Dubbelexamen Master i marknadsföring och ekonomi
University of Groningen
Nyckelinformation
Campus läge
Groningen, Nederländerna
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 314 / per year *
Ansökningstiden
01 May 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* EU/EES-studenter: 2209 € | studenter utanför EU/EES: €16201
Introduktion
Vill du utöka och fördjupa dina kunskaper inom området Marknadsanalys och Data Science and Management, kombinerat med ett biämne inom Finans? Då är detta dubbelexamensprogram för dig!
I Groningen kommer du att utbildas grundligt i metoder som låter dem analysera och modellera (sekundär, stor) data för att spåra företagets marknadsföringsprestanda och generera nya kundinsikter. Informationen och insikterna som genereras av profilen Marketing Analytics och Data Science (MADS) (tidigare känd som Marketing Intelligence) används som grund för att fatta forskningsbaserade strategiska och taktiska marknadsföringsbeslut.
Den andra delen i Münster bygger på två pelare: värdebaserad marknadsföring och ekonomi. Du lär dig hur du utformar marknadsföringsprogram som skapar värde för både kunder och företaget och hur du mäter de ekonomiska konsekvenserna av marknadsföringsstrategier.
För alla studenter i detta program skrivs en masteruppsats (20 ECTS) i Groningen och en forskningsuppsats (10 ECTS) skrivs i Münster. Du kommer att få två examina: en MSc i marknadsföring med Marketing Analytics och Data Science (MADS) och en MSc i Strategic Marketing Management.
Varför studera detta program i Groningen?
- Du kan tjäna två magisterexamen genom att studera i Groningen och vid ett toppuniversitet utomlands - Munster University på bara två år.
- Vår marknadsavdelning är bland de 5 bästa marknadsavdelningarna i Europa. Alla utbildningar är forskningsbaserade och kombinerar föreläsningar av högkvalitativa föreläsare som undervisar i kursenheter relaterade till deras forskning med till exempel gästföreläsningar, verkliga case och simuleringsspel.
- Programmet har blivit internationellt ackrediterat av AACSB och EQUIS, vilket säkerställer en högkvalitativ utbildning, som endast 1% av universiteten når världen över.
Antagningar
Läroplan
År 1
I Groningen kommer du att följa kurserna Marketing Analytics och Data Science (MADS) (40 ECTS) med fokus på avancerade marknadsföringsmetoder och marknadsföringsmodellering. Du kommer också att skriva en masteruppsats värd 20 hp.
Kurser
- Företag, varumärken och konsumenter (5 EC)
- Datateknik (5 EC)
- Data Science Methods (5 EC)
- Valfri MADS (5 EC)
- Marknadsledning valbart (5 EC)
- Master's Thesis Marketing (20 EC)
- Metod valbar (10 EC)
- Statistiskt lärande inom marknadsföring (5 EC)
År 2
I Münster kommer du att ta kurser i strategisk marknadsledning och ekonomi, och skriva 10 ECTS forskningsuppsatser.
Kurser
- Studerar vid Munster University (60 EC)
Studera utomlands
- Utbildning utomlands krävs
- Maximalt 60 EC
Vår dubbelexamenspartner är Münster University, Münster, Tyskland.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Efter att ha avslutat programmet kommer du att vara kvalificerad för en rad olika positioner i internationella, multinationella eller transnationella företag.
Jobbmöjligheter
Som utexaminerad kommer din examen att värderas högt på arbetsmarknaden. Ekonomiska fakulteten är internationellt ackrediterad och tillhör den 1% av handelshögskolorna runt om i världen som är ackrediterade av både EQUIS och AACSB.
FEB Karriärtjänster
När du blir student vid fakulteten vill vi stödja dig i att utveckla din karriär och stärka din anställningsbarhet. Du kan räkna med att ett dedikerat karriärserviceteam på campus erbjuder dig ett brett utbud av kurser, workshops, evenemang och karriärrelaterat stöd under dina studier. Allt du behöver för att komma in på arbetsmarknaden.
Jobb exempel
- Strategisk marknadsföringskonsult (nationell eller internationell)
- Marknadsundersökare
- Kundrelationsansvarig
- Expert på marknadsinformation
- Forskare vid ett universitet (Research Master's & PhD programmes)
- Datavetenskapare