Forskning Grader (MPhil / PhD) i Sydostasiatiska studier
SOAS University of London
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 4 670 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Heltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 4 396 £; Utlandet £ 17,967. Deltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 2 198 £; Utländska £ 8 984
Introduktion
Läge för deltagande: Heltid eller Deltid
Institutionen erbjuder den största täckningen i Europa av forskning och undervisning relaterad till språk och kulturer i de viktigaste länderna i Sydostasien. Det främsta engagemanget är de fyra språken burmesiska, indonesiska / malaysiska, thailändska och vietnamesiska och deras litteratur, biografer och tillhörande kulturer. REF 2014-inlägg från medlemmar av avdelningen inkluderade betydande och paradigmskiftande monografier, redigerade samlingar, tidskriftsartiklar och bokkapitel i film och kön, litteraturkritik, kulturhistoria och postkoloniala studier. Det är en blomstrande och vänlig avdelning med nära länkar till nyligen studenter.
Forskningsintressen hos institutionens medlemmar inkluderar klassisk malaysisk litteratur; modern litteratur på malaysiska, indonesiska, thailändska och vietnamesiska; Islam i sydostasien språkpedagogik; fonetik; könsstudier; muntlig litteratur och folklore; biograf i Sydostasien; och översättning. Dessa intressen återspeglas allt mer i den typ av arbete som utförs av institutionens nuvarande doktorander.
Ett fullständigt forskarutbildningsprogram tillhandahålls på fakultetsnivå, utöver den nära uppmärksamhet som varje forskarutbildare får från sin handledare. MPhil / doktorander antagna till institutionen får forskarutbildning i fakultetsomfattande första års forskarutbildningsseminarium och uppmuntras också att delta i disciplinspecifik utbildning som erbjuds av fakultetscentret för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS) och forskningsfärdigheter utbildning samordnad via doktorandskolan.
Institutionen tillhandahåller övervakning för både heltids- och deltidsdoktorer som bedriver övervakad forskning i ett brett spektrum av sydöstasiatiska språk och litteraturbitar. Avhandlingar som har avslutats under de senaste åren har inkluderat ämnen i traditionell Lao-litteratur, samtida thailändsk fiktion, syntaxen för talade mån, skuggspel på Bali, malaysisk muntlig litteratur, skolböcker i kolonial Burma, Kambodja före Angkor och politisk litteratur i Vietnam.
Enligt reglerna i SOAS , University of London, registrerar samtliga doktorandforskare inledningsvis för en MPhil: de kan överföra till doktorand efter att ha fyllt ett år om de önskar och omfattas av skolans godkännande, vilket kräver bevis för att kandidatens arbete uppfyller standarden nödvändig.
Minimiperioden för doktorsforskare är två år för MPhil och tre år för doktorand. Deltidsforskare tar normalt dubbelt så lång tid för att slutföra sina studier. När forskningen är avslutad skickar kandidaterna en avhandling till examinatorerna och följer sedan en viva voce-undersökning.
Sökande på forskarutbildningen måste ha ett bra bud på språket i sitt studieområde och ska normalt ha en bra första examen i det aktuella ämnet, men studenter med annan kompetens och erfarenhet kan också vara berättigade och ansökningar från mogna studenter är särskilt Välkommen. Om det behövs för att utveckla sitt valda ämne, förväntas doktorander att ha eller förvärva adekvat läskunskap om nederländska och / eller franska. Alla potentiella sökande rekommenderas starkt att konsultera avdelningen innan de ansöker.
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).
Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är registrerad. Den andra och tredje handledaren, som arbetar i tilläggsrådgivning, kan vara från samma avdelning eller andra avdelningar / centra i fakulteten för språk och kulturer eller i avdelningar / centra i skolans övriga fakulteter.
Beroende på forskningens karaktär rekommenderas ibland ledning, under ledning av två primära handledare. I sådana fall har studenten endast en ytterligare handledare i sin kommitté.
Studentens framsteg övervakas vidare av en avdelningsforskare.
Under det första året förbereder eleverna sig på forskning genom att följa en forskningsutbildningsseminarieserie (RTS) som sammankallas på fakultetsnivån av associerad dekan för forskning och stöds av den generella utbildning som erbjuds av Learning and Teaching Development.
Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.
