Civilingenjörsexamen
Autonomous University of Entre Ríos (Universidad Autónoma de Entre Ríos UADER)
Nyckelinformation
Campus läge
Concordia, Argentina
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Feb 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Det nuvarande förslaget till forskarutbildning syftar till att problematisera den pedagogiska verkligheten, i syfte att initiera processer med sinnesbrott och sedimenterade betydelser i skolans institutioner. Genom fördjupning av teoretisk och metodologisk kunskap strävar den efter att främja produktion och utveckling av ny kunskap och värderingar och att stärka och utvidga utrymmena för debatt kring problem relaterade till att leva i gymnasiet idag. Det är viktigt för detta ändamål att kunna denaturera och känna igen de fantasier som organiserar den institutionella, pedagogiska och didaktiska praxis som finns i skolorna och egenskaperna hos de ämnen som finns i deras klassrum.
En av de viktigaste utmaningarna i denna mening är att ifrågasätta den individualistiska blicken, för att tänka från kollektivet, från den komplexa och heterogena socio-pedagogiska praxis. Syftet är att granska positionerna beträffande utbildnings- och undervisningsarbete och med lärare, och den pedagogiska länken som är inbyggd i det dagliga skollivet med ungdomar och vuxna som studenter, i deras singulariteter och mångfald.