Civilingenjör i mode och lyxmarknadsföring
TBS Education in Barcelona
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 18 500 *
Ansökningstiden
28 Jun 2024
Tidigaste startdatum
Oct 2024
* Innehavare av 3-årig kandidatexamen: 21 600 € | Innehavare av 4-årig kandidatexamen: 18 000€
Introduktion
Baserat i hjärtat av Barcelona , en av de främsta modehuvudstäderna, kommer MSc Fashion & Luxury Marketing att utrusta dig med de kompetenser som behövs för att designa och utföra mode- och lyxmarknadsföringsstrategier med rigorösa ledaregenskaper.
Praktiskt fokuserat och internationellt orienterat, vårt program räknar med ledande praktiker och internationellt erkända professorer för att ge ett bredare affärsperspektiv.
Under kursen kommer du också att få praktisk övning under en valfri 4-till-6-månaders praktik i topp nationella och internationella företag. Dessutom kommer ett personligt coachningsprogram att hjälpa dig att hitta din idealiska professionella väg.
Skäl att välja detta MSc-program
Erfaren fakultet
Vårt program undervisas av en mycket erfaren fakultet, som består av akademiker i världsklass och branschfolk med vilka du kommer att få ett verkligt förhållningssätt till mode- och lyxföretagen.
Omsätt teorin i praktiken
Om du bestämmer dig för att studera vårt program kommer du att hantera mycket tillämpade aktiviteter som diskussioner baserade på fallstudier, konsultprojekt med riktiga företag, praktiska workshops och en valfri 4-till-6-månaders praktik .
Soft Skills certifikat
Detta certifikat, som är inbäddat i programklasserna, gör att du kan förvärva de viktigaste mjuka färdigheter som för närvarande krävs av modevärlden . Vår fakultet, i samarbete med TBS Career Services, kommer att förse dig med personliga coachningsverktyg för att utveckla din karriär inom marknadsföringsledning.
Öka din anställningsbarhet
Mer än 97 % av våra civilingenjörer får anställning inom 4 månader efter examen.
Barcelona, ett toppnav för mode
Staden är i framkant av design och innovation och blir alltmer känd runt om i världen som en av de 10 främsta mode- och lyxhuvudstäderna och är värd för några av de största varumärkena på den globala arenan.
Antagningar
Läroplan
Programinnehåll
MSc Fashion & Luxury Marketing är strukturerad över tre termer, var och en utformad för att fördjupa din förståelse och färdigheter inom detta spännande område.
Under de första två terminerna fokuserar programmet på professionell expertis, och introducerar dig till förvecklingarna inom mode- och lyxsektorerna. Du kommer att engagera dig i verkliga fallstudier och praktiska projekt, vilket erbjuder en dynamisk inlärningsupplevelse. Denna period syftar till att finslipa dina marknadsförings-, kommunikations- och försäljningsledningsförmåga, samtidigt som du ger dig djupa insikter om mode- och lyxmarknaderna. Syftet är att utrusta dig med omfattande kunskap och branschspecifik expertis, vilket säkerställer att du är väl förberedd för det konkurrenskraftiga mode- och lyxmarknadsföringslandskapet.
Den sista terminen erbjuder en möjlighet till internationell utforskning genom en studieresa, vilket förstärker ditt globala perspektiv. Dessutom är den här terminen tillägnad slutförandet av din magisteravhandling med stöd av TBS-fakulteten, och erbjuder chansen att få praktisk erfarenhet genom en 4-till-6 månaders praktik i ett ledande nationellt eller internationellt företag.
Under programmets varaktighet kommer deltagarna också att få ett Soft Skills Certificate och ha tillgång till olika kompletterande aktiviteter som syftar till att stärka professionell integration, inklusive möten med branschfolk, fältbesök och en valfri språkkurs.
Ackrediteringar
Karriärmöjligheter
När du är klar med din MSc Fashion & Luxury Marketing på TBS Education kommer du att kunna göra karriär i några av följande professionella positioner:
- Brand Manager
- Business Development Executive
- Köpare
- Kategorihanterare
- Samlingsplanerare
- Kundupplevelsechef
- kundrelationsansvarig
- Digital marknadsföringschef eller strateg
- E-handelshanterare
- Key Account Manager
- Marknadschef
- Marknadsforskningschef
- Marknadskommunikationschef
- Merchandiser
- Produktutvecklingschef
- Försäljningsanalytiker
- Trade Marketing Manager
- Resehandelschef