Civilingenjör i spelutveckling
University of Suffolk
Nyckelinformation
Campus läge
Ipswich, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 8 235 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år på heltid; £ 915 per 20 poäng - studieavgift på deltid; £ 12,150 - internationell undervisningsavgift per år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kursen MSc Games Development ger studenterna en högre nivå av förståelse och direkt yrkeserfarenhet genom ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt över kommersiella spelprojekt.
Den här kursen är idealisk för studenter som har fullgjort vår BA (Hons) datorspeldesign eller BSc (Hons) datorspelprogrammering, samt de som har examen från andra relaterade tekniska och kreativa ämnesområden som vill gå in i videon spelindustrin.
Vi har samarbetspartnerskap på plats med gemenskapsorganisationer och arbetsgivare, inklusive kommersiella och tredje sektorsorganisationer.
Studenter kommer att exponeras för att arbeta med kommersiella spel, vilket ger dem en förståelse för företag och företag samt förbereder studenterna för att arbeta inom en kommersiell studiomiljö.
En av våra moduler gör det möjligt för studenter att ansluta sig till Ipswich Waterfront Innovation Center (IWIC), ge dem tillgång till fler anläggningar och täcka en rad affärsrelaterade ämnen i samband med spelutveckling.
- Få branschspecifik erfarenhet genom att använda verkliga arbetsflödesmetoder, deadlines och begränsningar.
- Arbeta med projekt med en rad branschpartners inklusive Ubisoft, Dreadnaught Studios, Miracle Tea Studios, Ipswich Games Hub.
- Ett unikt partnerskap med Iron Crown Enterprises, utgivare av rollspelssystemen Rolemaster, Spacemaster, HARP och HARP-SF.
- Bredda dina karriärmöjligheter med länkar och projektfiler från företag som Derivco, Coderus, Conga och Orbital Media.
- Vi välkomnar akademiker från alla ämnen med erfarenhet av digital konst, kodning eller speldesign, liksom icke-akademiker med en portfölj av arbete att visa.
Kursmoduler
Modulspecifikationer
- Utvecklingshantering (obligatoriskt). Denna modul kommer att levereras som en serie föreläsningar och handledningssessioner där en rad smidiga och vattenfallsmetoder kommer att utforskas, liksom olika projektledningsverktyg. Du kommer sedan att utöka denna grundläggande kunskap genom din egen forskning. Det kommer att finnas en möjlighet för dig att reflektera över hur sådana tekniker kan tillämpas på spelbranschen och hur de kan ha hjälpt till att undvika eller förbättra tidigare scenarier.
- Visual Scripting (obligatoriskt). Kommersiella spelmotorer presenterar en snabbt utvecklad teknik. En faktor bakom denna utveckling är behovet av att tillhandahålla effektiva utvecklingsmiljöer som gör det möjligt för alla typer av ämnesexperter att aktivt bidra till utvecklingsprocessen. I den här modulen. eleverna lär sig hur man utvecklar spel med hjälp av visuella skriptverktyg på höga och låga nivåer, beroende på deras disciplin och bakgrund.
- Gruppprojekt 1 - Snabb prototyping (obligatoriskt). För detta gruppprojekt, studenter koncept och snabbt utveckla spelidéer, lära sig att arbeta effektivt som ett team.
- Gruppprojekt 2 - Specialistprojekt (obligatoriskt). Efter att ha odlat kunskaper med en rad samtida design- och utvecklingsmetoder, kommer du nu att arbeta i team till ett förhandlat kort. På detta sätt kommer teamet att tillhandahålla sina egna projekterade erfarenhetsresultat och dessa resultat kommer att informera designpelare och ett slutmål. Denna modul är utformad för att ge dig en robust utvecklingsram inom vilken teamet ges utrymme och frihet att utforska komponenterna i en valfri digital upplevelse.
- Individuell inlärningsplan (obligatorisk). Vi välkomnar studenter med en varierad akademisk bakgrund till denna kurs och har utformat den här modulen för att erbjuda specialundervisning för studenter som vill utforska utvecklingen av specifika tekniska färdigheter. Avsikten här är att utveckla färdigheter som hjälper dig att integrera mer i tvärfunktionella team. Varje ILP är unik för dig själv och utvecklad med vägledning och input från specialistlärare. Projekten börjar med en utforskning av utvecklingsområden som du känner dig säker på och utvidgas till att titta på områden där det finns kunskapsluckor.
- Forskningsmetoder (obligatoriskt). Den här modulen täcker också de professionella, juridiska och etiska standarderna och riktlinjerna som påverkar kommersiell och teknisk drift, och ger dig möjligheter att reflektera över dem när det gäller deras egen forskning och praxis. Modulen tillhandahåller ett viktigt planeringsverktyg för utvecklingen av ditt slutprojekt som säkerställer att du har genomfört en rad nödvändiga underlag för forskning i utvecklingen av detta arbete.
- Slutprojekt (obligatoriskt). Denna modul syftar till att underlätta vidareutveckling av dina kunskaper i undersökningar genom oberoende ledning av ett nytt forskarprojekt inom forskarutveckling. Den bör identifiera ett forskningsområde som är relevant för spelutveckling, vars utforskning visar en djup förståelse för utvecklingsprocessen.
Karriärmöjligheter
Den arbetsbaserade övningen är inbäddad under hela kursens gång. Alla moduler kommer att relatera till arbetsbaserat lärande, relaterat till kommersiella ledningsprocesser eller förståelse för produktion inom en arbetsmiljö. Detta kommer att förbättra anställbarheten och ge akademiker en större förståelse för spelutveckling på arbetsplatsen.
Utexaminerade kan utvecklas till en rad karriärer inklusive spelprogrammerare, speldesigner, spelartist, kvalitetssäkring, seriös spelutvecklare och spelutvecklare för att nämna några.
Avgifter och finansiering
2021-22
- Heltidsundervisning: £ 9,135
- Studieavgift på deltid: £ 915 per 20 poäng
- Internationell undervisningsavgift: £ 13,725
Vidare information
- 20% minskning av avgifterna för studenter från University of Suffolk
På University of Suffolk dina studieavgifter tillgång till alla vanliga undervisnings- och inlärningsfaciliteter som du förväntar dig. Det kan dock finnas ytterligare kostnader för din kurs som du kommer att behöva budgetera för.
Ingångskrav
Akademiska krav
- Sökande förväntas ha en grundexamen i ett relevant ämnesområde på 2: 2 eller högre.
Icke-akademiska krav
- Alla sökande med icke-standardiserade behörighetskrav kommer att behöva delta i en intervju.