Executive Master i kommersiell förvaltning och marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

"Varken den starkaste eller den mest intelligenta överlever, men de som svarar mest positivt på förändring."

Charles Darwin.

I en starkt konkurrensutsatt affärsmiljö är nyckeln att veta hur man anpassar sig till varje situation, för att kunna förutse och skilja sig från resten. Om du letar efter ett kvalitativt språng i ditt yrkesliv, eller förändra din karriär eller bli en bra marknadsföring och försäljningspersonal, är nyckeln att ha den bästa träningen och dela erfarenheter med de bästa professionella i området.

Executive Master i Business Management och marknadsföring på CESMA Business School är det viktigaste verktyget om du vill utveckla och konsolidera ditt yrkesliv. Genom denna magisterexamen får du en solid formgivning både inom marknadsföring och kommersiella områden som en av de bästa inom branschen.

Du kommer att känna till strategiska variabler av marknadsföring, hur man förstår konsumentbeteende, vikten av kommunikation i marknadsföring, tillämpad CRM, planeringsteknik och medieköp, och du kommer att uppdateras på de mest aktuella marknadsföringskoncepten och teknikerna. -Business, medveten om hur viktigt det är att debitera i våra dagar.

mål

Målen för Executive Master i kommersiell förvaltning och marknadsföring är inriktade på att uppdatera studentprofessionen, den kunskap som förvärvats i sitt yrkesliv och den nya marknadstekniken i företagsledningen baserat på utvecklingen av affärsstrategier som dominerar beslutsfattande i dagens affärsmiljö.

Kraven på marknaden och samhället, liksom omvandlingen av de spanska och multinationella företagen och utvecklingen av affärsenheterna inom dem, tvingar marknadsförings- och försäljningsverksamma att ständigt förnya och uppdatera innehållet. , tekniker och instrument som gör det möjligt för dem att möta ett alltmer konkurrenskraftigt och globaliserat scenario.

Executive Master i kommersiell förvaltning och marknadsföring av CESMA Business School , ger deltagarna kunskap och praktik av nya metoder och planeringstekniker som syftar till att genomföra strategier, baserade på den kommersiella världen. samt utveckling av analytiska och resonemangsförmåga, så att de som marknads- och säljspecialister framgångsrikt kan möta nya miljösituationer.

moduler

  • Område I: Affärsstrategi
    • Strategier och företagspolitik
    • Analys av affärssituationen
    • Tillämpad finansiering till kommersiell förvaltning och marknadsföring
  • Område II: Marknadsföring
  • Kommersiell forskning
  • Konsumentanalys
  • CRM i Management of Marketing Management
  • Marknadsföring och kommunikation: Kommunikation
  • Marknadsföring och kommunikation: Förvaltning och inköp av media
  • Marknadsföring och kommunikation: Externa relationer
  • Konvergens till marknadsföring. Strategisk marknadsföring
  • Marknadsföringspolitik
  • Marknadsföring av tjänster, industriell och institutionell
  • Operativ marknadsföring
  • PR-marknadsföring
  • Marknadsföring och e-Business
  • Område III: Kommersiell förvaltning
  • Grundval, definitioner och omfattning av den kommersiella funktionen
  • Färdigheter: Sales Force Management
  • Förhandlings- och försäljningsmetoder
  • Särskilda siffra av försäljningen
  • Handel och internationell marknadsföring
  • Område IV: Personliga färdigheter och direktiv
  • Utveckling av personliga färdigheter
  • ledning
  • Effektiva presentationer i allmänhet

metodik

Metoden som används i mastern är teoretisk / praktisk och organiserar de olika modulerna enligt följande schema:

  • Teoretiska sessioner som kommer att vara så objektiva att deltagarna förvärvar den kunskap som krävs av innehållet i de ämnen som behandlas i modulen.
  • Praktiska aktiviteter som syftar till att förvärva och utveckla de kompetenser som krävs av modulen och som kommer att stödjas vid genomförandet av praktiska fall, situativa tester, gruppdiskussioner, visning av videoklipp etc.
  • Kontinuerlig utvärdering, i slutet av varje modul, genom realisering av praktiska fall.
  • Final Master Project, där deltagare måste tillämpa innehållet i Master i ett praktiskt projekt av ett företag och försvara det inför en domstol bestående av professionella i området.

Under samtliga sessioner stimuleras deltagandet av eleverna, lagarbetet och erfarenhetsutbytet vilket gör programmet praktiskt praktiskt.

upptagande Process

För att komma åt registreringen kommer CESMA Business School genomföra en process för urval och kandidattillträde, baserat på analysen av Curriculum Vitae och genomförandet av personliga intervjuer, för att utvärdera utbildningsnivå och / eller tidigare ackrediterad erfarenhet i syfte att garantera lämpligheten för gruppen av deltagare.

  • Ansökan om antagning
  • Titel och Academic File
  • Curriculum Vitae
  • 1 Fotografi
  • Personlig intervju
  • Antagningskommitté

Hjälpmedel och stipendier

CESMA planerar årligen inom ramen för sin socialansvarsplan ett system för stipendier och utbildningshjälpmedel.

Det väsentliga målet med dessa stipendier och bonusar är ytterst socialt och syftar till att skapa ett effektivt stöd till missgynnade grupper så att bristen på ekonomiska medel eller integrationsproblemen inte utgör ett hinder för alla människor som vill förbättra sin personliga och professionella utveckling .

Professionella praxis

CESMA Business School åtagande sträcker sig utanför klassrummet, genom vår professionella utvecklingsavdelning, vars uppgift är att erbjuda våra studenter en öppen dörr till nya professionella möjligheter genom följande tjänster:

  • Orientering för utveckling av sin yrkes karriär och / eller tillgång till arbetsmarknaden.
  • Förslag till erbjudanden för praktik i företag.
  • Erbjudanden och jobbförbättring.
  • Anställningsforum.
  • Seminarier för den aktiva arbetssökningen.

CESMA Business School , räknas hittills i samarbete med mer än 2700 företag i denna avdelning, som litar på akademins och yrkeskvaliteten hos våra studenter

CESMA har en plattform för jobbsökningar och praktikplatser där studenter och företag innehåller sina krav och erbjudanden.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

CESMA Business School es una institución educativa orientada a la gestión, la innovación y el espíritu emprendedor. Somos conscientes que la educación en los negocios, no se limita a la formación de b ... Läs mer

CESMA Business School es una institución educativa orientada a la gestión, la innovación y el espíritu emprendedor. Somos conscientes que la educación en los negocios, no se limita a la formación de buenos administradores, financieros competentes o directivos bien preparados, sino también a la formación en valores y a la ética empresarial. Läs mindre