Civilingenjör i företagspsykologi
Heriot-Watt University Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Academic City, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
AED 88 452 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Alla studieavgifter inklusive moms
Introduktion
Översikt
Programmet riktar sig till personer som redan är i eller strävar efter en karriär inom ledarskap eller personalrelaterade områden inom någon bransch. Det ger också utbildning för dem som vill bedriva specialistkonsultarbete inom affärs psykologi. Detta program ger en detaljerad förståelse för olika aspekter av psykologi som är relevanta för arbetsplatsen. Studenter kan hitta några ämnesområden som är kända från tidigare studier i företagsledningen. På alla områden är emellertid affärs psykologi-metoden att utnyttja primära forskningsdata och psykologiska principer för att analysera situationer och utveckla evidensbaserad politik.
Januari deltagare
Studenter som startar programmet i januari borde observera att det går heltid för två terminer (12 månader) avhandling (februari till april, 3 månader) (totalt 16 månader) eller deltidskurser för 4 terminer (24 månader) Mars till augusti, 6 månader) (totalt 30 månader).
Studenter som anmäler sig till januariprogrammen behöver inte vara på campus under sommarlovet.
Kursinnehåll
MSc-studenter tar alla kurser som listas under en eller två år. Postdoktorsexamen utdelas till studenter som passerar alla undervisade kurser men fortsätter inte vidare till magisterexamen. För att få doktorsexamen måste studenterna passera fyra av de åtta lärda elementen.
Business Psychology läroplan kompletteras av en rad professionella utvecklingsaktiviteter för att bygga akademiska och personliga färdigheter, samråda med organisationer och förvärva ytterligare ackrediterade certifikat (om så är möjligt).
Kärnkurser
- Social och organisatorisk förändring - processerna för individuell och gruppförändring och begreppet motstånd.
- Coaching Psychology - introducerar praktiken av coaching och dess bakgrund i rådgivningsteori.
- Psykologi för marknadsföring - utforska konsumentbeteende, inklusive kognition och uppfattning i detaljhandelsmiljöer och övertygelsens sociala psykologi.
- Introduktion till mänskliga faktorer och ergonomi - vikten av arbetsyta design och miljöns påverkan på mänskliga fel och prestanda.
- Organisationskultur - analysera begreppet kultur och dess inverkan på medarbetarna.
- Ledarskap - introducerar begreppet makt och hur det här handlar om ledarskap i affärsområdet.
- Mångfald - tittar på mångfald ur ett individuellt identitetsperspektiv och undersöker framgången med diversitetshanteringsprogram.
- Forskningsmetoder - Forskningsdesign, både kvalitativ och kvantitativ, relevant för magisteruppsatsen.
Avhandling
En MSc-avhandling utförs av studenter när de har slutfört och godkänt alla lärda kurser. Eleverna arbetar individuellt med en projektledare för att utforma, genomföra och presentera ett formellt projekt och tillämpa psykologi på sin arbetsplats. Studenter måste visa akademisk prestation i de lärda kurser som anses vara berättigade till projektet.
Karriär
Affärs psykologer kan vara anställda internt eller som konsulter att ge råd om frågor som rör arbetskraftens prestanda och anställningsbeteende. Dessutom är en djupare förståelse för människors beteende på arbetsplatsen en viktig färdighet för chefer i alla branscher. Denna grad ökar därigenom direkt potentialen för kandidater som bedriver karriär inom ledning, utbildning och mänskliga kapital roller såväl som i det snabbväxande området affärs psykologi själv. Kunskapen kan lika tillämpas på vilken roll som anställd eller kundrelationer är viktiga för framgång.
Engelska språkkrav
Om engelska inte var undervisningsmaterial under tidigare utbildning, måste sökande visa engelska språkkunskaper motsvarande IELTS 6.5. Sökande bör notera att krav på engelska språkkunskaper kommer att fokusera särskilt på skriftlig engelska.
Ansökningstiden
Vår Dubai Campus driver en rullande antagningsprocess året runt: så snart ett intag har avslutats börjar vi acceptera ansökningar om nästa. Det är också möjligt för dig att skjuta upp ditt startdatum i upp till ett år.
De flesta studenter tillämpar 6–10 månader före det valda intaget. Vi kan acceptera ansökningar fram till 3 veckor innan varje intag börjar, men du bör notera att en sen ansökan nästan säkert kommer att innebära en försening i tillhandahållandet av väsentliga administrativa tjänster, till exempel ditt studenterutbildningskort (utan vilket du inte kommer att vara kan komma åt biblioteket eller onlinetjänster).
Antagningar
Läroplan
Innehåll i kursen
MSc-studenter tar alla kurser som listas under en eller tvåårsperiod. Forskarexamen delas ut till studenter som klarar alla undervisade kurser men inte fortsätter till magisteruppsatsen. För att få forskarutbildningen, studenter måste klara alla fyra av de åtta undervisade elementen.
Läroplanen för företagspsykologi kompletteras av en serie professionella utvecklingsaktiviteter för att bygga akademiska och personliga färdigheter, samråda med organisationer och skaffa ytterligare ackrediterade certifikat (om tillgängligt).
Grundläggande kurser
- Social och organisatorisk förändring — processerna för individ- och gruppförändring och begreppet motstånd.
- Psychology of Coaching - introducerar praktiken av coaching och dess bakgrund i rådgivningsteori.
- Psykologi för marknadsföring - utforska konsumentbeteende, inklusive kognition och uppfattning i detaljhandelsmiljöer och övertalningens socialpsykologi.
- Introduktion till mänskliga faktorer och ergonomi - vikten av arbetsplatsdesign och miljöpåverkan på mänskliga fel och prestanda.
- Organisationskultur — analys av begreppet kultur och dess inverkan på anställda.
- Ledarskap - introducera begreppet makt och hur detta relaterar till ledarskap i affärsmiljön.
- Mångfald - titta på mångfald ur ett individuellt identitetsperspektiv och undersöka framgången för mångfaldshanteringsprogram.
- Forskningsmetoder — forskningsdesign, både kvalitativ och kvantitativ, relevant för examensarbetet.
Avhandling
En MSc-avhandling genomförs av studenter när de har slutfört och klarat alla undervisade kurser. Studenter arbetar individuellt med en projektledare för att designa, genomföra och presentera ett formellt projekt, tillämpa psykologi på sin arbetsplats. Studenter måste visa akademisk prestation i de undervisade kurserna för att anses vara berättigade till projektet.
Karriärmöjligheter
Affärspsykologer kan anställas internt eller som konsulter för att ge råd om frågor som rör arbetskraftens prestanda och anställdas beteende. Dessutom är en djupare förståelse för människors beteende på arbetsplatsen en viktig färdighet för chefer i alla branscher. Denna grad ökar därför direkt potentialen hos akademiker som bedriver karriär inom ledningen, utbildning och humankapitalroller såväl som inom det snabbt växande området för affärspsykologi själv. Kunskapen kan också tillämpas på alla roller där anställdas eller kundrelationer är viktiga för framgång.