Civilingenjör i marknadsanalys och insikter
National University of Singapore Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Singapore, Singapore
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 - 15 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
SGD 64 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2024
* Avgifter exkluderar GST (varor och tjänster skatt) och kan komma att ändras med den rådande GST-kursen.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vårt Master of Science in Marketing Analytics and Insights-program är utformat för att sköta nyutexaminerade för att möta den växande efterfrågan på dataanalytiker i branscher för att ta itu med marknadsrelaterade frågor - förutsäga efterfrågan och trend, förstå konsumenternas preferenser och beteendemönster, skapa nya produktkoncept och utveckla produktportföljer, fatta beslut om prissättning och kampanjer, och formulera distributionsnät.
Störande innovationer medför stora utmaningar för traditionella och befintliga företag, skapa möjligheter till tillväxt och expansion. Vår läroplan är rotad i en solid teoretisk grund och kompletteras med erfarenhetsinlärning för att ansluta dig sömlöst med affärsmetoder för den framtida ekonomin.
Varför välja NUS MSc i Marketing Analytics och Insights?
Skärpa din konkurrensfördel, Marknadsför din potential
Vår MSc i marknadsföringsanalys och insiktsprogram fokuserar unikt på att utbilda framtida marknadsförare med följande tre styrkor.
Först, förmågan att avslöja och formulera specifika dataanalyser måste ta itu med marknadsföringsproblem.
För det andra, behärskningen av de senaste forskningsverktygen, som är nödvändiga hårda färdigheter för att hantera sådana behov.
Tredje, effektiv kommunikation av analytiska insikter. Strukturerad över 12 till 15 månader, du kommer att lära dig av framstående fakultetsmedlemmar med erkänd expertis inom sina områden, såväl som från begåvade kamrater och kollegor från olika kulturer och bakgrunder.
Drivs av globala tankeledare
Med mer än 170 framstående internationell fakultet från över 20 regioner, som erbjuder bred branscherfarenhet och erfarna affärsinsikter, är vår NUS Business School-fakultet åtagit sig att ge dig en berikande och stimulerande affärsutbildning.
En levande gemenskap
Som student i MSc i Marketing Analytics and Insights-programmet, studentupplevelsen bör inte bara begränsas till klassrummet. Förutom akademiska aktiviteter, du kommer att ha tillgång till en myriad av sociala, företags-, och anrikningsaktiviteter, som är organiserade speciellt för att du ska ha en tillfredsställande tid här på NUS.
NUS Alumni Community
National University of Singapore är världsberömt för vår akademiska spetskompetens inom utbildning, forskning och service. När du har slutfört din NUS MSc i Marketing Analytics and Insights kommer du att gå med i ett pulserande nätverk bestående av mer än 38 000 akademiker från handelshögskolan och 300 000 universitetsalumner från olika bakgrunder och discipliner. Dessutom, du kommer att ha äran att etablera alumnnätverket för vår NUS MSc i Marketing Analytics and Insights community.
CEMS-anslutningen
NUS MSc i Marketing Analytics & Insights studenter kan anmäla sig genom att välja ytterligare CEMS Master i International Management (CEMS MIM) examen.
CEMS är en strategisk global allians mellan ledande handelshögskolor, multinationella företag, och icke-statliga organisationer. Detta högt rankade, global, ett år, MIM-programmet före erfarenhet betonar och utvecklar lednings- och ledarskapskompetenser med tonvikt på internationalism och ansvarsfullt ledarskap.
Under ditt CEMS MIM-år, du kommer att njuta av en internationell utbytestermin vid ett ledande CEMS-partneruniversitet, slutföra CEMS-kurser i Global Management, delta i Business Project och kompetensseminarier, samt genomföra en internationell praktikplats. Med CEMS MIM, du får uppleva och gå med i en kohort av hög kaliber, internationellt sinnade, flerspråkiga studenter inskrivna på ledande handelshögskolor över hela världen.
Antagningar
Läroplan
Programstruktur& Läroplan
Vårt MSc i Marketing Analytics and Insights program levereras intensivt över 12 till 15 månader i en treterminsstruktur bestående av kärn- och valfria moduler, samt ett kreditbärande Marketing Analytics Project (MAP) eller praktik. Du förväntas slutföra 40 Modular Credits (MC) för att ta examen. Det finns ingen ytterligare specialisering som erbjuds i programmet.
Orientering Vecka | Första terminen | Andra terminen | Erfarenhetsmässigt lärande |
I början av augusti | Augusti - november | Januari - april | Maj — juli/maj — oktober |
1 Modul (0 MC): • Principer för marknadsföring | 3 kärnmoduler (12 MC) 2 valfria moduler (8 MC) | 2 kärnmoduler (8 MC) 2 valfria moduler (8 MC) | Marknadsföringsanalysprojekt (MAP) eller praktik (4 MC) |
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Ackrediteringar
Galleri
Antagningskrav för programmet
Visa ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemang.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.