Civilingenjör i internationell marknadsföring, management och organisation
Università degli Studi di Udine
Nyckelinformation
Campus läge
Udine, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master of Science-programmets inlärningsmål tillåter skapande av professionella profiler som kan inneha både mellanliggande och högsta positioner i internationella, innovativa och hållbara företag och i olika affärsfunktioner, såsom marknadsföring, HRM, kvalitetsledning och hållbarhetsutveckling . Sådana positioner kan avse antingen enskilda företag och affärsnätverk, affärsgrupper samt företagskonsultföretag.
Masterprogrammet syftar till att ge studenterna färdigheter för att förstå och tolka ur ett ledarperspektiv de fenomen som rör internaliseringsmönster samt affärsteknisk innovation inom företag.
En sådan inriktning driver tillhandahållandet av olika kurser som omfattar heterogena ämnen: från förhandling i tvärkulturell verksamhet till internationell marknadsföring och ledning; från kvalitetsstyrning till omprocess för omarbetning av affärsprocesser; från innovationshantering till laboratorier för affärsstrategier och politik. Korsfunktioner kommer också att tillhandahållas, med specifika kurser som omfattar internationell lagstiftning och prestandamätningstekniker.
Masterprogrammet använder omfattande deltagande inlärningsprocesser såsom diskussion om fallstudier; utveckling av fallhistorier; projekt fungerar; företagsbesök; lärande laboratorier och praktikplatser.
I slutet av masterprogrammet kommer studenterna ha fått både specifika och mjuka färdigheter, allt från det olika innehållet i kurserna till språkkunskaper som förbättras genom en lärarupplevelse helt utbildad på engelska, till färdigheter på fältet, vilket gör studenterna mycket konkurrenskraftiga profiler på den samtida arbetsmarknaden.
Utbildningsmål
IMMO är en tvåårig, 120 hp, engelsklärd magisterexamen (Laurea Magistrale) som är utformad för att främja studerandes affärsutbildning och ge en solid grund för deras karriärutveckling. Programmet kombinerar akademisk rigor med exponering för näringslivet.
Internationalisering, innovation och hållbarhet är kärnan i programmet - både när det gäller tillvägagångssätt och studieämnen.
Studenterna kommer att utveckla färdigheterna för att inneha medel- och toppledande positioner i internationella, innovativa och hållbara företag. IMMO förbereder studenterna för att arbeta i funktioner som marknadsföring, personalhantering, forskning och utveckling, kvalitet, som företagskonsult eller att bli företagare.
Läroplanen gör det möjligt för studenter att djupdyka i de mest övertygande frågorna för dagens internationaliserade företag: från tvärkulturell förhandling till internationell marknadsföring; från kvalitetshantering till BPR; från innovationshantering till internationell logistik.
Tack vare en liten klassstorlek använder IMMO en deltagande inlärningsstrategi: teambaserade simuleringar, diskussion av fallstudier, samtal med chefer, projektarbeten om frågor om partnerföretag, företagsbesök och praktikplatser.
Mobilitetsupplevelser - både i Europa och i resten av världen - uppmuntras starkt. IMMO har ett dubbelavtal med Carinthia University of Applied Sciences (Österrike).
I slutet av magisterprogrammet kommer studenterna att vara mycket konkurrenskraftiga på den moderna arbetsmarknaden på grund av sin spetskunskap om specialiserade ledningsämnen och deras färdigheter som utvecklats inom området - från att studera i en multikulturell klass till att arbeta med företagsprojekt. .
Karriär och jobbmöjligheter
Professionella möjligheter inom områdena marknadsföring och försäljning, personalhantering, forskning och utveckling, kvalitet och hållbarhet, internationalisering inom toppledningsaktiviteter på företags- och affärsenhetsnivå, som ledningskonsulter eller i forskningscentra. Doktoranden har också kompetens att starta en entreprenörsaktivitet.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
MA International Marketing and Media Management
- Berlin, Tyskland
- Frankfurt, Tyskland
Global Master Digital Management
- Online Spain
- Madrid, Spanien + 1 Mer
Dual Master's Program I Internationell Marknadsföring I En Digital Miljö | Internationell Marknadsföring
- Barcelona, Spanien