Civilingenjör i lyxvarumärkesmarknadsföring
Glasgow Caledonian University, London (GCU London)
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 8 400 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* heltidsstudenter i Storbritannien/EU
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Ett unikt program, utformat för att återspegla lyxvarumärkets särart. Våra mästare i lyxvarumärkesmarknadsföring ger dig specialkunskaper, branschkunskap och expertis som krävs för en framgångsrik karriär i en nisch och innovativ bransch.
Du kommer att studera en rad ämnen, ge en bredd av kunskap och förståelse för marknadsföring specifikt relaterad till lyxmärken, med fokus på kritisk insikt om lyxkonsumentbeteende, lyxmärke och marknadsföringskommunikation och undersökning av juridiska aspekter av varumärke inom en lyx sammanhang. Vi hjälper dig att utveckla dina intellektuella färdigheter tillsammans med de moderna färdigheter och metoder som behövs för att utmärka sig i branschen.
Det finns också en möjlighet att slutföra en praktik, volontärarbete, skrivbordsbaserad konsultverksamhet eller till och med studera utomlands. Studenter ges också möjlighet att delta i oberoende forskning genom forskningsprojektet.
Programmet syftar till att ge studenter en möjlighet att studera lyxmarknadsföring i ett globalt sammanhang samtidigt som de är medvetna om företagens bredare ansvar inklusive ansvarsfullt ledarskap. Efter examen kommer du att vara väl positionerad för att fungera som chef inom en allt mer konkurrenskraftig och digitalt orienterad bransch med ett internationellt omfång.
Universitetet har byggt på en mängd expertis inom lyxsektorn från våra akademiska och hedersprofessorer som kommer från och fortsätter att arbeta som ledare i branschen. Det primära syftet är att utrusta studenterna med en modern förståelse för lyxvarumärkesmarknadsföring för att möta behoven hos lyxmärkesindustrin. Det är tänkt att framtida akademiker ska kunna prestera som yrkesverksamma genom att tillämpa sina kunskaper, analytiska och personliga färdigheter och kompetenser för att framgångsrikt uppnå jobb inom lyxmärkesektorn.
Antagningar
Läroplan
Modul Information
Våra väletablerade kopplingar till industrin tillsammans med aktuellt tänkande och forskning har format programmets struktur, som består av 6 moduler, plus en avhandling.
Strategisk marknadsföring av lyxvaror
Utforskar hur ett lyxföretags tillgångar kan användas för att skapa och leverera värde till intressenter, särskilt kunder och intressenter. Studenterna ges möjlighet att utveckla en ledande översikt över hur marknadsföring interagerar med de andra funktionella områdena i lyxbranschen.
Juridiska aspekter av varumärkeshantering
Fokuserar på och kontextualiserar nischaspekter av lag för att vara tillgängliga för dem utan en tidigare juridisk studie av immaterialrätt eller reglering. Det ger grunden för kritiskt, analytiskt och juridiskt kreativt tänkande samtidigt som man utforskar juridiska frågor relaterade till varumärken, domännamn, passerar, designrättigheter, patenträttigheter, upphovsrätt, och frågor som rör reklamstandarder.
Utveckla personlig och professionell kompetens
Gör det möjligt för eleverna att identifiera, förstå, utveckla och formulera sina viktigaste personliga förmågor i samband med deras framtida karriärsträvanden. Studenter kommer att ges möjlighet att genomföra en branschplacering, volontär-, studera utomlands eller delta i skrivbordsbaserad konsultverksamhet för att vara bättre förberedda för sitt personliga och professionella liv.
Konsumentledd hållbar marknadsföring
Utformad för att ge en djupgående och kritisk förståelse för konsumentledda hållbara marknadsföringsmetoder. Studenterna introduceras till begreppet kundinsikt och dess roll i beslutsfattandet för marknadsföring. Delkursen utvärderar de psykologiska, sociala och ekonomiska rötterna till disciplinen konsumentbeteende och relaterar dessa till samtida konsumenter.
