Executive Master in Fashion Business Administration

Allmänt

Programbeskrivning

ISEM Fashion Business School, centrum för University of Navarra i Madrid, är den första handelsskolan specialiserad på modeföretag som finns i Spanien sedan 2001.

ISEM Fashion Business School erbjuder den enda officiella Executive Master in Fashion Business Administration. Denna forskarutbildning är godkänd av utbildningsministeriet och gäller i hela EU i enlighet med det nya europeiska området för högre utbildning (EHEA).

Programmet är ett banbrytande svar på marknadens behov, ständigt förändrat och med dagliga nyheter i den ekonomiska pressen. Modeindustrin kräver i allt högre grad proffs med specifika förvaltningskompetenser och en global vision av mode i sitt bredaste koncept (lyxindustri, textil, smycken, lädervaror, accessoarer, kosmetika och dofter)

Executive Master in Fashion Business Administration (FBA) är den enda officiella modeföretagsmästaren som finns i Spanien. Det riktar sig till yrkesmän eller universitetsexaminerade med erfarenhet inom alla branscher eller sektorer, med en kunskapsnivå i engelska och som är intresserade av modesektorn ur affärssynpunkt.

Studenter som ansöker om programmet i modeföretagsledning bör ha kapaciteten för lärande och den intellektuella ambitionen som är tillräcklig för att förvärva kunskap och verktyg som hjälper dem att fungera effektivt som verkställande eller entreprenör i modebranschen. Denna sektor kräver proffs med specifika förvaltningskompetenser och en global vision av mode i sitt bredaste koncept (lyxindustri, textil, smycken, lädervaror, accessoarer, kosmetika och dofter).

Som ett Executive-program hålls klasserna på fredag eftermiddagar och på lördagsmorgnar i vårt nya huvudkontor (C / Marquesado de Santa Marta, 3. Madrid). Alla klasser och föreläsningar undervisas på engelska i syfte att leda möjligheten till praktik eller arbeta på ett modjobb.

  • 60 högskolepoäng
  • 55 platser
  • 10 månader

Executive Fashion MBA, med totalt 60 högskolepoäng, kombinerar MBA-kurser, undervisade av professorer vid IESE Business School och University of Navarra genom fallmetoden. Det inkluderar också specifika modekurser, utvecklade av prestigefyllda chefer för modeföretag.

I programmet ingår akademiska vistelser vid Bocconi-universitetet i Milano och Institute Français de la Mode i Paris.

Academic Program

Det akademiska programmet för Executive Master in Fashion Business Administration är strukturerat av områden fokuserade på modebranschen ur global synvinkel och en allmän riktning. Programmets centrala fokus är planeringen av en samling från råvaran till försäljningen av produkten i butiken.

mål

Det övergripande målet för Executive Master in Fashion Business Administration (FBA) är den professionella förbättringen av utförandet av direktivuppgifterna för de personer som studerar detta program. För att göra detta förväntas studenten förvärva:

  • Kunskapen är nödvändig för att utföra ledningsuppgifter med professionell kompetens inom modesektorn.
  • De viktigaste färdigheterna för att utföra hanteringsuppgifter.
  • Ledningens attityder och förmågor, såsom önskan om prestation, förmågan att integrera, det blivande, känslan av förändring, främjandet av innovation, fantasin, känslan av handling etc.
  • Att integrera alla deras individs legitima intressen i de nuvarande globaliserade och komplexa samhällena.

