Civilingenjör i marknadsföring och internationellt företagande (MScMIB)
Lingnan University
Nyckelinformation
Campus läge
Tuen Mun, Hongkong
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
HKD 163 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Undervisningsavgiften ovan täcker inte förkurser.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lingnan University MSc i marknadsföring och internationellt företag tränar studenter för global verksamhet
Klar för den globala marknadsplatsen
Det ettåriga heltidsprogrammet, Master of Science i marknadsföring och internationellt företag, utbildar företagsledare och proffs för den dynamiska globala marknaden och företagslivet.
Ändra med tiden
De tekniska framstegen under de senaste tio åren, tillsammans med internet, har oåterkalleligt förändrat våra liv, om inte hela vår civilisation. Livets takt är snabbare än någonsin, liksom vår kommunikation. Alla runt om i världen, vare sig det är en vän eller en handlare, kan "anslutas" med några klick. Globalisering, digitalisering och teknik förvandlar i sin tur snabbt näringslivet.
Möta efterfrågan på jobb i Hong Kong
”Internationell verksamhet utgör en stor och växande del av världens totala verksamhet,” säger prof Ling Peng, tidigare programchef för Master of Science in Marketing och International Business-programmet. ”Nästan alla företag, stora eller små, bedriver internationell handel och affärsverksamhet. De flesta säljer sina produkter till leverantörer från utlandet och tävlar mot produkter och tjänster som kommer från utlandet. Ur mänskliga resurser är specialister och yrkesverksamma som kan prestera effektivt och ansvarsfullt i en olika miljö och marknad mycket eftertraktade, säger hon.
Prof Peng tillägger att Kinas anslutning till Världshandelsorganisationen (WTO) och Hongkongs inträde i det närmaste ekonomiska partnerskapssystemet (CEPA) med fastlandet, intensifierar efterfrågan på proffs med internationell affärsinformation och aktuell kompetens. "Vår masters program strävar efter att bygga upp all nödvändig marknadsföring och internationell affärskunskap för Hongkong-samhället och fastlandet. Vi strävar efter att utrusta studenter med kritiska färdigheter för marknadsföring och internationell affärsområde. Vi vill öka Hongkongs konkurrenskraft samtidigt som vi kompletterar utvecklingen av Kina. "
Inspirerande ledare med global vision
Den heltid Master of Science i marknadsföring och International Business program gör det möjligt för examensinnehavare att fördjupa sina kunskaper och färdigheter inom marknadsföring och internationell verksamhet. Det hjälper akademiker att förstå teorier och praxis inom marknadsföring och internationell verksamhet. visa global överblick och förståelse för kulturell mångfald och dess konsekvenser för marknadsföring och förvaltning analyserar konsument- och organisationsbeteende samt dess konsekvenser för marknadsstrategi tittar på internationella affärsidéer och trender på ett sätt som internationaliserar affärsmodeller och praxis; och tillämpar konsulttjänster på internationella marknadsbeslut och verksamheter.
En-till-en-övervakning gör skillnaden
"Vi tillhandahåller en högkvalitativ utbildning som förbereder studenter med olika akademiska bakgrunder för karriär inom marknadsföring och internationell verksamhet. För att uppnå detta använder vi en balanserad läroplan, liberal-arts-orienterad undervisning, ett individuellt personligt rådgivande system och resultatbaserade inlärningsbedömningar, säger Prof Peng. Konsulteringsprojektet är den modul som gör programmet unikt och enastående. "Målet med Master of Science i marknadsföring och International Business kurs är att förbereda eleverna att lösa verkliga affärsproblem med informerade ledande beslut och genomföra lönsamma lösningar på ett effektivt sätt. Tonvikten ligger på att tillämpa marknadsprinciper och teorier och begrepp i internationell verksamhet. "
I konsultprojektmodulen, under överinseende av akademiska rådgivare, arbetar studenter i grupper för att lösa företagens faktiska problem. De analyserar de problem som företagen står inför inom marknadsföringssektorn och i internationella affärer, och sedan föreslår marknadsföring och internationella affärsstrategier och handlingsplaner för implementering. "Varje elev på masterprogrammet tilldelas en akademisk rådgivare för studieperioden och får stöd i akademiska frågor och andra frågor, som karriärmöjligheter", säger hon.
