Executive Master i webbmarknadsföring, sociala medier och grafisk design
w.academy
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Italienska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
132 timmar
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Bakgrund & Situation
Kommunikation har genomgått en viktig utveckling som passerar från traditionella medier till de nya digitala medierna, därför blir användningen av onlinekommunikationsverktyg avgörande för varje företag över sektor, produkt eller storlek.
Sedan 2011 anordnar Sida Group, i samarbete med företag och viktig co-branding, en Executive Master-kurs helt tillägnad förvärv av teoretiska och praktiska färdigheter för att få en effektiv och effektiv verksamhet. Den professionella figuren som mästaren avser att bilda är webbmarknadsföraren och den digitala chefen. En professionell som har kunskap om alla onlinekommunikationsverktyg och som kan bearbeta integrerade planer och medieplanering, hantera strategiska utvecklingsprojekt för företaget. En professionell figur med kapacitet inom webbmarknadsföring, sociala medier och grafisk design har blivit avgörande för att ta vara på nätverkets möjligheter genom att identifiera nya affärer, hantera den interna kommunikationen, övervaka ideala leverantörer för företaget och öka företagets tillgångar.
Läroplan
Program
- Modul 1: Grunderna i internetmarknadsföring/Google Adwords
- Modul 2: Grunderna i HTML/Focus-plattformar med öppen källkod (WordPress)
- Modul 3: Internetmarknadsföringsapplikationer: Okonventionell marknadsföring och SEO/SEM
- Modul 4: Social Media Marketing och Web Reputation
- Modul 5: E-postmarknadsföring och mobilmarknadsföring
- Modul 6: Mobil marknadsföring, App och disciplin
- Modul 7: Community Management
- Modul 8: Elements of Graphic Design
- Modul 9: Säkerhet och förebyggande på arbetsplatsen
Varaktighet och närvaro
132 timmars utbildning/lektioner + 8 timmars professionell rådgivning + 6 månaders formativ praktik.
Nästa upplaga
- juni 2022
Plus & certifiering
Plus
- Helt stödd av användningen av en dator för att fördjupa kommunikationsmodeller (internet, mobil, webb 2.0, sociala medier, etc.).
- Projektarbete från partnerföretag: idé, ledning, marknadsföring och analys av en digitalt orienterad strategisk plan för att lansera en produkt eller en tjänst.
- Masterprogrammet uppdateras ständigt i takt med förändringar i branschen. Multimediamaterial, tillgängligt för eleverna.
- Stöds av handledare – kvalitetskontroll till varje modul.
- Coaching och mentorskap för att identifiera elevers potential och leta efter kvalificerade jobbmöjligheter.
- Placering i förutvalda företag.
Galleri
Programresultat
Mål
Executive Master of Web Marketing, Social Media Marketing & Graphic Design syftar till att uppmuntra snabbt förvärv av kunskap och uppdaterade färdigheter i den stora efterfrågan. Det syftar också till att påskynda arbetsförmedlingen för deltagaren på arbetsmarknaden. Digital strategi, grafisk reklam och grundläggande programmering är de tre kraven förknippade med rollen Digital Manager och de är de tre viktigaste färdigheterna som krävs av 95 % av företagen.
Mästaren, i ständig uppdatering, efter trenden i branschen och företagens efterfrågan, har utbildat över 2000 unga deltagare med en ranking på 92% placering efter en praktikplats.
Karriärmöjligheter
Professionella figurer
- Sociala medier strateg
- Chef för digital marknadsföring
- Webbmarknadsförare
- Influencerstrateg
- Web Content Manager
- E-handelsspecialist
- Digital strategisk planerare
- Gemensam chef
- Copywriter
- Front-end webbutvecklare
- Reklamchef
- Webbprojektledare
- Grundare & Startup Team