Executive Master i digital marknadsföring
Universidade Europeia
Nyckelinformation
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
10 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Digital marknadsföring har blivit så viktig idag att förtrogenhet med ämnet är avgörande, även för dem som planerar att utföra mer omfattande roller, såsom marknadsdirektör, kommersiell direktör, kommunikationsdirektör, varumärkeschef, produktchef, strategisk planerare, kreativ chef, media planerare, ledande befattningshavare på en reklambyrå eller roller inom området informationssystem.
Det unika med Executive Master i Digital Marketing ligger i kombinationen av ett strukturerat och konceptuellt förhållningssätt till ämnet och dess praktiska tillämpning genom ett praktiskt projekt som följer från början till slutet av kursen. Det inkluderar ett urval av lärare med erfarenhet från företag i framkant av digital marknadsföring som inte bara behärskar de centrala begreppen inom detta område, utan också deras praktiska tillämpning på affärsverkligheten.
Detta executive program är också en möjlighet för dem som vill konsolidera sina färdigheter för framgång på samtida marknader.
Varför Executive Master i digital marknadsföring?
fördelar
- Praktiskt projekt som följer eleverna under hela programmet.
- Fakultet med yrkeserfarenhet från följande företag: Accenture, EDP, Altice, GALP, Media Capital, SAS, Wunderman, Santander, Mind SEO.
- Praktiska laboratorier - SEM, SEO, SEA, Google Analytics, Digital Analytics och Analytics.
- Årlig innehållsuppdatering och anpassning till nya behov.
- Strategisk och operativ vision om digital marknadsföring.
- Möjlighet till fortsatta studier för att erhålla magisterexamen.
- Pedagogisk metodik baserad på fallstudier.
- Simulering och tillnärmning till affärsverkligheten.
- Seminarier med ledande yrkesverksamma inom området.
mål
- Ge deltagarna den kunskap som krävs för karriärutveckling inom områdena digital marknadsföring, marknadsföring, försäljning, kommunikation och reklam.
- Uppdatera deltagarna om de senaste branschtrenderna.
- Utveckling av ett verkligt projekt som följer studenten från början till slutet av kursen, som kombinerar ett strukturerat och konceptuellt förhållningssätt till ämnet med dess praktiska tillämpning.
mottagare
- Professionella inom marknadsföring, försäljning, kommunikation, reklam och informationssystem som hanterar områdena digital marknadsföring och sociala medier eller som vill vara ansvariga inom dessa områden.
- Professionella som börjar sin digitala marknadsföring karriär eller vill fördjupa sin kunskap.
- Proffs involverade i digitaliseringsprojekt, särskilt inom marknadsföring och försäljning.
Antagningar
Läroplan
Studieplan
Modul I - Planering
- Marknadsföring och digitala strategier
- Design Tänkande
- Projektledning
- Digitala affärsmodeller
- Digital kundresa
- Projekthandledning (I)
Modul II - Kommunicera, interagera och handla
- Sök I - SEM och SEO Strategi och Labs
- Sök II - SEA-strategi och laboratorier (Adwords, Facebook, Instagram)
- eMailling Marketing
- Sociala mediestrategier
- Digital branding
- Digitalt berättande
- Mobil marknadsföring
- Videomarknadsföring
- e-handel och social försäljning
- Projektmentorskap (II)
Modul III - Mät och optimera
- Marknadsföring
- Digital Performance & Google Analytics Lab
- Data Science tillämpas på digital marknadsföring
- Projekthandledning (III)
- Presentation och försvar av slutbedömningsprojekt