Executive Master i digital marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

Digital marknadsföring har blivit så viktig idag att kännedom om ämnet är oumbärligt, även för dem som planerar att utföra bredare funktioner som marknadschef, varumärkeschef, marknadsundersökare, strategisk planerare, kreativ chef, planerare eller ledande befattningshavare i en reklambyrå.

Verkställande mästarens singularitet i Digital Marketing ligger i kombinationen av ett strukturerat tillvägagångssätt till ämnet och ett urval av fakulteter med erfarenhet av företag i framkant av digital marknadsföring som inte bara dominerar de centrala begreppen inom detta område utan även dess praktiska tillämpning på affärsverksamhetens verklighet .

Detta verkställande program är också ett tillfälle för dem som vill konsolidera sin kompetens inom detta kritiska område för framgång på samtida marknader för att få ut det mesta av digitala marknadsföringsverktyg i sin dagliga yrkesverksamhet.

Deltagarna kommer att dra nytta av aktuell och realistisk exponering mot de mest relevanta principerna och rutinerna för dem som vill utnyttja digitala marknadsföringsverktyg.

136229_pexels-photo-3153201.jpeg

Viktiga fördelar

  • Praktiskt projekt som åtföljer studenter under hela programmet.
  • Fakultet med professionell och praktisk erfarenhet från följande företag: Accenture, EDP, Altice, Media Capital, SAS, Wunderman, Closer, Mind SEO.
  • Praktiska laboratorier - SEM, SEO, SEA, Google Analytics, Digital Analytics och Analytics.
  • Strategisk och operativ vision om digital marknadsföring.
  • Möjlighet att genomföra ytterligare ett akademiskt år och avhandlingen för att få den akademiska magisterexamen inom samma studieområde.

mottagare

Professionella inom marknadsföring, försäljning, kommunikation, reklam och informationssystem som hanterar områdena digital marknadsföring och sociala medier eller som vill vara ansvariga inom dessa områden.

Professionella som börjar sin digitala marknadsföring karriär eller vill fördjupa sin kunskap.

företag

136225_Logos2.png

  • Pedagogisk metodik baserad på fallstudier.
  • Simulering och tillnärmning till affärsverkligheten.
  • Seminarier med ledande yrkesverksamma inom området.

Studieplan

Modul I - Planering

  • Presentation och introduktion till EM Digital Marketing
  • Marknadsföring och digitala strategier
  • Design Tänkande
  • Projektledning
  • Digitala affärsmodeller
  • Digital kundresa
  • Seminarium i etik tillämpad på digital marknadsföring
  • Seminarium om sekretess och digital säkerhet
  • Slutlig projektutvärdering

Modul II - Kommunicera, interagera och genomföra

  • SEO och sökmotoroptimering - Laboratorium
  • Digital reklam - Laboratorium
  • Sociala medier marknadsföring
  • eMailling Marketing
  • Digital branding
  • Digital innehåll och berättelse
  • PR och influencers
  • Informationsdesign
  • Användbarhet och UX
  • Mobil marknadsföring
  • Videomarknadsföring
  • e-handel och social försäljning
  • Projekt II-utvärdering

Modul III - Mät och optimera

  • Digital prestanda och Google Analytics Lab
  • Data Science tillämpas på digital marknadsföring
  • Marktech Seminar
  • Projekt III-utvärdering
  • Slutlig projektförberedelse
Senast uppdaterad Aug 2020

Om skolan

The Universidade Europeia is located in Portugal and offers access to student-centered quality education.

The Universidade Europeia is located in Portugal and offers access to student-centered quality education. Läs mindre
lissabon , lissabon , Porto , lissabon + 3 Mer Mindre