Civilingenjör Mode Management
University of Lincoln
Nyckelinformation
Campus läge
Lincoln, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för internationella studenter | hemstudenter: £9 900
Upptäck Lincoln var du än är i världen
Våra webbseminarier, ämnesmästarklasser, frågestunder och studentpanelsamtal är ett bra sätt att upptäcka hur det är att bo och studera vid University of Lincoln .
Introduktion
Detta masterprogram är lämpligt för dem som vill göra en ledarkarriär i den globaliserade modeindustrin. Utforska en mängd olika discipliner inom inköp, prognoser, analys och marknadsföring, med hållbarhet inbäddad genomgående. Det gör det möjligt för eleverna att utveckla de färdigheter som behövs för att driva sitt eget varumärke eller affärsidé eller komma in i den mycket konkurrensutsatta modebranschen.
Täcker tre disciplinära områden av management, marknadsföring och mode, syftar denna kurs till att producera akademiker som kan analysera konsument- och samhällstrender för att utveckla effektiva inköps-, detaljhandels- och marknadsföringsstrategier. Studenter har möjlighet att genomföra livebedömningar och få praktisk erfarenhet genom student-som-producent-metoden.
Programmet undervisas av ett team av internationella akademiker och drar nytta av gästföreläsare som är professionella inom mode och andra affärsområden.
Kursen arbetar också i nära samarbete med Fashion BA-programmet, vilket ger en unik praktisk upplevelse för studenter.
Ansökan är välkommen från ett brett spektrum av examensområden, inklusive design, affärer, konst och samhällsvetenskap.
Kontakt timmar
Varje modul består vanligtvis av två eller tre undervisningstimmar per vecka under en undervisningsperiod på 12 veckor. Fyra moduler studeras vanligtvis per termin, vilket motsvarar åtta till tolv timmar per vecka. Deltidsstudenter studerar vanligtvis två moduler per termin, vilket motsvarar fyra till sex timmars kontakttid per vecka. Studietiden kan variera från termin till termin för både heltidsstudenter och deltidsstudenter och kan spridas över veckan.
Studier på forskarnivå omfattar en betydande del av självständiga studier, där man utforskar det material som tas upp i föreläsningar och seminarier. Som en allmän vägledning, för varje timme som spenderas i klassen, förväntas eleverna tillbringa två till tre timmar i en självständig studie.
Programspecifika tilläggskostnader
För varje kurs kan studenterna upptäcka att det tillkommer kostnader. Dessa kan vara med hänsyn till de specifika kläder, material eller utrustning som krävs, beroende på kurs. Vissa kurser ger studenter möjlighet att genomföra fältarbete eller studiebesök. Där dessa är obligatoriska kan kostnaden för resa, logi och måltider täckas av universitetet och ingår därför i avgiften. Om dessa är valfria kommer studenter normalt (om inte annat anges) att behöva betala sina egna kostnader för transport, boende och måltider.
När det gäller läroböcker ger universitetet studenter som anmäler sig med en omfattande litteraturlista och vårt omfattande bibliotek har antingen material eller virtuella versioner av de kärntexter som studenterna måste läsa. Däremot kanske studenter föredrar att köpa några av dessa för sig själva och kommer i det här fallet att stå för kostnaden.
Branschkunskap
Lincoln International Business School har ett erfaret personalteam som består av akademiskt och professionellt kvalificerade lärare med relevant industriell erfarenhet och finansexperter med stora forskningsintressen.
Handelshögskolan är värd för en serie gästtalare varje år. Som en del av skolan kommer eleverna att ha möjlighet att lära av branschexperter. Tidigare talare har inkluderat representanter från organisationer som Deloitte, Santander, HSBC, Innocent, The Institute of Internal Auditors och Sir David Tweedie (ex-ordförande för IASB).
Studenterna kommer också att ha möjlighet att bygga sina färdigheter och kunskaper ytterligare med aktiviteter utanför skolan som att gå med i ett samhälle, volontärarbete eller bli studentambassadör.
Fashion Management Online Showcase
Som en del av MSc Fashion Management-slutbedömningen har studenterna i uppdrag att sätta ihop en levande modevisning med hjälp av design från studenter från tredje året BA (Hons) Fashion.
Men som ett svar på covid-19-pandemin, som gjorde att liveshowen ställdes in, valde eleverna istället att fortsätta att marknadsföra elevernas arbete med en online-showcase med hjälp av sociala medier.
Se en sammanfattning av den digitala marknadsföringen som producerats av MSc Fashion Management-studenter.
"Denna information var korrekt vid tidpunkten för publicering (juli 2023)"