Dubbelexamen Master i Strategic Marketing Intelligence
University of Groningen
Nyckelinformation
Campus läge
Groningen, Nederländerna
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 314 / per year *
Ansökningstiden
01 May 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* EU/EES-studenter: 2209 € | studenter utanför EU/EES: €16201
Introduktion
Vill du lära dig att leverera värde till kunder och bygga hållbara relationer? Då är detta dubbelexamensprogram för dig!
Dubbelexamensprogrammet kombinerar expertis inom Marketing Analytics och Data Science (MADS) från Groningen med expertis inom Strategic Marketing från BI Norwegian Business School i Oslo.
I Groningen kommer du att noggrant studera metoder som låter dig analysera och modellera (sekundär, stor) data för att spåra företagets marknadsföringsprestanda och generera nya kundinsikter. Informationen och insikterna som genereras av profilen Marketing Analytics och Data Science används som underlag för att fatta forskningsbaserade strategiska och taktiska marknadsföringsbeslut.
Den andra delen i Oslo är baserad på tre centrala ämnen: marknadsföringsteori, statistiska metoder och de ekonomiska konsekvenserna av marknadsföringsinvesteringar. Du kommer att lära dig hur du övervakar marknadsundersökningen som ger kunskapen att vägleda dina beslut i ett brett spektrum av frågor, allt från vilka marknader du ska rikta in dig på och vilka nya produkter som ska utvecklas, till vilket pris som kommer att optimera försäljningen och vilka kommunikationsteman och kanaler bästa bygga varumärkesvärde.
Du kommer att få två examina: en MSc i marknadsföring med Marketing Analytics och Data Science-profil och en MSc i Strategic Marketing Management.
Varför studera detta program i Groningen?
- Du kan få två magisterexamen genom att studera i Groningen och på ett toppuniversitet utomlands - BI Oslo University på bara två år. Du kommer att lära dig om marknadsanalys och datavetenskap och strategisk marknadsföringsledning i en internationell miljö.
- Vår marknadsavdelning är bland de 5 bästa marknadsavdelningarna i Europa. Alla utbildningar är forskningsbaserade och kombinerar föreläsningar av högkvalitativa föreläsare som undervisar i kursenheter relaterade till deras forskning med till exempel gästföreläsningar
- Programmet har blivit internationellt ackrediterat av AACSB och EQUIS, vilket säkerställer en högkvalitativ utbildning, som endast 1% av universiteten når världen över.
Antagningar
Läroplan
År 1
I Groningen kommer du att följa kurserna Marketing Analytics och Data Science (MADS) (40 ECTS) med fokus på avancerade marknadsföringsmetoder och marknadsföringsmodellering. Du kommer också att skriva en masteruppsats värd 20 hp.
Kurser
- Företag, varumärken och konsumenter (5 EC)
- Datateknik (5 EC)
- Data Science Methods (5 EC)
- Valfri MADS (5 EC)
- Marknadsledning valbart (5 EC)
- Master's Thesis Marketing MADS (20 EC)
- Metod valbar (10 EC)
- Statistiskt lärande inom marknadsföring (5 EC)
År 2
I Oslo kommer du att ta kurser i strategisk marknadsföringsledning och skriva en forskningsuppsats på 10 ECTS.
Kurser
- Studera vid BI, Oslo (60 EC)
Studera utomlands
- Utbildning utomlands krävs
- Max 64 EC
Vår dubbelexamenspartner är BI Norwegian Business School, Oslo, Norge.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Jobbmöjligheter
Efter att ha avslutat programmet kommer du att vara kvalificerad för en rad olika positioner i internationella, multinationella eller transnationella företag.
Som utexaminerad kommer din examen att värderas högt på arbetsmarknaden. Ekonomiska fakulteten är internationellt ackrediterad och tillhör den 1% av handelshögskolorna runt om i världen som är ackrediterade av både EQUIS och AACSB.
FEB Karriärtjänster
När du blir student vid fakulteten vill vi stödja dig i att utveckla din karriär och stärka din anställningsbarhet. Du kan räkna med att ett dedikerat karriärserviceteam på campus erbjuder dig ett brett utbud av kurser, workshops, evenemang och karriärrelaterat stöd under dina studier. Allt du behöver för att komma in på arbetsmarknaden.
Jobb exempel
- Varumärkes- eller produktansvarig (nationell eller internationell)
- Strategisk marknadsföringskonsult (nationell eller internationell)
- Marknadsundersökare
- Kundrelationsansvarig
- Expert på marknadsinformation
- Forskare vid ett universitet (Research Master's & PhD programmes)
- Datavetenskapare