Iaad + écoles de Condé
École de Condé
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Lyon, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Masterprogrammet i Inredningsarkitektur - Nya former av modernt boende
IAAD och Écoles de Condé meddelar undertecknandet av ett viktigt strategiskt partnerskap, vilket kommer att resultera i att integrera dessa två enheter inom ett större verklighet. Bland de gemensamma projekten kommer nya kurser, nya undervisningsmodeller och nya orter vägas för att öka möjligheterna för studenter.
Genom detta partnerskap, unik i sitt slag, kommer de båda institutionerna ger en ny dimension till sina pedagogiska projekt som kommer att ge ett verkligt europeiskt värde: i början av ay 2013-2014, kommer kurserna Frankrike-Italien och Italien-Frankrike vara tillgänglig till studenter av båda skolorna.
Avtalet omedelbart låter IAAD studenter att komma åt den strategiska Master of Écoles de Condé - som kommunikation, arkitektur och Art Direction handels- Lyx, Inredning och gemensamma utrymmen och de övergripande forsknings- och innovations - och franska studenter att få tillgång till IAAD specialiseringar - t.ex. Transportation Design och industridesign.
Inne i Écoles de Condé, kommer de nya kurserna införliva kunskaper i språket och kulturen i italiensk design, förbättra kurser inom de olika Bachelor och Master of Design och grafisk (utformning av utrymmen, produkten av mode och grafisk design) , och så småningom bilda en ordentlig område av italiensk design.
Mästaren undersöker utrymmet utformad både i sina estetiska och funktionella aspekter och i dem, mindre uppenbara, användningssätt och symboliska värden. Det framgår en dubbel väg, från instinkt män att göra plats, placera sin egen livsmiljö, undersöker performativa värde byggt, depositarie för de grundläggande värderingar i samhället. Förslag och teoretiska stimuli blir det material som det är möjligt att utveckla projektverksamheten fokusera all uppmärksamhet på att göra konkreta vilka elektiv räckvidden av en designer.
Mål och undervisningsmetodik
Design upplever en tid av stark drivkraft och spridning. Den snabba utvecklingen av produktionsmetoder och livsstilar kräver allt anpassningsförmåga och innovation. Att förutse och stimulera förändring har blivit en av de viktigaste drivkrafterna för tillväxt och konkurrensfaktor av samtida ekonomier. De traditionella ämnesgränser är överväldigade av behovet av ökad samverkan, förmåga att arbeta i grupp och tekniköverföring. Designers måste känna nya verktyg för representation och utbyte av information samt för att förbättra kompetensen hos lyssna till behoven. Men nya möjligheter öppnar för designers som ombeds att rita på den rikedom av traditionell kunskap utan villkor eller skyldigheter formell stil.
Produkten av kreativitet, gällde även ett tema lika gammal som den levande, kan bli en programvara som hjälper oss att orientera oss eller ett gränssnitt för att hantera ett hemautomation ansökan men i alla fall måste det vara dags att dra nytta av ny kunskap för att förbättra välfärden och tillgodose behovet av tröst. Det verkar uppenbart, även från denna korta inledning, att befälhavaren inte är endast avsedd att överföra en i förväg fastställd kunskap och koncern erfarenhet som användning av teknik, material som är typiska för andra områden såsom litteratur, kemi, neurovetenskap, bio, datavetenskap . Slutligen vill vi ge utrymme till de teman som är typiska för yrkesverksamhet och ledning av projektet och det team av medarbetare som kunden, betraktas som en del av kvaliteten på arbetet av formgivare.
Förutom samvete ekonomin i projektet, måste studenterna IAAD förvärva förmågan att göra marknadsföring av sig själva - viktigt att presentera och förstå sitt arbete och sin kompetens. Under kursen läggs stor vikt vid presentationer och projekttävling: eleverna uppmuntras att göra presentationer av deras arbete och stöd för att delta i nationella och internationella tävlingar: projekten ska inte bara uppfylla designers, men de måste kunna uppskattas och förstås av juryer för experter och allmänheten.
FAKULTET
Yrkesverksamma som arbetar i respektive akademiska ämnessektorer, som känner de främsta aktörerna i sektorn och de färdigheter som behövs för att vara konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden, utgör IAAD lärare. Föreläsare kommer att vara avgörande för att hjälpa eleverna att förbättra och förstå vilka aspekter av ens professionalism måste fulländas att komma in på arbetsmarknaden med en ledning.
Bidrag spetsforsknings
IAAD tror på värdet av kulturell och erfarenhets kontamination, öppnar dörrarna till universitetet för att yrkesverksamma kända nationellt och internationellt, experter som bidrar till den didaktiska, ledande workshops, seminarier och föreläsningar.
Eleverna kommer att få en unik möjlighet att interagera med "experter" inom sektorn, som kommer att gå IAAD fakultet som gästprofessorer.
Samordnare av befälhavaren
Federico De Giuli Född 1966, är Federico De Giuli Arkitekt och behandlar arkitektur och projektledning av återhämtning. Han är delägare och styrelseledamot i bolaget DORAPAL Spa som handlar i branschen för fastighetsutveckling och restaurering.
I åratal har han publicerat tidningen Cluster på frågor om staden av design och innovation. Han är koordinator för vetenskapliga kommitté IAAD och rådgivare i den danska Index.