År 1 heltidsstudenter (år 2 för deltidsstuderande) är skyldiga att lämna in ett huvudkapitel och ett forskningsförslag (på cirka 10 000 ord), vanligtvis inklusive följande element:
- Forskningsgrund och sammanhang för den föreslagna forskningen
- Huvudforskningsfrågor
- Litteraturrecension
- Teoretisk och metodisk ram och överväganden
- Föreslagna forskningsmetoder
- Etiska problem (i förekommande fall)
- Skissera strukturen för doktorsavhandling
- Schema för forskning och skrivning
- Bibliografi
Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till doktorandstatus bygger på en bedömning av kärnkapitelet av studentens forskningsutskott och på en muntlig presentation på 20-30 minuter följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges till avdelningspersonal och forskarstuderande samt till de tre medlemmarna i studentens tillsynskommitté som därefter träffas privat för en mini-viva på 30-40 minuter, som borar ner i detaljerna i uppgraderings kapitlet. Efter framgångsrikt genomförande av det utvidgade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och fortsätter till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att bli ombedda att ändra det till sin tillfredsställelse innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter får normalt inte fortsätta till det andra året tills uppgraderingsprocessen har slutförts.
Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).
Avhandlingen - inte längre än 100 000 ord - undersöks av två ledande myndigheter inom området, varav en är intern vid University of London och en av dem är extern till universitetet.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
Forskningsintyg och applikationer
Vi välkomnar ansökningar från kvalificerade studenter som har en god examen (eller motsvarande i utlandet) i ett relevant ämne för forskarutbildningar vid SOAS . Ansökningar ska lämnas in online.
Det är viktigt att ansöka långt innan det läsår som du vill anmäla för att ge oss tid att behandla din ansökan. Om du ansöker om stipendier kan tidigare tidsfrister gälla.
SOAS doktorandprogrammet är konkurrenskraftigt och de sökande bör ha en erfarenhet av hög akademisk prestation och ett genomförbart förslag som kommer att bidra till institutionens forskningsintressen. Observera: vi avskräcker rent spekulativa applikationer. Ansökningar om tvärvetenskaplig forskning är välkomna, men endast en ansökan till en institution får lämnas in.
Krav på villkorslösa engelska
Sökande som kräver viseringsnivå 4 för att studera i Storbritannien måste tillhandahålla ett UKVI IELTS akademiskt intyg från ett UKVI-godkänt testcenter.
Internationella sökande som behöver ett Tier-4-visum för att studera i Storbritannien
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng |
EES- och EU-sökande
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i varje delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller högre, med minst 25 i delpoäng. | 105 totalt med minst 22 i delpoäng. ELLER Totalt 100 med minst 25 skriftliga och 22 i andra delpoäng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller högre, med minst 70 i delpoäng. | 70 totalt eller högre, med minst 65 i delpoäng. |
Galleri
Antagningar
Läroplan
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).
Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är folkbokförd. Den andra och tredje handledaren, som agerar som kompletterande rådgivande funktion, kan vara från samma institution, eller andra institutioner/centra inom fakulteten för språk och kulturer eller vid institutioner/center vid institutionens övriga fakulteter.
Beroende på forskningens karaktär rekommenderas ibland ledning, under ledning av två primära handledare. I sådana fall har studenten endast en ytterligare handledare i sin kommitté.
Studentens framsteg övervakas vidare av en institutionell forskningshandledare.
Under det första året förbereder eleverna sig på forskning genom att följa en forskningsutbildningsseminarieserie (RTS) som sammankallas på fakultetsnivån av associerad dekan för forskning och stöds av den generella utbildning som erbjuds av Learning and Teaching Development.
Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.
År 1 heltidsstudenter (år 2 för deltidsstuderande) är skyldiga att lämna in ett huvudkapitel och ett forskningsförslag (på cirka 10 000 ord), vanligtvis inklusive följande element:
- Forskningsgrund och sammanhang för den föreslagna forskningen
- Huvudforskningsfrågor
- Litteraturrecension
- Teoretisk och metodisk ram och överväganden
- Föreslagna forskningsmetoder
- Etiska problem (i förekommande fall)
- Skissera strukturen för doktorsavhandling
- Schema för forskning och skrivning
- Bibliografi
Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till PhD-status baseras på en bedömning av kärnkapitlet av studentens forskningskommitté och på en 20-30 minuters muntlig presentation, följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges för institutionens personal och forskarstudenter samt för de tre ledamöterna i studentens handledningskommitté som därefter träffar studenten privat för en mini viva på 30-40 minuter för att borra ner i detaljerna i uppgraderingskapitlet. Efter framgångsrikt slutförande av det utökade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och går vidare till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att uppmanas att revidera det till deras belåtenhet innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter tillåts normalt inte gå vidare till andra året förrän uppgraderingsprocessen har slutförts.
Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).
Avhandlingen – som inte får överstiga 100 000 ord – granskas av två ledande myndigheter inom området, varav en är intern vid University of London och en extern från universitetet.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.