Forskarutbildning inom hållbar landskapsplanering och design

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Den Conway-programmet är en livlig blandning av klassrumsundervisning, tillämpad studioarbete, student- och besöks presentationer, fältarbete, studiebesök, och informella diskussioner i det kollektiva köket.

Skissa i fältet

Eleverna lär sig från lärare, från varandra, från gäster, och från sina utforskningar av sina projektplatser och de samhällen där dessa projekt är inbäddade. Miljön är personlig, samarbete och rigorös-lärande drivs av motiverade studenter som arbetar för verkliga samhällen att lösa verkliga och akuta problem.

Den Conway-programmet är uppbyggd kring de verkliga projekt för riktiga kunder. Projekten upp frågor, frågor och utmaningar-från tekniska frågor om webbplatsen teknik, till etiska frågor om samhällsengagemang eller förnuftig användning av resurserna, till praktiska frågor om hur motståndskraft kan byggas in i system med tanke på osäkra framtid-som driver klasser, diskussioner och fält och studioarbete som utgör resten av helt integrerade, tvärvetenskapligt program. Klass uppdrag-grafik, tekniska och avskrivna stöd projektarbete.

En typisk vecka på Conway

Vi är små. Det betyder att vi kan ändra schemat på ett ögonblick varsel belastning upp van och gå på en studieresa för att se vad som händer när en damm kollapsar; besöka en projektplats under ett samhälle gatufestival; lägga till en klass för att introducera ny programvara som plötsligt blev tillgängliga.

Vi gör dock ha en normal veckoschema.

Projekt

Varje Conway elev arbetar på tre projekt, en per termin. Under hösten har eleverna sin egen webbplats designprojekt, typiskt ett par hektar eller mindre en elev lokaliserings ett nytt hem på en obebyggd tomt, anpassa en inbyggd plats till nya ägare eller användningar, utforma ett utbildningscentrum eller handelsträdgård för en liten gård, eller arbetar på en ficka park eller liten land fondens tillgångar.

Genom detta första projekt, eleverna lära sig grunderna i designprocessen: plats spaning och bedömning, att definiera / förfina projektmålen och kundernas behov, och utforska lösningar som fungerar med de naturliga systemen på plats.

Små grupper av studenter arbetar på och ansvarar för att hantera-vintern och våren projekt. Vinter projekt är större markanvändning planeringsprojekt, såsom en tryggad livsmedelsförsörjning plan för en stad eller en region, en förvaltningsplan för ett land fondens tillgångar eller regional park, ett campus översiktsplan, eller en strategi jordbruksmark bevarande.

Våren projekt är också på gemenskapsnivå, men med mer i detalj, såsom en gatudesign, en park eller fritidsanläggning, eller en återställningsplan för en före detta industriområdet.

Eleverna lär sig också från sin regelbunden exponering för andra studentprojekt-30 till 35 olika projekt på tre olika skalor. Alla är verkliga projekt för riktiga kunder. Eleverna är också utsatta på detta sätt för potentiella arbetsgivare i mark truster, stad och regionala planeringsavdelningar, samhällsorganisationer och ideella organ.

Klasser

Klasser i designteori, grafik, datorkunskaper (t.ex. InDesign och GIS), plats teknik och humaniora stödja och dra elevernas erfarenheter i projekten.

Student Presentationer

Eleverna ger vecko presentationer till lärare och klasskamrater, blir mer och mer bekväm artikulera berättelsen om sina projekt och göra övertygande argument för särskilda design och planlösningar.

Nära slutet av varje termin, eleverna ge formella presentationer inför en jury av tre utanför yrkeserfarna designers, planerare och ekologer-som erbjuder råd att eleverna då kan införliva i de två sista veckorna av terminen.

Studio

Fakulteten gå från skrivbordet till skrivbord på studiodagar för individers och gruppers samråd. Efter fakulteten åka hem, studenter fortsätter att lära sig i studion från varandra.

Besökare

Minst en gång i veckan, en extern expert i ett relevant ämne, till exempel miljölagstiftning, grönt byggande, djurliv livsmiljö, eller miljörättvisa-föreläser på skolan. De stannar ofta för gruppen måltid som följer, och ibland tillbringa tid i studion för att prata med eleverna om projekt.

FÄLTARBETE

Veckan avslutas med en resa i bilen till en anlagda våtmarker, ett regionalt kontor planering, gungflyn, en innovativ parkeringsplats-eller med fältarbete, att lära sig om sten, grön takkonstruktionen eller damm byggnad.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

We explore, develop, practice, and teach design of the land that is ecologically and socially sustainable.

We explore, develop, practice, and teach design of the land that is ecologically and socially sustainable. Läs mindre
Conway , Conway + 1 Mer Mindre