Global branding och integrerad marknadskommunikation
Ger studenterna en kritisk förståelse för varumärkesteori genom en undersökning av viktiga teoretiska ramar som är relevanta för varumärkesidentitet, personlighet, varumärkesrelationer och varumärkeskultur. Olika sektorer inklusive mode, lyx, resor och underhållning utforskas samtidigt som studenterna får en förståelse för marknadskommunikationens mix.
Forskningsprojekt: Design och metoder
Introducerar studenterna till forskningsmetoder och tidshanteringsfärdigheter som är viktiga för deras forskningsprojekt. Delkursen ger väsentlig kunskap om forskningsdesign över viktiga områden och antar ett kritiskt perspektiv för att jämföra och kontrastera alternativa forskningsmodeller.
Avhandling
Det sista inslaget i programmet är avhandlingen, vilket ger dig möjlighet att designa och genomföra en originalforskning inom ett selektivt område inom Luxury Brand Marketing
Programresultat
Utbildningsmål för programmet
Som svar på det unika förslaget att lyxvaror och tjänster finns på den globala marknaden tillsammans med den framväxande kroppen av akademiskt intresse som har utvecklats inom detta område, MSc Luxury Brand Marketing-programmet syftar till att ge akademiker möjlighet att studera lyxmarknadsföring inom ett globalt sammanhang samtidigt som de känner till företagens bredare ansvar inklusive ansvarsfullt ledarskap.
Studenter på programmet kommer att ges möjlighet att studera marknadsföringsteori och praktik genom en mängd specialiserade ämnen inklusive lyxkonsumentbeteende, lyxvarumärke och marknadsföringskommunikation och granskning av juridiska aspekter av varumärke inom ett lyxigt sammanhang. Dessutom, antingen genomföra en praktik, studera utomlands, volontärarbete eller skrivbordsbaserad konsultverksamhet. Studenterna har också möjlighet att engagera sig i självständig forskning genom forskningsprojektet.
Programmet är lämpligast för studenter som tidigare har studerat affärer på grundnivå och som vill utveckla en djupare förståelse för de verktyg och tekniker som finns tillgängliga för chefer och tillämpa dessa i ett lyxvarumärkesmarknadsföringssammanhang. Programmet kan också tilltala studenter som har en icke-affärsbakgrund men har åtagit sig att utveckla en marknadsföringskarriär inom lyxvarumärke. Programmet erbjuds både heltid och deltid. Utövare är mycket välkomna att ansöka, därför välkomnar programmet ansökningar via den flexibla inträdesrutten som involverar kreditöverföring och RPL.
Det förväntas att framtida akademiker från programmet kommer att kunna prestera som proffs som tillämpar sin kunskap, verkliga problemlösningsfärdigheter och kompetenser för att framgångsrikt uppnå jobb inom marknadsföringssektorn för lyxvarumärken. Specifikt är programmets utbildningsmål att:
- Ge studenterna en rad möjligheter att studera teori och praktik som är relevant för marknadsföring av lyxvarumärken;
- Att förbereda och utrusta studenterna med lämplig akademisk kunskap för att göra det möjligt för studenter att kommunicera effektivt i frågor som rör marknadsföring av lyxvarumärken;
- Erbjuda studenterna möjlighet att engagera sig i verklig problemlösning genom till exempel en praktikmöjlighet eller skrivbordsbaserad konsultverksamhet;
- Ge studenterna möjligheter till personlig utveckling genom att genomföra ett individuellt forskningsprojekt. Framför allt uppmuntra eleverna att vara självständiga elever, mycket motiverade och självsäkra individer.
- Förbered studenterna för karriärer inom marknadsföring av lyxvarumärken, särskilt för att utveckla en rad färdigheter och attribut för att förbättra studenternas anställbarhet som potentiella marknadsförare inom lyxsektorn.
- Ge inte bara ämnesrelaterade kunskaper utan också forskning, studier och personliga färdigheter. För att underlätta utvecklingen av kritiskt tänkande, analytiska färdigheter och forskningsmetoder för att göra det möjligt för studenter att förstå och välja lämpliga metoder och forskningstekniker för oberoende forskning.