Allmänna kompetenser

  • Utveckla problemlösningstänkande. Vänja dig att tänka kritiskt och föreslå kreativa lösningar på problem.
  • Förmåga att använda information och kunskap effektivt: kunna identifiera och effektivt behandla information som är relevant för jobbet. Uppnå uttömmande hantering av informationskällor, datainsamling, fakta och verklighetskontrast.
  • Utveckla personlig ledningsförmåga: prioritera mål, programmera aktiviteter på lämpligt sätt och genomföra dem på planerad tid, hantera förmågan till kritik, reflektion, tidshantering, känslighet för mångfald hos människor, i situationer och i kulturer och förmågan att fortsätta lära sig genom erfarenhet.
  • Uppnå effektiv prestanda i teamarbetsmiljöer. Utveckla förmågan att främja en miljö av samarbete, kommunikation och förtroende bland teammedlemmar; såväl som att diagnostisera, möta och lösa interpersonella konflikter utan att skada den personliga relationen.
  • Utveckla kommunikationsförmåga: lyssna och överföra idéer effektivt, med rätt kanal vid rätt tidpunkt, basera dina observationer och slutsatser med konkreta data.
  • Utveckla förhandlingsfärdigheter: nå tillfredsställande avtal för de berörda parterna, upptäck eller skapa element som ger mervärde för relationen.
  • Utveckla entreprenörsinitiativ och beteendefärdigheter, initiera och främja nödvändiga förändringar med energi och personligt ansvar.
  • Utveckla förmågan att skaffa ny kunskap, ändra vanor och vara öppen för förändring.
  • Kunna känna igen och hantera etiska dilemmaer och socialt ansvar på ett lämpligt sätt, tillämpa deontologiska principer och organisatoriska värden på de situationer och alternativ som presenteras.
  • Utveckla företagsledarskap inte bara som kunskap, teknik eller karisma, utan att bli medvetna om att det också livnär sig av generositet, kreativitet, entusiasm och exempel genom sitt eget beteende samt förmågan att skapa ett förtroendeklimat bland kollaboratörer.

Professionell projektion

Modebranschen kräver proffs med en solid bildning som gynnar analys- och ledningskapaciteten, samt en ständig uppdatering av marknadstrender och konsumentvanor.

Framgången för ledningen av modeföretag ligger i utvecklingen av en affärsmodell som kan svara på konsumenternas efterfrågan, som söker nyhet och innovation varje dag. Företag måste anpassa sin strategi efter sina kunders efterfrågan så att alla deras verksamheter svarar på denna efterfrågan.

Våra mer än 800 studenter arbetar i olika referensföretag i branschen och många av dem har utvecklat sin egen verksamhet.

123580_pexels-photo-1036856.jpegArtem Beliaikin / Pexels

Professionella utflykter

Under hela programmet har eleverna möjlighet att klargöra sina intressen, förmågor, värderingar och ledningsstil som definierar deras professionella mål. För detta har de individuellt och personligt stöd från ISEM-teamet, att orientera eller, i förekommande fall, omorientera sina yrkeskarriärer och, kort sagt, integreras i modebranschen i vidaste bemärkelse.

När programmet är klart upprätthåller ISEM permanent kontakt med sina studenter. Företagsutvecklingsavdelningen är fortfarande tillgänglig för sina tidigare studenter för att hjälpa dem att komma in på marknaden samt att utveckla sina yrkeskarriärer i nya företag.

Antagningsprofil

Studenterna vid Executive Master in Fashion Business Administration måste ha kapacitet att lära sig och tillräckligt intellektuell rastlöshet för att skaffa sig kunskap och verktyg som hjälper dem att utföra administrativa uppgifter inom modebranschen.

Därför måste de ha ett tydligt intresse av att utveckla färdigheter som:

  • Förhandlingsfärdigheter (affärssyn, kundorientering, resurshantering, förhandling etc.).
  • Interpersonella färdigheter (kommunikation, konflikthantering, delegering, teamarbete etc.).
  • Personliga färdigheter (proaktivitet, initiativ, uthållighet, personlig förvaltning, tidshantering, informationshantering, stresshantering, personlig förbättring, självkritik, självkunskap, lärande, självstyre, balans, integritet, etc.).

Antagningskriterier

  • Var en universitetsexamen, ingenjör, arkitekt eller examen.
  • Professionell erfarenhet.
  • Kunskaper i engelska.

Med tanke på det begränsade antalet platser rekommenderar vi att du startar inreseprocessen med tiden.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The University of Navarra is based on the Christian inspiration promoted by St. Josemaría Escrivá de Balaguer, the founder of Opus Dei. Its mission is to seek and present the truth; contribute to the ... Läs mer

The University of Navarra is based on the Christian inspiration promoted by St. Josemaría Escrivá de Balaguer, the founder of Opus Dei. Its mission is to seek and present the truth; contribute to the academic, cultural and personal education of its students; promote academic research and healthcare activities; provide suitable opportunities for the development of its professors and employees, and carry out broad cultural outreach and social promotion work with a clear goal of service. Läs mindre
Pamplona , madrid , San Sebastián + 2 Mer Mindre