Civilingenjör i marknadsföring och kommunikation
ESCP Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 20 350 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Nyckelfunktioner
ESCP Masters är professionella inriktade program inom specifika förvaltningsområden designade för forskarutbildade med ett tydligt karriärmål och leder till en specialisering eller dubbel skicklighet som svar på företagens efterfrågan på högt kvalificerade chefer.
Denna mästare är ett års heltid akademiskt program utformat för studenter som har en första masternivå akademisk eller professionell examen i teknik, företag, arkitektur, medicin, juridik, farmakologi, statsvetenskap, konsten eller någon annan examen examen.
Läroplanen omfattar sex månaders heltidsarbete inklusive ett internationellt seminarium, följt av en företagsplacering som varar minst fyra månader och slutförandet av en professionell uppsats som ska överlämnas i slutet av programmet.
Kurser utbildas på engelska och nationella språk på våra respektive campus.
Galleri
Idealiska studenter
Profil för MS Marknadsföring och kommunikation
Akademisk bakgrund:
- Business 30%,
- Marknadsföring och kommunikation 27 %,
- Juridik och statsvetenskap 14 %,
- Livs- och hälsovetenskap 12 %,
- Ekonomi/finans 8 %,
- Engineering 5%,
- Humaniora/samhällsvetenskap 4 %,
- Internationella studenter 20%,
- Kvinnor 72 %, män 28 %
Öppensinnet och mångfald hos de specialiserade mästarna:
Studenter från denna ESCP Specialized Master® in Marketing & Communication kommer från olika länder och har olika bakgrund: ingenjörer, studenter i litteratur och juridik, etc.
De kommer från 9 nationaliteter och bildar en grupp av mångkulturella deltagare, vilket gör utbyte och arbete i grupper desto mer berikande.
Sedan starten 1989 har ESCP Specialized Master® in Marketing & Communication utexaminerat cirka 1 000 studenter som nu ingår i ESCP:s 55 000 medlemmar alumninätverk.
Krav
- Innehavare av en första magisterexamen.
- Innehavare av en kandidatexamen (240 ECTS): med minst 3 års yrkeserfarenhet
- Innehavare av en kandidatexamen (240 ECTS) utan yrkeserfarenhet (mindre än 30 % antagna)
Antagningar
Läroplan
Lärorna
Alternering av teoretiska kurser, konferenser, fältstudier och case.
- Marknadsföring: Strategisk marknadsföring, kvalitativa och kvantitativa marknadsföringsstudier, varumärkeshantering, konsumentbeteende, produktinnovation och lansering, B2B -marknadsföring ...
- Kommunikation: Reklam, medieplanering och reklamskapande, företagskommunikation och PR, säljfrämjande och direktmarknadsföring
- Ledning: Coaching och rekryteringsprocess, självklarhet, förhandling, improvisation
- 360 ° mediestrategiseminarium: Presentation av mediexperter om särdrag och 360 ° transversal kommunikation.
- Live case av marknadsföringsstrategi och live case av kommunikationsstrategi
- Professionella konferenser
Denna specialiserade master erbjuds också på tidsdelad basis. Kontakt: [email protected]
Programresultat
mål
Träna i alla metoder och verktyg för marknadsföring och kommunikation i 2000-talets nya internationella miljö och utveckla skarpa strategiska och ledande färdigheter för att möta behoven hos företag på mycket konkurrensutsatta marknader.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Yrkesmässig integration
39K € är genomsnittslönen i slutet av MS
Mindre än 3 månader efter att ha lämnat är 78% yrkesverksamma.
41% har en position med en internationell dimension
Inom vilka sektorer:
- Media / publicering / konst / kultur: 19%
- Lyx: 19%
- Läkemedelsindustrin: 13%
- Handel / distribution: 9%
- Kommunikation / reklam: 9%
- Övrigt: 31%
Ackrediteringar
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.