Civilingenjör i digital marknadsföring
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £10 400 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår MSc i digital marknadsföring gör att du kan specialisera dig på att planera och tillämpa digitala marknadsföringsstrategier.
Specialkunskapen om digital marknadsföring vi lär ut hjälper dig att förstå och skapa digitala marknadsföringslösningar. Under dina studier kommer du att utveckla:
- en stark grund i marknadsföringsteori och praktik
- ett specialistperspektiv på digital marknadsföring och hur den integreras i en övergripande marknadsföringsram
- färdigheterna att analysera komplexa marknadsföringssituationer i den digitala miljön och utveckla lösningar och åtgärder.
Praktikalternativet, tillgängligt om du börjar kursen i september, förbereder dig för din framtida karriär. Se våra vanliga frågor om praktik här.
Dessutom har du möjlighet att ta certifikatnivåprovet Institute for Direct and Digital Marketing (IDM). IDM-studentmedlemmar drar nytta av digitalt fokuserade jobbmöjligheter genom IDMs digitala nav.
Efter examen kommer du att vara redo för en rad karriärer inklusive:
- Digital marknadsföringsanalytiker
- Social Media Manager
- Specialist på gemenskaper och sociala medier.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Introduktion till principerna för marknadsföring
Du kommer att introduceras till de viktigaste principerna för marknadsföring genom att studera de teorier som ligger till grund för ämnet. Du kommer att utforska köparens roller, marknadsföringsmiljön, och hur marknadsförare planerar, hantera, implementera och övervaka marknadsföringsprogram inom ramen för 2000-talets internationella miljö. - Förstå kundbeteende
Du kommer att kritiskt bedöma kundernas beteenden och deras interaktion med marknadsföring. Informerad av beteendevetenskap, du kommer att analysera varför kunder beter sig som de gör och hur marknadsföringsaktiviteter påverkar deras beteende. Denna analys informerar din kritiska förståelse och implementering av både strategiska och ansvarsfulla marknadsföringsmetoder. En innovativ dimension av denna kurs är utredningen av förändringsagenter som väsentligt kommer att påverka kundernas beteenden i framtiden, till exempel neurovetenskap, klimatförändringar och teknikinnovation. Detta är en analytisk modul som använder forskningsbevis för att informera utvärdering, beteende- och kommunikationsforskning. - Forskningsmetoder för evenemang och marknadsföring
Du kommer att utveckla färdigheterna för att bedriva marknadsundersökningar självständigt. Studenter på MSc-programmen förväntas genomföra effektiv forskning som bygger på en rad sekundära och primära datakällor vid utarbetandet av kurser. Det är viktigt att du utsätts för en rad metodologiska frågor, datainsamlingstekniker och studiefärdigheter. För övrigt, denna modul för forskningsmetoder är inriktad på förberedelserna för, och framgångsrik slutförande av, hög kvalitet, rigorös och systematisk forskning för företag och ledning. - Professionell och akademisk utveckling
Denna modul hjälper dig att bli en livslång elev och förbättra din anställbarhet. Börjar med fokus på hur du kan uppnå ditt bästa akademiskt, du kommer sedan att utveckla dina färdigheter för anställning och karriärplanering. Du kommer att arbeta igenom en självutvecklingsplan, ta ledningen i ditt eget lärande och utveckling. Du kommer att coachas i att identifiera, engagera sig i och reflektera över hur du kan vinna på utvecklingsaktiviteter inom universitetet och externt. - Digital marknadsföringsanalys
Du kommer att utforska makro- och mikroeffekterna av digital teknik på marknadsföringshantering, innan du tittar på frågorna om att implementera och genomföra en digital marknadsföringskampanj inklusive etiska frågor. Dessutom kommer du att undersöka hur digital information används för att fatta strategiska marknadsföringsbeslut och utvärdera och förbättra marknadsföringsprestanda. Du kommer att utveckla färdigheter i problemlösning, kritiskt resonemang, marknadsundersökningsdesign, kvalitativ och kvantitativ dataanalys, användning av teknik i marknadsföringshantering, och analys och tolkning av marknadsföring. - Kundinsikt och engagemang
Denna modul undersöker hur man förvärvar och behåller lämplig andel av bra kunder, samt hur man prioriterar kunder. Det bygger på förutsättningen att kunderna är kärnan i organisationen, eftersom organisationen utan kunder skulle misslyckas. Modulen tar ett kundcentrerat tillvägagångssätt och erkänner den hyperanslutna miljö där organisationer verkar idag. Teknik och metodologiska metoder för att få kundinsikt och bygga detaljerade kundprofiler diskuteras. Dessutom, modulen överväger hur man interagerar med kunder på sätt som tillför värde för båda parter. Modulen använder sig av verkliga fallstudier, liksom studenternas egna erfarenheter som kunder. - Marknadsföringsstrategi för digitala och sociala medier
Digital teknik har förändrat marknadsföringen, de erbjuder nya källor till kundinsikt, de har dramatiskt förändrat kundbeteendet, möjliggjort nya affärsmodeller och påverkat hur organisationer interagerar med sina kunder och viktiga intressenter. Denna modul syftar till att ta ett strategiskt perspektiv på den digitala och sociala mediemiljön. Den fokuserar på samspelet mellan konsumenter, företag och andra organisationer och hur digitalt tänkande kan bidra till effektiv marknadsföring. Webbaserade medier, mobila plattformar, sociala medier och digitala verktyg granskas, praktiseras och kritiskt utvärderas för att identifiera framgångsrika resultat och skapa samtida digitala marknadsföringsstrategier. - Global marknadsföringsstrategi
Du kommer att bygga vidare på modulen Principles of Marketing, och utforska den globala marknadsföringsmiljön. Särskild tonvikt läggs vid internationalisering och skapande och utveckling av globala marknader. Du kommer att förstå principerna, influenser, och institutioner som påverkar utvecklingen av internationell handel och globala marknadsföringsstrategier. Du kommer att analysera möjligheter och begränsningar i samband med global marknadsföringsstrategi, och tillhörande organisatoriska och kontrollfrågor i samband med utvecklingen av globala marknader. Detta inkluderar en uppskattning av vikten av etiska och sociala frågor.
