Civilingenjör i marknadsföring
University of Strathclyde Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Glasgow, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 15 400
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
När du studerar en MSc Marketing vid Strathclyde Business School, kommer du att lära dig på en banbrytande internationellt känd akademisk organisation som utvecklar morgondagens affärssinne.
En prisbelönt institution, vi tilldelades Times Higher Education UK Business School of the Year 2016 och även erkända som Scottish University of the Year 2020 av The Sunday Times Good University Guide.
- lämplig för icke-affärsakademiker som vill göra karriär inom detta område
- utveckla en förståelse för marknadsföring i relation till individer och organisationer
- genomföra ett branschmarknadsföringsprojekt
- speglar den dynamiska och tekniskt innovativa karaktären hos samtida marknadsföring, som spänner över den privata, offentliga och tredje sektorn
Med vårt Masters of Marketing-program får du en god kunskap om principerna för marknadsföring och utvecklar en förståelse för konsumentbeteende i relation till individer och organisationer. Vi ser till att du får den nödvändiga tekniska och personliga kompetensen för din framtida karriär.
Antagningar
Läroplan
Vad du ska studera
Du kommer att studera sju obligatoriska klasser och välja fyra valfria klasser från en bred lista, som återspeglar den nuvarande mångfalden i samtida marknadsföringspraxis.
Den undervisade delen kommer att täckas under termin 1 och 2. Båda terminerna pågår i 12 veckor. På civilingenjörsnivå genomförs avhandlingen under sommarterminen.
Ledarskap och teambuilding
Under hela programmet kommer du att ha möjligheter till grupparbete med dina medstudenter. Detta gör att du kan nätverka med dina kollegor och utveckla nyckelhantering, teambuilding och ledarskapsförmåga.
Anställningsbarhet & karriärutveckling
Kursen har en dedikerad karriärspecialist för gruppsessioner, anställningsseminarier, individuella intervjuer och CV-sammanställning och fortsätter att stödja akademiker under ett år efter examen.
Kursinnehåll
Semester 1
Kärnklasser
- Strategisk Marknadsföring
- Konsumentbeteende
- International Marketing Research
- Brand Management & Strategi
Semester 2
Kärnklasser
- Marknadsföringsarbete: Konsultprojekt
- Avhandlingsfärdigheter
Valfria klasser
Välj fyra. Listan varierar från år till år. Listan nedan över valbara ämnen är för studenter som börjar i september. Valet kommer sannolikt att vara mer begränsat för studenter som börjar i januari.
- Destination Marketing Management
- Hantera turismresurser
- International Services Marketing
- Samtida konsumenter
- Kundhantering 2 – Digital marknadsföring
- Exportmarknadsföring
- integrerad marknadskommunikation
- Marknadsföring för internationell kultur och kulturarv
- Sportmarknadsföring i ett globalt sammanhang
- Retail Marketing Management
Hösttermin
Avhandling
En bra prestationsnivå över båda terminerna och ett tillfredsställande forskningsförslag är nödvändiga för att studenterna ska gå vidare till avhandlingsstadiet av MSc. Avhandlingen är din möjlighet att på djupet studera ett specifikt marknadsföringsproblem inom ett område av personligt intresse.
Avhandlingar involverar vanligtvis skrivbordsforskning och litteraturgenomgångar, sedan fallstudier av enskilda företag eller småskalig primärforskning. Detta ger utrymme för originalitet i tankar, forskningsfältarbete och analys och presentation av resultat.
Lärande & undervisning
Undervisningsmetoder inkluderar fallstudier, simuleringar, seminarier, presentationer, lagarbete, problemlösningsövningar och "praktiska" verkliga affärsprojekt.
Dessa metoder är utformade för att underlätta integrationen av de teoretiska och praktiska aspekterna av programmet och uppmuntra interaktion mellan studenter. Alla klasser kräver en hög nivå av eleven.
Ett omfattande stödpaket tillhandahålls för att förbättra ditt lärande och för att säkerställa maximal nytta under din studieperiod. Detta inkluderar:
- ett paket med väsentliga texter för alla kärnklasser
- anställningsbarhetsseminarier och karriärrådgivning
- Tillgång till relevanta databaser
- en rådgivande kommitté för studenter/personal som tillhandahåller en effektiv mekanism för studentfeedback under hela året
Varje år ber vi våra elever att utvärdera värdet av både kvaliteten på undervisningen och det tillhörande stödpaketet för att säkerställa att vi håller högsta standard.
metoder
Lärande och undervisningsmetoder kommer att variera mellan kurserna. Dessa kommer att omfatta:
- onlineuppdateringar
- klassdiskussioner
- rollspelsövningar
- fallstudier
- riktade läsuppgifter
- gästföreläsningar
- studentledda presentationer
- DVD/Podcast-presentationer
- Datorbaserat/upplevelsebaserat lärande
- Självmotiverad läsning och forskning
bedömning
Bedömning för kärnklasser består av en kombination av tentamen värd 60 % och inlämningsuppgifter värda 40 %. Valfria klasser har inga examinationer och bedöms på en mängd olika sätt med hjälp av uppsats-/rapportbaserade uppgifter värda 100%.
Gästföreläsare
Föreläsare i världsklass från stora internationella organisationer föreläser om våra program som återspeglar den höga kalibern av branschsamarbeten inom avdelningen.
Karriärmöjligheter
Vår magisterexamen i marknadsföring är erkänd globalt för sin spetskompetens och akademiker utvecklar karriärer inom marknadsföring och relaterad anställning över hela världen. Vissa utexaminerade väljer att fortsätta studera för en doktorsexamen.
Arbetstitlar och arbetsgivare
Ett litet urval av jobbtitlar och arbetsgivare finns representerade i följande exempel*.
Jobbtitel inkluderar:
- Kategori Marketing Executive
- Integrerad marknadsansvarig
- Chef
- Operations Manager
- Försäljningsplanerare i Storbritannien
Arbetsgivare inkluderar:
- IRONMAN Österrike
- Microsoft
- Krusning
*Baserat på resultaten från undersökningen National Destinations of Leavers from Higher Education.
Ranking
3:a i Storbritannien för marknadsföring
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Skotska doktorander
Skotska doktorander kanske kan ansöka om stöd från Student Awards Agency Scotland (SAAS). Stödet är i form av ett studieavgiftslån och för behöriga studenter ett levnadskostnadslån.
Studenter som kommer från England
Studenter som vanligtvis är bosatta i England kan ansöka om forskarutbildning från Student Finance England. Stödet är ett lån på upp till £10 280 som kan användas för både studieavgifter och levnadskostnader.
Studenter som kommer från Wales
Studenter som vanligtvis är bosatta i Wales kan ansöka om forskarutbildning från Student Finance Wales. Stödet är ett lån på upp till £10 280 som kan användas för både studieavgifter och levnadskostnader.
Studenter som kommer från Nordirland
Forskarstuderande som normalt är bosatta i Nordirland kanske kan ansöka om stöd från Student Finance Northern Ireland. Stödet är ett studieavgiftslån på upp till £5 500.
Internationella studenter
Vi har ett stort utbud av stipendier tillgängliga för att hjälpa dig att finansiera dina studier.
Ackrediteringar
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.