Executive Master i strategisk kommunikation
University of Technology Sydney
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Sydney, Australien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jul 2023
* i AUD per 24cp-session
Introduktion
Världen av offentlig kommunikation förändras snabbt genom digitalisering, big data-analys, nya plattformar och kanaler och förskjutna attityder och oro. Dessa leder till förändrade metoder och utmaningar och nya etiska problem. UTS Executive Master of Strategic Communication är baserad på den senaste forskningen och undervisas av en kombination av senior akademiska forskare och ledande branschpersonal. Alla sökande måste ha genomfört minst tre års relevant arbetserfarenhet inom kommunikationsbranschen. De som inte uppfyller detta krav kanske vill överväga Master of Strategic Communication (C04385).
Kandidater för denna kurs får: en avancerad förståelse för mänsklig kommunikation informerad av socialpsykologi, sociologi, semiotik, kulturstudier och andra discipliner förmågan att syntetisera kommunikationsteori och samtida praxis en avancerad förmåga att utveckla kommunikationsstrategi informerad av forskning och analys en känslighet för etiska och juridiska frågor relaterade till media och kommunikation en känslighet för inkludering, rättvisa och social rättvisa förmågan att utveckla effektiva kommunikationsstrategier som speglar interkulturella och globala perspektiv, och avancerade praktiska färdigheter för att tillämpa strategisk kommunikation för att hantera utmaningar och problem.
Kandidater för denna kurs är utrustade för att arbeta i senior strategisk planerings- och ledningsroller inom företags-, regerings-, politisk-, organisations- eller marknadsföringskommunikation, reklam, PR eller integrerad kommunikation, inklusive positioner relaterade till marknadsföring och marknadsföring, intressentengagemang, medarbetarkommunikation , samhällsrelationer, medierelationer och allmänna frågor.
Programresultat
Kandidater från denna kurs får en avancerad förståelse för mänsklig kommunikation informerad av socialpsykologi, sociologi, semiotik, kulturstudier och andra discipliner förmågan att syntetisera kommunikationsteori och samtida praktik en avancerad förmåga att utveckla kommunikationsstrategi informerad av forskning och analys känslighet för etiska och juridiska frågor relaterade till media och kommunikation en känslighet för inkludering, rättvisa och social rättvisa förmågan att utveckla effektiva kommunikationsstrategier som återspeglar interkulturella och globala perspektiv och avancerade praktiska färdigheter för att tillämpa strategisk kommunikation för att hantera utmaningar och problem.
Karriärmöjligheter
Kandidater från denna kurs är utrustade för att arbeta i ledande strategiska planerings- och ledningsroller i företag, regering, politisk, organisatorisk, eller marknadskommunikation, reklam-, public relations, eller integrerad kommunikation, inklusive positioner relaterade till marknadsföring och marknadsföring, intressentengagemang, medarbetarkommunikation, samhällsrelationer, medierelationer och offentliga frågor.