att locka utländska toppstudenter att registrera sig för franska master- och doktorandkurser .
Ansökningsprocessen för Eiffelstipendiet är extremt selektiv. Kandidatstudenter måste vara icke-franska och vara mindre än 25 år gamla samtidigt som de måste bevisa utmärkta akademiska resultat. Detta stipendium kan ge upp till 1 000 € per månad till framgångsrika kandidater.
Campus France stipendieinformation
Internationella studenter som vill studera i Frankrike kan också ansöka om ett urval av nationella stipendier. För mer information kontakta Campus France .
Ackrediteringar
Idealiska studenter
TBS-accordion__title opened">Studentprofil
TBS-accordion__content">
- Studenter i företag, management, humaniora eller konst, journalistik.
- Studenter som vill bli chef inom marknads- eller kommunikationssektorn.
Karriärmöjligheter
- Produktchef
- Marknadschef / Kommunikationschef
- Marknadsanalytiker
- Marknadsundersökningsanalytiker
- Marknadsforskningschef
- Brand Manager
- Marknadsansvarig
- Gemensam chef
- Web Strategy Manager
- Kategorihanterare
- Intern / Extern Kommunikationschef