Civilingenjör i fordonsteknik med elfordon
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Wheatley, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 - 24 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 600 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £8 900 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 600
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår MSc Automotive Engineering with Electric Vehicles förbereder dig för en karriär inom fordonsindustrin och den komplexa och snabba utvecklingen som äger rum.
Du kommer att undervisas i en specialdesignad ingenjörsbyggnad av personal med exceptionell kunskap och expertis inom sina områden. Våra gästföreläsare från näringslivet ger professionella perspektiv och förbereder dig för en spännande karriär.
Vårt läge är i hjärtat av en av Europas största koncentrationer av högteknologiska företag och den brittiska motorsportdalen. Detta ger möjligheter att samarbeta med fordonsindustrin och dess leveranskedja. Och håller dig uppdaterad med utvecklingen inom:
- fordonsteknik
- produktionsmetoder
- processer
- förvaltningstekniker.
Du kan engagera dig i vårt prisbelönta Oxford Brookes Racing (OBR) team. Med studenter från hela avdelningen designade, byggde och tävlade teamet en ensitsiga Formula Student-bil.
Du bör ha en CEng-ackrediterad BEng/BSc (Hons) grundexamen för att uppfylla fullständiga CEng-registreringskrav.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Kursen är uppbyggd kring tre perioder:
- Termin 1 pågår från september till december
- Termin 2 från januari till maj
- sommarperioden som avslutar året till slutet av september.
För att kvalificera dig för en magisterexamen måste du klara 180 modulpoäng, inklusive avhandlingen.
Studiemoduler
Obligatoriska moduler
- Buller, vibrationer och hårdhet (NVH) (20 poäng)
Denna modul tittar på analys, kvantifiering, karakterisering och diagnos av buller, vibrationer och hårdhet hos fordonskomponenter och komponenter. - Advanced Powertrain Engineering (20 hp)
Denna modul ger en förståelse för områden som krav på drivlinasystem, energiflöde i drivlinan, motor- och drivlinamodelleringskoncept för att utvärdera prestandan hos drivlinasystem. - Engineering Business Management (20 hp)
Denna modul ger dig en förståelse för de ledningsförmåga och kunskaper som är viktiga inom verkstadsindustrin. - Advanced Vehicle Dynamics (20 poäng)
Denna modul kommer att ge dig en grundlig förståelse för relevanta teoretiska och praktiska överväganden i samband med att optimera fordonsprestanda. Du kommer att lära dig att tillämpa avancerade fordonsdynamiska analystekniker såsom derivatmetoden och lära dig hur du optimerar fjädring på vår fyrstolparrigg. - Elfordon (20 poäng)
Denna modul utvecklar en omfattande förståelse för elfordon med fokus på avancerad fordonsframdrivningsteknik. Modulen omfattar analys, modellering, simulering och styrning av olika elfordonsarkitekturer med fokus på drivlinan och tillhörande elektronik. - Crash Impact Modeling (20 poäng)
Denna modul kommer att ge dig en förståelse för material, komponenter och strukturella beteenden när de utsätts för händelser med medelhög till hög påverkan. Detta inkluderar design, testning och modellering av motorsport- och fordonsfordon med hänsyn till krocksäkerhet.
Slutprojekt
- Avhandling (60 hp)
Detta är ett individuellt projekt om ett ämne från fordonsteknik, som erbjuder en möjlighet att utveckla en hög nivå av expertis inom ett visst område av fordonsteknik, inklusive användning av industristandardprogramvara och/eller experimentellt arbete, modulen kommer också att ge dig med forskningskompetens, planeringsteknik, projektledning. Även om ett brett utbud av branschsponsrade projekt är tillgängliga (t.ex. MAN (Tyskland), VUHL (Mexiko), McLaren (Storbritannien), AVL (Österrike), Arctic Truck (Island) etc.), kan eleverna också genomföra sina egna projekt i Storbritannien och utomlands, att arbeta i nära samarbete med en forsknings- eller kommersiell organisation.
Lärande och undervisning
Du kommer att undervisas av personal från institutionen för maskinteknik och matematiska vetenskaper. Du kommer att få ytterligare input från besökande talare från näringslivet och industrin.
bedömning
Detaljer om bedömningsmetoderna som används för denna kurs kommer att inkluderas här snart.
Forskning
Tyngdpunkten i våra forskargrupper är att producera högkvalitativ forskning för den verkliga världen. Personalen har nära kopplingar till branschen genom forskningsprojekt och konsulttjänster.
Vår ingenjörsforskning är organiserad i tre tvärgående, tvärvetenskapliga teman. Forskning inom detta område stöds av de brittiska forskningsråden och Europeiska kommissionen, industrin och välgörenhetsstiftelser.
- Hållbar teknik och innovation
- Fordon med låga koldioxidutsläpp
- Simulering, modellering och systemintegration.
Resultaten av den senaste REF (2014)-övningen visade att 96 % av forskningen vid institutionen är internationellt erkänd, och 57 % bedömdes vara av världsledande kvalitet eller internationellt utmärkt, jämfört med 45 % 2008. Mer specifikt, 50 % av de inkomna fallstudierna bedömdes vara internationellt utmärkta och 72 % av forskningsresultaten bedömdes vara internationellt utmärkta eller världsledande.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Våra akademiker har de allra bästa anställningsmöjligheterna, med hundratals ingenjörsstudenter har gått vidare till framgångsrika karriärer i sin valda bransch.
Många av våra studenter fortsätter att arbeta med ledande bil- eller motorsportföretag i Storbritannien och världen över. Studenter kan utnyttja universitetets karriärstödsystem till fullo.