Grenoble MSc Marketing Management

Allmänt

Programbeskrivning

Grenoble MSc Marketing Management

Grenoble MSc Marketing Management-programmet har ett djupt fokus på digitala färdigheter för att säkerställa att studenterna är uppdaterade med de senaste digitala marknadsföringstrenderna och metoderna. Programmet gör det möjligt för eleverna att utöva sina färdigheter med ett praktiskt exempel, med hjälp av sin kunskap för att skapa lösningar på marknadsföringsutmaningar. Programmet är studerat under två år, du kommer att spendera det första hela läsåret som studerar ett brett utbud av marknadsföringämnen, bland annat innehållsmarknadsföring, digital analys och varumärkeshantering, medan andra året ägnas åt ditt slutförvaltnings projekt (FMP). Gratis nybörjare tyska klasser för alla studenter. Flexibla betalningsplaner finns tillgängliga!

Grenoble Ecole de Management är en triple-ackrediterad institution av Association of MBAs (AMBA), Association of Advance Collegiate Schools of Business (AACSB), och European Quality Improvement System (EQUIS).

Grenoble Ecole de Management rankades 21: a i Financial Times European Business Schools 2017 ranking.

119834_20-msc-marketing-management.jpeg

Vem är MSc Marketing Management för?

Kursen riktar sig till ambitiösa akademiker och erfarna chefer som vill ha den formella kvalifikationen och träningen som kommer att skilja dem från marknadsföringsområdet.

Programmet kommer att lära dig de färdigheter som krävs för att bli en effektiv marknadsföring professionell med förmågan att upprätthålla stadig prestanda på den internationella affärsmarknaden.

Varför ta MSc Marketing Management?

Kursen fokuserar på digitala färdigheter, vilket gör att du är uppdaterad med de senaste digitala marknadsföringstrenderna och metoderna.

Du kommer att lära av erfarna lärare, besökande föreläsare från andra prestigefyllda universitet och affärsverksamma. Detta kommer att säkerställa att du utvecklar en förståelse för allmänna marknadsföringskoncept och de praktiska delarna av framgång inom fältet.

Förutom kärnverksamhetsförmåga, till exempel redovisning och internationella förhandlingar, kommer du att täcka ett brett utbud av marknadsföringsämnen, inklusive digital analys, innehållsmarknadsföring och varumärkeshantering.

Under kursen kommer du också att delta i en integrerad marknadsföringshistoria. Det innebär att du kommer att kunna utöva dina färdigheter med ett praktiskt exempel, med hjälp av din nya kunskap för att skapa lösningar på marknadsföringsutmaningar.

Anställningsstatistik och USP: s

  • 100% av eleverna i heltidsanställd inom 2 månader efter examen
  • 94% av eleverna arbetar med jobb med internationella projekt
  • Trippelakkreditering är en ära som delas av mindre än 1% av världens elitskolor
  • Tyskland har den 2: a bästa arbetslösheten i EU, 3,4%

Våra studenter jobbar nu inom en mängd olika områden - inklusive marknadsföring, affärsutveckling, konsultation och ledning - och våra alumner kommer från över 60 olika länder.

Varför GISMA ?

  • En butikshögskola - skräddarsydd strategi för studenter
  • AMBA Ackreditering sedan 2011 med några triple-ackrediterade partners som endast 1% av världens elitekolor får
  • Program med toppurval ranking - MIB rankas 20th i världen av Economist 2017
  • Internationell studentkohort med över 40 nationaliteter representerade
  • Stipendier, flexibla betalningsplaner och rabatter för tidig fågel finns tillgängliga
  • Perfekt centrum i Berlin
  • Gratis tyska lektioner och 100% på engelska

Varför Tyskland?

  1. Tyskland har den 2: a bästa arbetslösheten i EU, 3,4% *
  2. 4: a Bästa Graduate Startlön på £ 40.650 i Europa, med en växande ekonomi **
  3. Tyskland är det mest populära alternativet för internationella studenter som vill studera i Europa. Det är erkänt för sin högkvalitativa utbildning och du kan uppleva detta med GISMA ***.
  4. Berlin, Tysklands huvudstad är Europas startkapitalkapital
  5. Berlin är den näst största staden i EU och har en blomstrande affärsscen som erbjuder en rad olika arbetsmöjligheter för unga yrkesverksamma och akademiker.

