Civilingenjör i marknadsföring
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Nyckelinformation
Campus läge
Belfast, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 23 100 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2025
* Nordirland, Irland, England, Skottland eller Wales: £7 470 | EU Övrigt och internationellt: £21 500
Introduktion
Designad för den digitala marknadsföringsmiljön, omfattar MSc in Marketing delar av marknadsföringsledning och strategi, konsumentbeteende, digital marknadsföring (inklusive Google Analytics), marknadsföringsanalys (inklusive SAS-databasutbildning), forskningsmetoder och internationell marknadsföring.
MSc Marketing-programmet har utformats för att utrusta nästa generations marknadsförare med de nödvändiga konceptuella, analytiska och praktiska färdigheter som krävs av företag för att konkurrera på den globala marknaden.
Professionella ackrediteringar
Ackreditering har erhållits från The Chartered Institute of Marketing (CIM) – Det ledande professionella organet för marknadsförare över hela världen som finns för att utveckla marknadsföringsyrket, upprätthålla professionella standarder och förbättra kompetensen hos marknadsföringsutövare. Studenter på MSc Marketing-programmet kan registrera sig som studenter med CIM och kommer att ha tillgång till alla CIM-resurser, inklusive webbseminarier och Marketing Expert (en extra avgift tillkommer). Studenter kommer att kunna delta i lokala CIM-grenevenemang och seminarier, som erbjuder nätverksmöjligheter och chansen att hålla sig à jour med nuvarande marknadsföringstänkande och praxis. Efter framgångsrikt slutförande av MSc Marketing-programmet kommer studenterna att ha ett antal undantag från CIM professionella undersökningar. Studenter kan ta CiM-certifikatet i professionell marknadsföring, vilket kräver att de slutför en onlinemodul (studenter är undantagna från 2 andra moduler) eller CiM Diploma in Professional Marketing, som kräver att de genomför två onlinemoduler (studenter är undantagna från 1 annan modul).
Modulen Digital marknadsföring (med Google Analytics) uppmuntrar eleverna att arbeta mot en Google Analytics Individual Qualification (GAIQ). Detta är en signal till arbetsgivare att våra MSc Marketing-studenter har både teoretiska och praktiska färdigheter för att tävla. Tentamensavgiften kommer att återbetalas av skolan (under förutsättning att utmärkelsen uppnås under modulen).
Branschlänkar
Studenter kommer att ha möjlighet att ansöka om minst 12 veckors betald praktik som ett alternativ under termin 3, studenterna kommer att behöva genomföra ett aktionsforskningsprojekt och lämna in en rapport baserad på detta. Detta alternativ är istället för att genomföra en traditionell forskningsavhandling eller ett akademiskt forskningsprojekt. Detta alternativ, endast tillgängligt för högpresterande studenter, ger möjlighet att tillämpa och granska akademiska och teoretiska principer i praktiken. Det ger också eleverna verklig erfarenhet av att arbeta i en marknadsföringsmiljö.
Studenterfarenhet
Undervisningsmetoder och lärande kan inkludera föreläsningar, handledningar, seminarier, fallstudier, dator-/mjukvarademonstrationer, icke-bokmedia (videor och podcasts), individuell forskning, muntliga presentationer, gruppprojekt, diskussionsforum online, branschbesök, praktikerworkshops och praktikmöjligheter.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Kursen kan endast läsas på heltid. Studenter genomför fyra moduler under termin 1 (september till december) och ytterligare 4 under termin 2 (januari till april/maj). Under termin 3 (juli till september) genomför studenterna antingen det traditionella avhandlings-, praktik- och arbetsförlagda projektet eller det akademiska forskningsprojektet.
Semester 1
Marknadsledning
Denna modul fungerar som en plattform för att förstå den långtgående och holistiska tillämpningen av marknadsföring som både en filosofi och funktion i samtida organisationer. Modulen fungerar som bas för MSc i marknadsföring, vilket ger den erforderliga kunskapsnivån som behövs för att avancera i de parallella och sekventiella modulerna i kursen. Modulen undervisas på en introduktionsnivå. Det förutsätter inga förkunskaper om affärssystemet - marknadsföring i synnerhet.
Strategisk marknadsföring
Denna modul tjänar till att ge en förståelse för marknadsföring ur både ett management- och konsumentperspektiv. Denna modul kommer att bygga på din förståelse av ledning med marknadsföringsteori och praktiska illustrativa fall av utmaningarna som marknadschefen står inför. Under denna modul kommer du att utforska gränssnitten mellan marknadsföring och institutioner, strategi, organisation och psykologi i den sociala praktiken av marknadsföringsstrategi. Detta kommer att hjälpa dig att kritiskt utvärdera och få praktisk erfarenhet av hur byrån för marknadsledarskap bidrar till att skapa, underhålla och störa marknader och strategier.
Digital marknadsföring
Denna modul syftar till att ge studenterna de kunskaper och färdigheter som krävs för att utveckla marknadsföringsstrategier som kan användas på Internet/mobila plattformar samt integreras med offlineplattformar. Den sätter digital marknadsföringshantering i ett sammanhang som en nyckelskapare av kundvärde och behandlar strategiska insikter om företaget, dess kunder och de utmaningar det står inför.
Bokföring
Denna modul undersöker teori och praktik för redovisning på icke-specialistnivå. Detta inkluderar ämnen som funktionen för redovisning och kontroll i organisationer, finansiell redovisning, bokslutsanalys och management accounting.
