Civilingenjör i internationell marknadsföring och varumärkeshantering
Lund University
Nyckelinformation
Campus läge
Lund, Sverige
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Programöversikt
Detta program förbereder dig för en karriär inom marknadsföring, strategi, varumärkes- och produktledning, försäljning och marknadsundersökningar. Masterprogrammet i International Marketing and Brand Management är ett av Sveriges populäraste civilekonomprogram.
När du ansöker till detta program väljer du antingen spåret Strategier för varumärken och internationella marknader eller spåret Internationella konsumenttrender, varumärken och innovation.
Efter avslutat program kommer du att ta examen med en MSc i företagsekonomi med inriktning mot internationell marknadsföring och varumärkeshantering.
Strategier för varumärken och internationella marknader (spår 1)
I det här spåret kommer du att träna strategiskt beslutsfattande och lära dig hur du bygger varumärkeskännedom och lojalitet på internationella marknader. Du kommer att utveckla din förståelse för alternativa strategier för företag som väljer, går in, utvecklar och lämnar internationella marknader. Du kommer också att lära dig om den praktiska tillämpningen av varumärkesstrategier. Aspekter och teorier kring varumärkeshantering kommer att presenteras och diskuteras för att utveckla kunskap om hur man hanterar en global varumärkesmiljö. Om du vill lära dig att påverka beslut, människor, företag och samhället i stort är det här platsen att börja.
Internationella konsumenttrender, varumärken och innovation (spår 2)
Människors konsumtion förändras ständigt, och det måste även företag och myndigheter för att framgångsrikt kommunicera sina produkter och tjänster. Det här spåret ger dig teorin och verktygen som behövs för att hjälpa företag och organisationer att identifiera och förbereda sig för framtida trender och få ett försprång. Vi erbjuder dig stora möjligheter att dyka djupare in i konsument- och marknadsinsikter och metoder för att samla information om konsumenttrender, eftersom du samtidigt fördjupar din förståelse för varumärken, innovation och affärsrelationer.
Läroplan
Programmets struktur
De första femton veckorna av programmet är organiserade i två spår.
När du ansöker till detta program måste du också välja vilket spår du vill följa, antingen ett mer ledningsorienterat perspektiv eller ett perspektiv som lägger tonvikten på konsument- och kulturaspekter. Dessutom kommer du att kunna välja kurser som ger dig den typ av specialisering du föredrar inom det bredare området internationell marknadsföring och varumärkeshantering. Båda spåren avslutas med ett examensarbete inom global marknadsföring (15 hp).
Kurser - Spår 1:
- Internationell marknadsföring och strategi (7,5 hp)
- Strategisk varumärkeshantering (7.5 hp)
- Flerkanalig marknadsföring, detaljhandel och internationalisering (7.5 hp)
- Forskningsstrategi (5 hp)
Kurser - Spår 2:
- Konsumentkulturteori och konsumtionsinsikter (7,5 hp)
- Från konsumentinsikt till innovation (7,5 hp)
- Värdet av varumärken i ett konsumtionssamhälle (7.5 hp)
- Forskningsstrategi (5 hp)
Valfria för båda spåren:
- Ett av följande två valfria (7,5 hp vardera):
- Hållbarhet och marknadsföringsetik
- Digital marknadsföring.
- En av följande två metodkurser (5 hp vardera):
- Kvalitativa forskningsmetoder
- Kvantitativa forskningsmetoder
- En av följande två metodkurser (5 hp vardera):
- Förstå konsumtion
- Företagets varumärkeshantering och rykte
Ackrediteringar
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Skolans nära band till det internationella näringslivet och ett omfattande nätverk av företagspartners säkerställer praktisk relevans och ger din karriär ett försprång. Utexaminerade har fått anställning hos internationellt ledande företag över hela världen, till exempel SAS, L'Oréal och IKEA. Utexaminerade från detta program kan söka positioner i internationella företag inom marknadsföring, strategi, varumärkes- och produkthantering, försäljnings- och marknadsundersökningar. Du kommer att kunna hjälpa företag att få insikt genom att förse dem med trendanalys, konsument- och marknadsundersökningar, affärsinformation, scenarioplanering, strategi och innovation.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
MA International Marketing and Media Management
- Berlin, Tyskland
- Frankfurt, Tyskland
Global Master Digital Management
- Online Spain
- Madrid, Spanien + 1 Mer
Dual Master's Program I Internationell Marknadsföring I En Digital Miljö | Internationell Marknadsföring
- Barcelona, Spanien