Professionella ackrediteringar och kvalifikationer
Prof Peng säger att workshops och extra-curricular aktiviteter erbjuds att bredda kunskaper och kunskaper om studenter. Dessa inkluderar etiska karaktärsutbildningar, professionella utvecklingsworkshops, en CV-skrivning och intervju kompetensverkstad, företagsbesök, fältturer och karriärföreläsningar. "Civilingenjörsexamen i marknadsföring och internationellt företag är berättigade till associerat medlemskap i HKIM, HKMA och CIM," säger hon.
Särskilda funktioner i Master of Science i marknadsföring och internationellt företagande
- Undervisning och lärande: Att anta en studentorienterad undervisning och inlärningsmetod och betona nära fakultets-studentrelationer
- Professionella nätverksaktiviteter: Att ge studenterna möjligheter till hel och karriärutveckling genom professionella nätverksaktiviteter
- Konsulteringsprojekt: Att göra det möjligt för studenter att sätta teori i praktiken och leverera meningsfulla tjänster till samhället genom att genomföra konsultprojekt
Program Curriculum
Kärnkurser (sex kurser)
- MIB501 Konsumentbeteende
- MIB502 Tillämpad marknadsundersökning
- MIB503 International Marketing Management
- MIB504 Internationell handel och investering
- MIB505 Services Marketing och Customer Relationship Management
- MIB506 Consulting Project (6 hp, Årskurs)
Valbara kurser*
(Välj 3 valfria: ALL från marknadsföring eller 2 från marknadsföring 1 från International Business):
Marketing Cluster
- MIB601 Innovation och ny produktutveckling
- MIB602 Integrerad marknadsföringskommunikation
- MIB605 E-handel och Social Media Marketing
- MIB606 Financial Services Marketing
- MIB607 Big Data Marketing
International Business Cluster
1. CDS513 Inköp och logistikhantering för eBusiness
2. MGT604 strategisk hantering
* Erbjudandet av valbara kurser krävs av tillräcklig efterfrågan och fakulteten. Förkurs.
Sökande med en doktorsexamen och de som inte har en kurs i marknadsföring eller ekonomi krävs för att genomgå en förberedande övergångskurs före starten av detta MSc-program.
Professionell erkännande
- Chartered Institute Marketing (CIM)
- Hongkongs marknadsinstitut för marknadsföring (HKIM)
- Hong Kong Management Association (HKMA)
Graduation Requirements
- slutföra totalt 9 kurser på 30 hp, inklusive 6 kurser och 3 valfria kurser
- uppnå ett minimum CGPA på 2,67
Ingångskrav
Sökande ska:
- Ha en kandidatexamen med en högkurs eller andra klassens utmärkelser som tilldelats av en erkänd tertiär institution eller har motsvarande erfarenheter och kvalifikationer som kommer att behandlas från fall till fall. och
- Möt engelska kravet på språkfärdighet nedan:
- TOEFL: Minsta acceptabla poäng på 550 (pappersbaserat test) eller 213 (datorbaserat test) eller 79 (internetbaserat test) eller
- IELTS: Minsta acceptabla poäng på 6,5 eller
- ekvivalent poäng i ett erkänt test, eller en motsvarande kvalifikation för att bevisa hans / hennes språkkunskaper som kommer att beaktas från fall till fall **.
Notera:
- Sökande med viss yrkeserfarenhet kommer att föredras.
- Engelska språkkravet är endast tillämpligt på sökande som examinerar från universitet med ett icke-engelska undervisningsmaterial.
- Sökande med en doktorsexamen, och de som inte har en kurs i marknadsföring eller ekonomi, måste genomgå en förberedande övergångskurs före starten av detta MSc-program.