Termin 2 – Kärnmoduler
Konsumentbeteende
Syftet med denna kurs är att ge studenterna möjlighet att utveckla en djup förståelse för hur teori och praktik för konsumentbeteende har vuxit fram för att spela en nyckelroll för att förstå konsumenter och deras konsumtionskontext. Studenterna kommer att kunna förstå och utvärdera hur konsumentforskning och dess praxis tillämpas i organisationer för att driva affärsresultat och förbättra konsumentupplevelsen, analysera och kritiskt utvärdera rollen och effektiviteten av viktiga konsumentforskningsmetoder samt förstå och kritisera vikten av konsumentforskning för att åstadkomma förändring på marknaden för konsumenter, utövare, ledning och anställda.
Internationell marknadsföring
Fokus för modulen ligger på teori, praktik och utmaningar som marknadschefer som arbetar i en global/internationell miljö står inför och de begrepp och teorier som kan användas för att informera marknadsföringsbeslut i dessa sammanhang. Efter avslutad modul kommer studenterna att förstå karaktären, omfattningen och rollen av marknadsföring i företag som verkar i en global/internationell miljö och kunna tillämpa nyckelbegrepp och teorier på marknadsföringsproblem som chefer som arbetar i en global/internationell miljö står inför.
Marknadsanalys
Denna modul fokuserar på en ny och spännande utveckling inom marknadsföringsteori och praktik. Användningen av data, "big data", för att hjälpa till med marknadsföringsbeslut och ansvarsskyldighet fortsätter att växa i betydelse, särskilt i den nuvarande tidsåldern av åtstramningar och resursbrist. Modulen tar både ett teoretiskt och praktiskt förhållningssätt till användningen av marknadsanalys i praktiken. En höjdpunkt i modulen är användningen av SAS- eller SPSS-mjukvara för att analysera data för marknadsföringsrelaterat beslutsfattande och utvärderingsändamål. Studenter som framgångsrikt slutför modulen kommer att kunna signalera till potentiella arbetsgivare att de har de teoretiska, praktiska och branschstandardiserade mjukvarufärdigheterna för att tävla.
Forskningsmetoder och tekniker
Denna modul syftar till att ge studenterna en rad färdigheter för att bedriva effektiv forskning inom företag och förvaltning. Färdigheterna som lärs ut i denna modul kommer att vara tillämpliga över yrken då relevansen och vikten av att kunna designa forskning, tolka, kritiskt analysera och utvärdera kvalitativ och kvantitativ information är avgörande i dagens ledningsvärld. Det allmänna syftet med modulen är att introducera studenterna till forskningsprocessen och presentera de samhällsvetenskapliga verktyg och metoder som krävs för att utföra din avhandlingsforskning. Denna kurs har tre separata men närbesläktade komponenter - en diskussion om forskningsdesignprocessen, forskningsmetodikprinciper och tillämpningar av forskningsfärdigheter. I slutet av kursen ska studenterna kunna utvärdera styrkor och svagheter med olika metodologiska ansatser och formulera kvalitetsforskningsprojekt.
Semester 3
(välj totalt 60 CATS)
- Avhandling (60 CATS)
- Marknadspraktik och arbetsbaserat forskningsprojekt (60 CATS) *
- Akademiskt forskningsprojekt + 2 undervisade moduler (samtida frågor i ledning och företagsstyrning och etik) (60 CATS)
De tre alternativen för termin tre kommer var och en att göra det möjligt för studenterna att utnyttja de kunskaper och färdigheter som förvärvats i modulen Research Methods for Business.
Avhandlingen kräver att studenterna genomför ett betydande forskningsprojekt och skriver upp en avhandling om sin studie och dess resultat.
Marknadsföringspraktik och arbetsbaserat projekt kräver att studenterna genomför en 12-veckors betald praktik, som kommer att innefatta att genomföra ett aktionsforskningsprojekt som de måste skriva upp som en rapport (liknar i detalj och längd som en traditionell avhandling). Observera att praktikplatser tilldelas på konkurrensbasis baserat på CV:n och intervjuer.
Det tredje alternativet är ett aktionsforskningsprojekt i form av en kritisk litteraturgenomgång samt att genomföra två moduler (Contemporary Issues in Management and Business Governance and Ethics) som undervisas i block under några veckor på sommaren.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Kandidater med en gedigen kunskap om modern marknadsföringstänkande och bästa praxis, i kombination med en solid grund för marknadsföringsmetoder, verktyg och applikationer, kommer sannolikt att säkra sysselsättning inom följande områden: digital marknadsföring, marknadsanalys, marknadsundersökning och ny produktintroduktioner, key account management, exportprojekt och relaterad internationell expansion samt varumärkesarbete.
Examen plus utmärkelse för färdigheter i undervisningen
Utöver ditt utbildningsprogram, på Queen's, kan du få möjlighet att få bredare livs-, akademiska och anställningsförmåga. Till exempel placeringar, volontärarbete, klubbar, föreningar, idrott och mycket mer. Så inte bara tar du examen med en examen som erkänns från ett världsledande universitet, du kommer att ha praktisk nationell och internationell erfarenhet plus en bredare exponering för livet överlag. Vi kallar detta Degree Plus. Det är det som gör att studera vid Queen's University Belfast speciellt.