Tyskland är känt för sin rika historia inom kultur och konst och erbjuder studenter en berikande internationell erfarenhet samtidigt som de kombinerar världsklass utbildning från våra globalt rankade partnerinstitutioner.

* Statista

** Business Insider

*** Enligt statistik och data från ICEF-bildskärmen.

Karriärriktning

Kandidater från programmet är kvalificerade för positioner inom marknadsföring, digital

  • Marknadschef, Produktledning, Content Manager, Media Planner, Seniorforskare, Retail Merchandise, Logistics Executive och mer.

Gå med i en familj av globalt framgångsrik alumni från Grenoble

Sandra Valero

Marknadsföringskandidat, Sandra Valero delar hur hennes marknadsföringsförmåga fick henne till var hon är idag. Efter att ha börjat sin karriär hos ett internationellt digitalt säkerhetsföretag som produktmarknadsförare arbetar Sandra för närvarande i Dubai som affärsutvecklingschef för Mellanöstern.

Flexibla betalningar

GISMA erbjuder flexibla betalningsplaner som gör att du kan sprida kostnaderna för dina programavgifter över tre delbetalningar.

En insättning på 2.000 euro krävs för att starta.

moduler

År I

Digital marknadsföring

  • Inblick i Digital
  • IMC och digitala modeller
  • Digital Analytics
  • Innehållsmarknadsföring

Strategisk ledning

  • Strategisk marknadsföring och planering
  • Marknadspsykologi och konsumentbeteende
  • Brand Management och produktutveckling
  • Hantera marknadsföring
  • Kvalitativ och kvantitativ marknadsundersökning

Marknadsföring

  • Innovation genom Design
  • Marknadsföringsmetoder och prispolitik
  • Hantering av kundrelationer
  • Projektledning

Kärnverksamhetsfärdigheter

  • Företagsekonomi
  • Bokföring
  • Interkulturell förvaltning
  • Internationella förhandlingar

Capstone kurs

  • Forskningsmetoder för chefer och integrativ fallstudie
År II

Final Management Project

  • Programmets andra år ägnas åt det slutliga ledningsprojektet, som genomförs under överinseende av en handledare. Detta är ett tillämpat eller teoretiskt forskningsprojekt som kan slutföras på distans och parallellt med heltidsarbete eller godkänd praktik. Studenter uppmuntras att välja ett ämne relaterat till deras föredragna karriär.

Kurskrav

  • 2: 1 grundutbildning från ett erkänt universitet
  • Engelska kunskaper: TOEFL internetbaserad: 94 (minst 22 i varje band), datorbaserad: 240, pappersbaserad: 587 eller IELTS: 6,5 (minst 6,0 på alla områden) eller Cambridge-examen: A, B, C eller Pearson Test of English (PTE): Minst 63 eller en examen på engelska eller en engelsktalare
  • 3 uppsatser (300 ord vardera) med inriktning på din akademiska och yrkeserfarenhet
  • Curriculum Vitae (CV)
  • Namnen på två professionella eller akademiska domare
  • Arbetslivserfarenhet är inte ett krav

Varaktighet

24 månader (12 månader på heltid campus) Projekt (12 månader)

FMP kan slutföras på distans, var som helst i världen.

Tilldelningsorgan / Certifierad av

  • Grenoble Ecole de Management (GEM)
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

GISMA is a German business school offering internationally accredited degree programmes, executive education and language programmes in its campuses in Berlin and Hannover. All our programmes are taug ... Läs mer

GISMA is a German business school offering internationally accredited degree programmes, executive education and language programmes in its campuses in Berlin and Hannover. All our programmes are taught in English, the world’s foremost language for global business communication. Läs mindre
berlin , berlin , Hanover + 2 Mer Mindre