Dubbel examen Master i internationell marknadsföring av innovation
Toulouse School of Management TSM
Nyckelinformation
Campus läge
Toulouse, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 500 / per year *
Ansökningstiden
23 Mar 2025
Tidigaste startdatum
Sep 2025
* för alla studenter oavsett nationalitet: Asiatiska banor: 5000 € för de två åren, tyska banor: 2500 € för de två åren
Chatta med vår studentambassadör
Ett sätt att ta reda på mer om vår skola
Introduktion
Letar du efter en internationell karriär med dubbel examen?
Är du intresserad av att designa och leda ett internationellt marknadsföringsföretag?
Ser du behovet av acing digitala färdigheter med sociala mediestrategier?
Siktar du på att arbeta i en internationell miljö som i allt högre grad påverkas av Asiens och Kinas ekonomiska makt?
Då är Double Degree in International Marketing of Innovation-programmet på TSM bara för dig.
Vad du kan förvänta?
Magisterexamen i internationell marknadsföring av innovation är en heltidsexamen på heltid över två år, helt undervisad på engelska och utformad för internationella och franska universitetsexaminerade.
Detta är en unik möjlighet för studenter att förvärva en internationellt erkänd dubbel magisterexamen (120 hp) och studera inom helt mångkulturella Euro-asiatiska satser vid ett kinesiskt, thailändskt eller tyskt högsta universitet.
Uppnå två grader på fyra terminer!
Dessa dubbla grader är det rätta valet för studenter som strävar efter att arbeta i en internationell miljö, som alltmer påverkas av Asien och Kinas ekonomiska makt.
Studenter som anmäler sig till detta internationella marknadsföringsprogram avslutar första terminen i Frankrike vid TSM. Enligt deras valda spår tillbringar de andra och tredje terminen vid ett känt asiatiskt eller tyskt universitet.
- För den asiatiska banan kan de välja mellan Open University of Hong Kong, Tongji University i Shanghai eller Assumption University i Bangkok.
- För det tyska spåret studerar de vid Ingolstadt School of Management.
Efter att ha fullgjort den dubbla examen kommer du att kunna:
- Designa och hantera innovation
- Inkludera konsumenter i processen för öppen innovation och samskapande
- Utveckla internationella digitala marknadsförings- och eCRM-strategier
- Hantera digitala och sociala mediekommunikationsstrategier
- Tillämpa data miningstekniker på Big Data
- Använd nyckeltal (KPI) för att optimera beslutsfattande och vinst
Student citat
”TSM erbjuder teoretiska och mer praktiska kurser, som gruppprojekt med internationella studenter för att hjälpa verkliga företag att lösa specifika problem. Dessa utbyten med internationella studenter och professionella är en del av mina bästa minnen. Jag gillade särskilt kombinationen av olika undervisningsmetoder i Frankrike och Tyskland med konstant stöd från både lärare och elever. »
Camille Delpech - Dubbelexamen - German Track med WFI Ingolstadt School of Management
Global Junior Manager på Henkel för Schwarzkopf Professional (Tyskland). 2023
Video
Antagningar
Läroplan
Termin 1
Toulouse School of Management
- UE 01 - Internationell strategisk marknadsföring, marknadsanalyser och planering
- UE 02 - Digital marknadsföring och konsumentbeteende i den digitala världen
- UE 03 - Innovation Management
- - Customer Engagement Management och Co-Creation
- - Teknikacceptanshantering
- UE 04 - Customer Relationship Management & Sustainable Marketing
- UE 05 - Business Research Methodology
- UE 06 - Företagsuppdrag - Internationell studietur
- UE 07 - Språk (engelska för det asiatiska spåret eller tyska för det tyska spåret) Jämförelse Asiatisk/europeisk kultur
- UE 08 - Workshops för professionell utveckling
Termin 2 och 3
Asiatiskt spår
- Hong Kong - The Open University of Hong Kong - Master of Business Administration (MBAF) maj - december
- UE 01 - Strategisk förvaltning ELLER Strategi
- UE 02 - Applied Business Project
- UE 03 - Globalt fördjupningsprogram
- UE 04 - Internationell ledningsstrategi
- UE 05 - Internationell marknadsföringsstrategi
- UE 06 - Strategiska frågor för ledning i Asien och Stillahavsområdet
- Shanghai - Tongji University Shanghai - Civilingenjör (MSc) Teknologi Ekonomi och ledning mars - januari
- UE 01 - Kinesiska som främmande språk
- UE 02 - Affärsförhandling i Kina
- UE 03 - Undersökning av Kina - Kinesisk kultur
- UE 04 - Strategic Management & Entrepreneurship
- UE 05 - Avancerad hantering
- UE 06 - Big Data Analytics
- UE 07 - Chefsekonomi i Kina
- UE 08 - Akademiska normer för examensarbetet
- UE 09 - Akademiska föreläsningar för examensarbetet
- Thailand - Assumption University Bangkok - Master of Business Administration (MBA) maj - december
- UE 01 - Introduktion till kvantitativa analyser
- UE 02 - Introduktion till ledningsinformationssystem
- UE 03 - Organisationsbeteende
- UE 04 - International Business Management
- UE 05 - International Marketing Management
- UE 06 - Chefsredovisning
- UE 07 - Chefsekonomi
- UE 08 - Ekonomisk förvaltning
- UE 09 - Operations Management
- UE 10 - Strategisk ledning
Tyskt spår
- Ingolstadt - Ingolstadt School of Management - MSc Betriebswirtschaft april - augusti
- UE 01 - Innovation & Kreativitet
- UE 02 - Return on Service Management
- UE 03 - Avancerad affärsetik (obligatorisk etikklass)
- UE 04 - Valbar 1 att välja på KU
- UE 05 - Valbar 2 att välja på KU
- UE 06 - Service Management
- UE 07 - Prissättning och produkthantering
- UE 08 - Valbar 3 att välja på KU
- UE 09 - Valbar 4 att välja på KU
- UE 10 - Valbar 5 att välja på KU
- UE 11 - Valbar 6 att välja på vid KU
Termin 4
februari - september
- UE 9 - Företagspraktik (6 månader) i Asien, Tyskland, Frankrike eller någon annanstans*
- UE 10 - Masteruppsats
Galleri
Karriärmöjligheter
Karriär
Denna examen ger studenterna färdigheterna att utföra följande roller:
- Produktchef
- eCRM Manager
- Digital Marketing Manager
- Gemensam chef
- Affärsutvecklare
Utexaminerade från detta program kan också genomföra en doktorsexamen. i marknadsföring .