Slutprojekt- välj en:
- Avhandling
Avhandlingenär en möjlighet för dig att utforska och utveckla expertis inom digital marknadsföring. Du uppmuntras att välja ett ämne som kommer att vara värdefullt i din framtida karriär. Detta är en självstyrd aktivitet, där du driver ditt eget forskningsprojekt, med vägledning och rådgivning av en handledare, baserat på det förslag som utvecklats i modulen Forskningsmetoder i evenemang och marknadsföring. - Kundprojekt
Du har möjlighet att koppla teori till praktik genom att analysera en verklig organisatorisk fråga. Efter att ha identifierat ett projekt (med godkännande av både kundföretaget och modulledaren) undersöker du en viss fråga, en som kan stödjas genom relevant litteratur och genom att bedriva primär forskning med klienten. Denna modul är inte en praktikplats men kan tas i samband med en praktik du har identifierat och deltar i. Frågan i fråga kan vara ett aktuellt ledningsproblem för kundorganisationen eller relaterat till framtida strategiska val. Klientprojektet ger dig en betydande erfarenhet av lärande och personlig utveckling.
Praktik
- Marknadspraxis (sandwich-läge)
Denna modul är ett utmärkt tillfälle att få ett års övervakad heltidsbetald arbetserfarenhet i Storbritannien eller internationellt i en marknadsföringsroll. Du kommer att undersöka en digital marknadsföringsutmaning i en kommersiell eller ideell organisation. Under hela denna modul, du tillämpar de praktiska begrepp du har lärt dig i kursen. När du arbetar för organisationen, du kommer att ansvara för att hantera en stor del av ditt eget lärande, inklusive spårning och registrering av dina framsteg.
Vi erbjuder massor av stöd för att hjälpa dig hitta betald arbetserfarenhet och få kontakter med olika organisationer. Vårt placeringsteam (WAVES) har en databas som registrerar arbetsmöjligheter och de driver många placeringsmässor där du kan träffa potentiella arbetsgivare. Att säkra en arbetslivserfarenhet är ditt ansvar och kräver mycket ansträngning, men det ger dig värdefull erfarenhet. Du måste täcka dina egna levnads- och resekostnader under hela denna tid.
Lärande och undervisning
Merparten av undervisningen på denna kurs sker i form av interaktiva workshops. Du kommer att stärka dina praktiska analys- och beslutsfattande färdigheter med:
- föredrag
- diskussioner
- rollspel övningar.
Dessa är kopplade till utvalda fallstudier och bedömningar.
Strukturerade gruppuppgifter och en gruppbaserad marknadsföringssimulering online kommer att utveckla dina färdigheter i att arbeta som en del av ett team.
Genom att genomföra levande forskningsprojekt för en organisation får du praktisk erfarenhet. Detta gör att du kan omsätta din kunskap om marknadsföringsmetoder och teorier i praktiken. För övrigt, du kommer att dra nytta av insikten hos lärare på Handelshögskolan. De bedriver akademisk forskning eller kommer från en branschbakgrund.
Du kommer att delta i ledande diskussioner och specialevenemang på grund av inlägg från besökande talare från näringslivet, konsultföretag och forskningsorgan.
En frivillig studieresemodul för International Business in Practice ingår.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Kandidater från denna kurs kommer att få kunskap och färdigheter för framtida roller inom digital marknadsföring, till exempel:
- digital marknadsföringsanalytiker
- social media manager
- samhällen och specialister på sociala medier.
För övrigt, akademiker från vår portfölj av kurser är anställda i marknadsföringsroller över hela världen; dessa inkluderar jobb i media, digital, varumärkes- och kommunikationsbyråer, såväl som interna marknadshanteringspositioner inom så olika områden som snabba konsumtionsvaror, detaljhandeln, lyxhandel och gästfrihet, resa, publicering och tillverkning. Arbetsgivare inkluderar:
- &Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC
Exempel på våra akademiker inom digital marknadsföring är:
- marknadschefer
- sociala medier community chefer
- marknadsföringsplanerare
- varumärkeschefer
- företagsledare för kommunikation.
För övrigt, några av våra studenter fortsätter att starta egna företag.
Marknadsföring på Oxford Brookes University har starka relationer med flera företag inom en rad branscher. Dessa informerar programmets utformning och leverans och ger möjligheter till placeringar och anställning. Utöver det professionella karriärutvecklingsstöd som ges inom programmet, universitetet har en aktiv och entusiastisk karriärtjänst. Den här tjänsten hjälper dig att få ”konkurrenskraftig kant” när du söker jobb genom att erbjuda hjälp med CV, och håna bedömningscentra och intervjuer.