Digital Media Business (MA)

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Update Uppdatering av Coronavirus (COVID-19)

Vi har tillfälligt anpassat program till klassrum för virtuellt lärande, så att all schemalagd utbildning och support kan ske online. Programmen kommer att starta i oktober 2020 och, om så krävs, i virtuella inlärningsrum och sedan bytas till inlärning på campus.

⚡️

Digitalisering transformerar våra liv och samhällen och medieföretag undersöker nya sätt att dra nytta av digitala medier och ny teknik. Det är de visionära ledarna och skickliga chefer som utformar ljudstrategier och utnyttjar nya medier för att skapa värde.

Vill du vara i framsätet i medieorienterade företag och leda dem till framgång? Då är den här specialiseringen inom Digital Media Business rätt väg för dig.

Besök vår webbplats för att få broschyren och lära dig mer om vårt Digital Media Business (MA) -program.

Innehållet i programmet Digital Media Business (MA)

I denna masterkurs kommer du att specialisera dig i digitala medier och företagsledning. Du kommer att få en djup förståelse för de globala förändringarna i branscherna såväl som i våra dagliga liv drivna av ökningen av digital teknik. Programmet inkluderar:

  • Utveckling av digitala medier
  • Web 2.0-tjänster
  • Utveckla affärsmodeller
  • Sociala medier, appar och andra mobila tjänster
  • Projektledning
  • Digitala kampanjer

Examentilldelad

Studenter på detta MA-program tilldelas följande magisterexamen:

  • Master of Arts in Media and Communication Management med inriktning på Digital Media Business

Framtida karriärmöjligheter

I slutet av detta MA-program kommer du att ha utvecklat stark kompetens inom digitala medier och praktiska färdigheter tillsammans med skarp affärsskick. Potentiella arbetsgivare är mediebyråer, e-handelsföretag, sändningsföretag och den digitala avdelningen i olika typer av företag. Professionella möjligheter inkluderar:

  • Digital media manager
  • Projektledare
  • Reklamkonto verkställande
  • Medstifter av internetuppstart i den digitala medieindustrin
  • Digital affärskonsult
  • Konsult för digital media

Förkunskapskrav

Antagningskrav är följande:

  • Erkänd kandidatexamen
  • Engelska språkkunskaper
    - TOEFL (minst 72 av 120)
    - IELTS (minst 6 av 9)
  • CV (curriculum vitae)
  • Motivering uttalande
  • Rekommendationsbrev (av din lärare eller arbetsgivare)
  • Personlig intervju (valfritt)

Sökande med en kandidatexamen på 180 högskolepoäng studerar ett fyra-terminers program, medan sökande med 210 högskolepoäng kan gå med i tre-terminsprogrammet.

avgifter

Studieavgift
6 500 € per termin

Engångsregistreringsavgift

  • 500 € (EU-studenter)
  • 750 € (icke-EU-studenter)
Senast uppdaterad Apr. 2020

Om skolan

Choosing a university is a decision of a lifetime. It's the place where you lay the foundation for your future career network and where you discover your chosen area of work and start to mould your pr ... Läs mer

Choosing a university is a decision of a lifetime. It's the place where you lay the foundation for your future career network and where you discover your chosen area of work and start to mould your professional identity. We are delighted that you've taken an interest in Macromedia, a recognised private German university focusing on digital transformation, and would like to tell you more about how we can help to shape your future. Läs mindre
Munich , berlin , Köln , Hamburg , Freiburg + 4 Mer Mindre