Civilingenjör i byggprojektledning
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 15 900 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £9 400 | Internationella/EU-studenter på heltid: £15 900
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår MSc in Construction Project Management (CPM) möter de utmanande kraven från den moderna eleven och de föränderliga behoven hos yrkesverksamma inom byggd miljö.
Vi har starka band med framstående företag i branschen, såsom:
- Mace
- Willmott Dixon
- BAM Construction.
Vi samråder med dessa företag för att säkerställa att kursinnehållet förblir relevant för den moderna byggledaren. De ger också råd om befintliga och föreslagna utbildningar, forskningsverksamhet och konsultarbete.
Du kommer att arbeta med problem som byggbranschen, beställare och konsulter upplever. Genom att göra det kommer du att utveckla ett brett utbud av ledningsfärdigheter och kunskaper inklusive:
- Byggnadsinformationsmodellering (BIM)
- projektfinansiering
- teknologi
- anskaffning.
Kursen är idealisk om du har en bakgrund inom byggbranschen och vill utveckla din karriär som Byggledare. Våra akademiker fortsätter att fortsätta sina karriärer lokalt, nationellt och globalt.
Observera att PGCert- och PGDip-kvalifikationer endast erbjuds som exit-utmärkelser och är inte ackrediterade av RICS eller CIOB.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Lägen av studier
Det finns två leveranssätt för denna kurs:
- heltid på campus
- distansutbildning.
Det finns två ingångspunkter - september och januari.
Observera att PGCert- och PGDip-kvalifikationer endast erbjuds som exitutmärkelser och är inte ackrediterade av RICS eller CIOB. Sökande som är intresserade av dessa bör ansöka om MSc i första hand.
För heltidsstudenter hålls föreläsningar på två bestämda dagar varje vecka.
För distansdeltagare är den virtuella inlärningsmiljön (VLE) det primära leveranssättet. Studenter stöds via e-post, Skype, onlineföreläsningar och telefon, och är välkomna att delta i alla föreläsningar på campus. Distanselever rekommenderas att spendera två kvällar per vecka och en hel dag per helg på sina studier.
Det finns också intensiva studieperioder och en europeisk studieresa, när studenter i båda studierna samlas (valfritt för distansstuderande).
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Människor, ledarskap och organisationer (30 hp)
Momentet syftar till att utveckla din kunskap och förståelse för hur beteendemässiga och organisatoriska frågor påverkar projektets prestationer och hur de kan utnyttjas för att effektivt leverera projekt.
Den innehåller en översikt över ledningsmetoder, en utforskning av frågorna kring att förstå sig själv och förstå andra, teamteori och ledarskap, kommunikation, konfliktteori och lösning, konfliktlösningsstrategier och lärande av erfarenhet i projektmiljöer och även konflikter och förhandlingar i samband med personliga och kulturella skillnader.
I stor utsträckning använder modulen en problembaserad inlärningsstrategi (PBL). Här underlättas PBL genom problemlösningsövningar som bygger på framstående fallstudier och spelövningar. - Projektplanering, styrning och risk (30 hp)
Denna delkurs förbereder dig för att leda projekt inom samhällsbyggnad med hjälp av avancerad planerings- och styrteknik. Du kommer att lära dig och tillämpa en rad färdigheter inom projektplanering, schemaläggning, övervakning och kontroll som inkluderar kassaflöde och kapitalutgiftsanalys, värdehantering, risk- och möjlighetshantering och användning av programvarubaserade beslutsstödverktyg som används i industrin. - Processhantering (30 hp)
Denna modul utvecklar nödvändiga färdigheter för att hantera upphandling effektivt och effektivt; de nyckelprocesser som i slutändan dikterar projektets framgång. Börjar med en kritisk utvärdering av projektets livscykel, modulen utforskar ett antal alternativa upphandlingsmetoder samtidigt som man lägger stor vikt vid samarbete och integration i leveranskedjan. Dessutom görs en undersökning av avtalsarrangemangen mellan parterna i leveranskedjan samt källor till tvister och konflikthantering.
