Digital marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

mål

Med Master inom digital marknadsföring syftar till att införa ett inslag av innovation i små företag, där verksamhet med anknytning till marknadsföring är vanligtvis i en enda avdelning och dess chef riktar all verksamhet i den kommersiella funktion. I stora företag, tvärtom, är det normalt att ha mer än en avdelning, befintliga tekniska och mellanchefer för varje produktsegment och / eller tjänster, eller ens för vart och ett av marknadsföring verksamhetsområden. Produktchefen och / eller varumärke är exempel på denna typ av professionella och resultat av specialisering av marknadsföring.

Dessa professionella bör vara människor med stark analytisk förmåga, organisation och ledarskap och bör kunna utveckla och implementera globala marknadsföringsstrategier, den digitala nivå. Det är människor som måste kontakta ett antal olika personer (interna och externa till företaget), lära lagarbete, ha god kommunikationsförmåga (muntliga och skriftliga). Dessutom sina uppgifter kräver att de är kunniga människor från sin omgivning (ekonomi, konkurrens, konsumtionsvanor, trender, tekniska innovationer, etc.) och kreativt, så att de kan utveckla lämpliga strategier, innovativa och som kan öka försäljningsverksamhet.

karriär~~POS=TRUNC

  • Rådgivning inom e-marknadsföring, e-handel och e-handel;
  • Planering, förvaltning och medlings resultaten av Digital Marketing åtgärder;
  • Genomförandet av e-handelssystem,
  • kommunikations bitar skapande för utskrift på papper och för publicering på Internet;
  • Utveckling av interaktiva innehåll för CD-ROM / DVD och mobil kommunikationsutrustning;
  • Fånga och redigera digitalt ljud och video;
  • Genomförande och CRM systemhantering.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

O ISCAP é uma escola de ensino superior politécnico que tem por missão específica a formação, a investigação, a criação e difusão da cultura e do saber e a prestação de serviços na área das ciências e ... Läs mer

O ISCAP é uma escola de ensino superior politécnico que tem por missão específica a formação, a investigação, a criação e difusão da cultura e do saber e a prestação de serviços na área das ciências empresariais. Läs mindre