Civilingenjör i ledning och marknadsföring
University College Cork
Nyckelinformation
Campus läge
Cork, Irland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 10 630 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* EU -studenter: 10 630 € | studenter utanför EU: 18 130 euro
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Denna kurs är avsedd för akademiker som har tagit lite eller ingen ledning eller marknadsföring i sin grundutbildning. Om du vill fortsätta en karriär inom ledning eller marknadsföring eller fokusera på en specifik strategisk innovation, företag eller marknadsföringsförmåga är denna kurs lämplig för dig.
Människor med olika akademiska bakgrunder, inklusive vetenskap, konst, teknik, juridik och samhällsvetenskap går denna kurs. Det är också lämpligt för dig med en yrkesmässig eller akademisk kvalifikation som medicin eller redovisning. Detta unika program lägger stor vikt vid de kreativa och innovativa aspekterna av ledning och marknadsföring som är väsentliga krav för företagskarriärer och för utveckling av en kunskapsbaserad ekonomi.
Varför välja denna kurs
Detta program är utformat för dig som har liten eller ingen erfarenhet av ledning eller marknadsföringsinnehåll i din grundutbildning och vill fortsätta en karriär inom ledning eller marknadsföring - eller faktiskt att fokusera på en specifik strategisk innovation. För detta ändamål lägger vi stor vikt vid de kreativa och innovativa aspekterna av ledning och marknadsföring i denna kurs. Detta innovativa tillvägagångssätt återspeglas också i vår undervisning där vi kombinerar föreläsningar, projekt, seminarier, gruppdiskussioner, presentationer och både individuella och grupprapporter.
Ansluten läroplan
Detta tillvägagångssätt återspeglar också vårt engagemang för Connected Curriculum där vi betonar kopplingen mellan studenter, lärande, forskning och ledarskap genom vår vision för ett Connected University. Vår personal ligger i framkant i denna integrativa strategi för lärande och kommer att hjälpa dig att skapa meningsfulla kopplingar inom och mellan discipliner som ledning, marknadsföring och affärer.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
kursinnehåll
Vårt MSc-program (Management and Marketing) levereras med en kombination av:
- föreläsningar och handledningar
- interaktiva workshops
- fallstudier och klassdiskussion
- branschpresentationer
- företagsbesök
- gästtalare
- forskningsseminarier
Den 12 månader långa kursen är uppdelad i två delar:
Del I omfattar mitten av september till följande mars. Under denna tid kommer du att studera ett kärnutbud av ämnen inom både management och marknadsföring, och du kan också välja från en rad valbara ämnen beroende på vilket område du siktar på att specialisera dig inom.
För att förbereda och förbättra dina möjligheter till anställningsbarhet kommer du också att ta en modul för personlig och professionell utveckling . När du är klar med denna modul bör du kunna:
- Skriv en professionell meritförteckning.
- Ge effektiva, informativa och övertygande presentationer.
- Genomför intervjuförberedelser och karriärplanering.
- Reflektera över din egen professionella och personliga utveckling.
Dessa moduler levereras av en kombination av akademisk personal och branschutövare inom området, och använder sig av de senaste teknikerna, med ett starkt tillämpat fokus.
Del II: studenterna genomför modulen Applied Research Project (30 hp). Om studenter har lyckats säkra en placering måste det tillämpade forskningsprojektet slutföras utanför deras normala arbetstid.
Moduler
Studenter tar 90 poäng enligt följande:
Del I
Kärnmoduler (60 hp):
MG6302 Introduktion till marknadsföring (5 hp)
MG6303 Etiska frågor i näringslivet (5 poäng)
MG6304 Marknadsundersökning (5 hp)
MG6305 Människor och organisationer (5 hp)
MG6306 Konsumentbeteende (5 poäng)
MG6308 Marknadskommunikation (5 hp)
MG6309 Strategi (5 poäng)
MG6315 Projektledning (5 hp)
MG6320 Foundations of Management (5 poäng)
MG6329 Organisationsdynamik (5 poäng)
MG6335 Professionell och personlig utveckling (5 hp)
MG6336 Digital marknadsföring (5 poäng)
Del II
MG6825 Tillämpad forskningsprojekt (30 hp)
Obs: Om en student har tagit och godkänt en modul tidigare, kommer studenten att behöva ta en ersättningsmodul enligt programdirektörens anvisningar.
Ytterligare information om kursinnehåll och moduler finns på Postgraduate College Calendar.
Du kan se vår nedladdningsbara broschyr här: MSc Management and Marketing Broschyr .
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karaktären av alla ledarskaps- och marknadsföringskurser innebär att du efter avslutad kurs kommer att vara brett rustad för att söka arbete inom ett så stort antal branscher som möjligt. Den teoretiska grunden och de färdigheter som tillhandahålls kommer att göra det möjligt för dig att närma dig karriärmöjligheter med vision och flexibilitet, och att byta karriär med större lätthet, i linje med dina egna föränderliga karriärplaner och med entreprenörsförväntningarna i den moderna ekonomin.
Människor som har tagit examen från den här kursen har hittat arbete i en mängd olika branscher, inklusive:
- utbildning
- mat och dryck
- Finansiella tjänster
- informationsteknologi
- resor och turism
- managementkonsultverksamhet
- detaljhandeln och tillverkningsindustrin.
Nyutexaminerade har hittat anställning i en mängd olika företag, inklusive 2FM Radio, Aon Hewitt, Apple, Cork County Council, Kerry Group och Musgrave Group.
Supporten fortsätter efter examen. Vi upprätthåller regelbunden kommunikation med våra utexaminerade och strävar efter att hålla dem informerade om anställningsmöjligheter som är relevanta för deras karriärplaner och ambitioner. Där akademiker önskar det, upprätthåller vi en databas över deras nuvarande status som information för potentiella arbetsgivare.