Civilingenjör i marknadsföringsledning
Faculty of Business, Hong Kong Polytechnic University
Nyckelinformation
Campus läge
Hung Hom, Hongkong
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad
Varaktighet
18 - 30 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
HKD 291 400 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* icke-lokala studenter: HK$291 400 / lokala studenter: HK$272,800
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta program gör det möjligt för icke-marknadsföringsexaminerade att koppla teori med praktik inom marknadsföringsområdet. Den täcker en rad specialiserade marknadsföringsfrågor inom områden som online konsumentmarknadsanalys, ledningsfrågor inom marknadsföring, analytiska metoder för marknadsundersökningar och global marknadsföringsstrategi.
Egenskaper
- Utrustar studenterna med gedigna kunskaper och färdigheter inom marknadsföring och relaterade områden
- Erbjuder ett omfattande utbud av valfria marknadsföringsämnen
- Täcker tillämpad marknadsföring och ledande marknadsföringsmetoder och frågor
- Fokuserar på att hitta marknadsföringsmöjligheter och lösa marknadsföringsproblem i Hongkong och Kina
Antagningar
Läroplan
För att kvalificera sig till MSc-graden ska studenterna erhålla 31 poäng enligt följande:
- 4 Obligatoriska ämnen (3 poäng vardera)
- 1 Etikämne (1 kredit)
- 6 valbara ämnen (3 hp vardera) ELLER 4 obligatoriska ämnen (3 hp vardera)
- 1 Etikämne (1 kredit)
- 2 valfria ämnen (3 poäng vardera)
- ämnet Forskningsmetoder (3 hp) och en uppsats (9 hp)
Efter avslutad 4 obligatoriska ämnen och 3 valfria ämnen (21 högskolepoäng) kan studenten välja högskoleexamen.
De obligatoriska ämnena omfattar strategiska och funktionella marknadsföringsmoduler och är utformade för att ge studenterna konceptuella och analytiska fundament i marknadsföring. De valfria ämnena ger studenterna möjlighet att lära sig om tillämpade marknadsföringsämnen och utforska ledande marknadsföringsmetoder och -problem.
Obligatoriska ämnen (4 ämnen - 12 hp) (Icke-avhandlingsalternativ / Avhandlingsalternativ )
- MM5112 Organisation och ledning
- MM576 Marketing Management *
- MM5803 Introduktion till kundvärde *
- MM587 konsumentbeteende *
Etikämne (1 poäng) (Icke-avhandlingsalternativ/avhandlingsalternativ)
- MM5021 Affärsetik
Alternativ för icke-avhandling
Valbara ämnen (valfri 6 ämnen - 18 hp)
- MM501 Forskningsmetoder
- MM539 International Management
- MM544 E-handel
- MM5712 Marketing Management i Kina
- MM573 Marknadsföringsstrategi
- MM578 Services Marketing
- MM582 Business to Business Marketing
- MM584 Försäljningsledning
- MM588 Brand Management
- MM589 Marknadsföring och reklam
- MM5425 Business Analytics
- MM5451 Teknikinnovation och ledning
- MM5831 Social Media Marketing
Avhandlingsalternativ
Avhandlingsämnen (totalt 12 hp)
- MM501 Forskningsmetoder (3 hp)
- MM597 Marketing Management Dissertation (9 hp)
Valfria ämnen (valfritt 2 ämne - 6 hp)
- MM539 International Management
- MM544 E-handel
- MM5712 Marketing Management i Kina
- MM573 Marknadsföringsstrategi
- MM578 Services Marketing
- MM582 Business to Business Marketing
- MM584 Försäljningsledning
- MM588 Brand Management
- MM589 Marknadsföring och reklam
- MM5425 Business Analytics
- MM5451 Teknikinnovation och ledning
- MM5831 Social Media Marketing