Modulen undersöker också ytterligare viktiga aspekter av byggprojektledning såsom hälsa och säkerhet, kvalitet och miljöledning. Projektets framgång och teamprestationskriterier beaktas också medan ett effektivare projektleveranssystem föreslås genom att utforska leverantörskedjans utveckling och magert tänkande. - Avancerad teknik och BIM (30 hp)
Denna modul erkänner att den nuvarande utmaningen för den brittiska byggbranschen är att hitta innovativa lösningar för att möta kraven i en snabbt föränderlig värld. Hållbart byggande, Off-Site Construction och Smart Technologies är några av de metoder som utvecklas för att leverera en hög kvalitet, produktiv och mer hållbar byggd miljö för våra kommande generationer.
Även om det ännu inte är helt införlivat i standardpraxis, är Building Information Modelling (BIM) den framväxande tekniken som håller på att bli det grundläggande fordonet för att köra och leverera dessa innovationer. Denna modul, därför, utforskar både avancerad konstruktionsteknik och innovationer och användningen av BIM för att hantera och organisera byggprojektinformation - Tillämpade forskningsmetoder (10 hp)
Momentet ger dig grunderna i forskningsdesign som belyser skillnaden mellan kvalitativa och kvantitativa forskningsparadigmer och visar hur data både kan samlas in och analyseras och hur deduktiva argument kan användas för att producera giltiga generaliseringar från data. Det ger dig också en översikt över särskilda forskningstekniker så att de kan välja och utveckla de verktyg som är mest lämpliga för deras specifika forskningsprojekt.
Intensiva studieperioder
Du kommer att delta i fyra intensiva studieperioder under ditt program. Dessa är normalt runt 3 dagar långa. Studenter (och personal) njuter av dessa intensiva sessioner eftersom de kan dela erfarenheter och kunskap samt förnya vänskap och skapa kontakter inom branschen och de öppna lärandestudenterna får möjlighet att träffas ansikte mot ansikte med personal.
Organisationen och samverkan av dessa intensiva studieperioder hyllas alltid av våra studenter som särskilt gillar webbplatsbesök, workshops och gästföreläsningar från branschexperter som är några av de viktigaste funktionerna.
Disputation (50 hp)
Din avhandling följer på Applied Research Methods och syftar inte bara till att generera ny kunskap eller insikter utan också att utveckla din förmåga att genomföra rigorös forskning, att planera och genomföra ett utökat projekt och att kommunicera komplexa idéer effektivt i ord och grafiskt. Du kommer att arbeta med en handledare från avdelningen för att producera ett originalverk av publicerbar kvalitet genom att bedriva sin egen primära forskning och presentera sina resultat på ett professionellt sätt.
Lärande och undervisning
Som svar på feedback från branschen, Vi har gjort våra kurser mer praktiska genom att använda en ”tillämpad” metod för lärande. Detta kallas ibland ”problembaserat lärande” eller PBL. Med detta tillvägagångssätt lär du dig genom att arbeta igenom problem som är anpassade från komplexa, verkliga situationer. Vi använder våra kopplingar till industriutövare för att hjälpa till att utforma de problem vi använder i klassen. Detta leder till en mer spännande och relevant studentupplevelse.
Heltid läge
Du kommer att få nytt material varje vecka med mellanliggande handledning eller seminariesessioner. Det finns också intensiva studieveckor och en europeisk utflykt där du kommer att lära dig med studenter från båda studierna.
Läge för distansutbildning
Den virtuella inlärningsmiljön (VLE) är det primära leveranssättet. Du kommer också att ha kontakt via e-post och telefon under perioderna utanför campus.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Alla våra distansstudenter är anställda på heltid av framstående företag inom sektorn.
Heltidsstudenter hittar liknande anställning strax efter examen. De har vanligtvis (Assistent) Projektledare befattningar. Men bredden av kunskap som våra elever får ger dem flexibilitet att fungera effektivt i ett antal olika roller.
Lokala och nationella byggföretag, utvecklare, projektledare, husbyggare, lantmätare och bostadsföreningar rekryterar regelbundet våra akademiker.
Många akademiker är anställda globalt - inklusive i:
- indien
- Pakistan
- Sydafrika
- Kanada
- Australien
- Peru
- Mellanöstern
- Kina.