MSc i marknadsföring och digitala medier
ESCP Business School
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
15 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 23 900 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
MSc in Marketing and Digital Media fokuserar främst på digital marknadsföring för att ge studenterna en integrerad bild av de olika digitala marknadsföringsverktygen och hur de kan spela en viktig roll för att bygga ett varumärke. Den lägger också tonvikten på hur man tillämpar marknadsföringstekniker och viktiga strategiska marknadsföringsaspekter i en alltmer digital och globaliserad värld. På så sätt utrustas studenterna under inlärningsprocessen med de färdigheter och kunskaper som krävs för att lyckas i en internationell, banbrytande karriär inom marknadsföring.
Programmet använder en mängd olika undervisningsmetoder, såsom blandad inlärning samt fall- och projektbaserad undervisning, för att främja praktiskt lärande som gör det möjligt för studenterna att omsätta teoretiska begrepp i levande praktik.
Studenterna börjar sina studier i den pulserande staden Madrid, där de bor under de två första terminerna. Därefter kommer studenterna att gå specialiseringskurser antingen i London eller Berlin och avsluta sina studier igen i Madrid där de kommer att delta i konsultprojekt. Utöver alla dessa erfarenheter kommer studenterna också att interagera med ledande teknikföretag under det internationella studieseminariet, vilket ger studenterna en uppdaterad och global kunskapsbas som är grundad i den senaste utvecklingen på den digitala marknaden.
Höjdpunkter:
- 15 månader magisterexamen på heltid (120 ECTS)
- Mångkulturell studieväg i en Business School
- Ett internationellt seminarium
- Specialiserade inriktningar för marknadsintroduktion i London (Mode, lyx och innovation) eller Berlin (Big Data & Analytics)
- Undervisas på engelska
- Studenterna kommer att få en examen, den franska magisterexamen (DEAMIE), och en ESCP-examen, MSc i marknadsföring & Digitala medier.
- En fördjupningskurs i spanska
- Minst 4 månaders praktik
- Förbättra din profil med starka ledaregenskaper och nätverkande
- Lägg till värde till ditt CV genom att utnyttja en högt rankad handelshögskola som ESCP
- Rankad som #1 Best Digital Marketing Master i Spanien av EL MUNDO
Galleri
Antagningar
Läroplan
Moduler
9 månaders teoriklasser, studiet av expertis och praktiska fall
Kurserna behandlar både teori och verkliga tillämpningar. De undervisas från slutet av september till juni av ESCP-fakulteten och framgångsrika proffs. Ingår också många möten och seminarier med yrkesverksamma inom denna sektor.
Term 1
Juli - september
30ECTS - Online
Endast studenter vars examen hade 180 högskolepoäng innan magisterexamen måste slutföra termin 1, vilket innebär ytterligare 30 högskolepoäng. Slutförande av dessa ytterligare 30 ECTS är nödvändigt för att följa ackrediteringsreglerna.
- Ekonomi
- marknadsföring
- Strategi
- Redovisning& Finans
- Statistik för Management
- Ledarskap
Term 2
September-december — Madrid
- Data och analys för beslutsfattande
- Introduktion till digital marknadsföring
- Brand Building
- Strategiska marknadsföringsbeslut: Affärsspel
- Kundupplevelse
- Finans för marknadsföring*
- Digital projektledning för marknadsförare*
- Digital Analytics 1: Webbdesign och kodningsprojekt I
- Digital analys 2: Google Analytics
- Digitala samtal
- Effektiv kommunikation
- Examensarbete Seminarium
Madrid - Live fallstudie: L'ORÉAL
* Valbara kurser
Term 3
Januari-april — Madrid
- Kommunikation 360
- Reklam i den digitala tidsåldern
- Medieplanering och köpförhandling*
- Robotar och AI i företag*
- Märkesinnehåll
- Kreativitet i reklam
- Social Media Mangement
- Mobil strategi
- Prissättning& Kundvärde
- Forskningsmetoder för marknadsförare
- Digital Analytics 1: Webbdesign och kodningsprojekt II
- Digital analys 3: SEM& SEO
- Digital analys 4: Google Adwords
Madrid - Live fallstudie: HAVAS& WAVEMAKER
* Valbara kurser
Term 4
Gå till marknaden specialisering spår
April - juni — London eller Berlin& Madrid
- Internationellt studieseminarium
london
- Digital transformation och entreprenörskap spår
- Digital mode och lyx spår
Berlin
- Big Data& Analytics spår
Madrid
- Strategisk planering för konsultprojekt
- Internationellt konsultprojekt och avslutande seminarium
Term 5
Professionalisering
Juli - december
- Praktik
- Professionell avhandling
Programresultat
Öppenhet och mångfald
Interaktionen med lärare från mer än 20 nationaliteter garanterar ett större djup i mångkulturellt lärande. Studenter på civilingenjör i marknadsföring och digitala medier kommer från olika länder och har olika bakgrund: ingenjörer, läkare, farmaceuter, litteratur- och juridikstudenter, etc. De bildar en grupp multikulturella deltagare, vilket gör utbyte och arbete i grupper desto mer berikande.
Medveten om att du alla har din egen identitet och personlighet, syftar programmet till att göra dig nyfiken och mångsidig för att hjälpa dig att lyckas i ditt framtida yrkesliv.
Denna mästare har utbildat mer än 600 deltagare. De upptar nu strategiska och operativa marknadsföringspositioner och kommunikation i olika företag över hela världen.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
- Global Trade Marketing Manager
- Global produktchef
- Tillväxt& Content Marketing Manager
- Regional Key Account Manager
- Digitalt innehåll och Social Media Manager
- Strategist för digitala medier
- Specialist på digital kvalitet
- Marknadsföring& Operations Manager
- Varumärke och Client Experience Designer
- Affärsanalytiker
- Marknadsförings- och kommunikationskonsult
- Digital kampanjchef
- Strategisk marknadschef
- E-handel chef
- Brand Manager
- Marknadsföringschef
- Produkt Chef
- Digital marknadschef
Ackrediteringar
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Antagningskrav för programmet
Visa ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemang.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.