Innovation management internationell media

Allmänt

5 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Masterprogrammet i International Media Innovation Management - IMIM

Detta program syftar till höga potentialer från media och kreativa industrier - med olika positioner inom sina respektive värdekedjor: utveckling, finansiering, innehåll, produktion, distribution, reglering / lagstiftning. Under den tvååriga studien, de förena sina krafter ihop till en mediainnovationstankesmedja. Med föreläsare från ledande medieföretag och universitet från hela världen (Poynter Institute, Guardian, New York Times, Die Welt, Universidad Miguel Hernandez och många fler) och seminarier i Österrike, Tyskland, Spanien, USA och på nätet, de arbetar tillsammans i ett internationellt nätverk. Studenterna hantera verkliga situationer som lämnats in av deltagande företagen. Således företag som deltar i programmet har ett ord med i utformningen av kursplanen. "Studenternas samarbete med akademiker, management utbildare, journalister och företagsledare är avgörande", säger programdirektör Andy Kaltenbrunner, "innovation är att etableras som den viktigaste valutan i utbyte i ett internationellt team."

NewYork

Läroplanen är uppdelad i fem på en vecka Obligatorisk närvaro moduler (som äger rum i Österrike, Tyskland, Spanien och USA), som kompletteras med e-learning. Föreläsare: Ledande internationella experter inom media, journalistik, teknik, och förändringsledning, vissa från den akademiska världen, andra inom branschen, bland annat Wolfgang Blau (The Guardian), Lucy Küng (universiteten i Oxford / Reuters Insitute, St. Gallen), Bill Horn (New York Times), Klaus Meier (Universität Eichstätt-Ingolstadt), Romanus Otte (Die Welt), José García Avilés (University Miguel Hernández) och många fler. Den fullständiga listan över föreläsare hittar du här. www.imim-master.com/faculty

Spanien

Curriculum

modul 1 - Media Economics digitalisering & konvergens, Supply Chain Management, Convergent produkter, affärsmodeller

modul 2 - Samhället Effekter av digitalisering, etiska värderingar utmanas av Ekonomi, Politik & Samhälle, Medierätt

Modul 3 - Kommunikation / Journalistik Crossmedia, Kvalitet i journalistik, medier arbetsflöden

Modul 4 - Innovationshantering kulturella skillnader, teambuilding, innovationsprocesser, Benchmarking, Betyg och Implementera Innovation

Modul 5 - Ledarskap Själv Management, Change Management, Ledarskap, Projektledning

Modul 6 - Examensarbete I människan och arbete eller små internationella team av 3:58, kommer eleverna att analysera ett specifikt problem (t.ex. en av IMIM partnerföretag) för deras examensarbete. De kommer att tränas av sina mentorer, professionella strateger. Projektet kommer att ta flera månader och slutar i en presentation.

Welt

Ytterligare information

Partners: Poynter Institute, St Petersburg / Florida, USA (Bill Mitchell, affiliate), Universidad Miguel Hernández, Elche, Spanien (José García Avilés), Universität Eichstätt-Ingolstadt, Tyskland (Klaus Meier) Undervisningsspråk: Engelska

Studenternas arvoden / Kostnader för integrerade affärspartners: 20,000 € / år (programmet varar 2 år), Stipendier som täcker upp till 75% är tillgängliga. Inklusive:

Studieavgifter omfatta alla läroböcker och online material, individuell språkutbildning, logi och resekostnader inom de länder där närvaroblocken sker (Österrike, Tyskland, Spanien, USA). Affärspartner avgifter täcker: förslag på en verklig projekt (för att sedan implementeras i deras sällskap) och skicka en föreläsare eller verkställande till programmets format "Möt Executive".

Guardian

Examen tjänade: Master of Arts i International Media Innovation Management

Bärare: fjum_forum för journalistik och media vienna (Daniela Kraus, direktör) och Berlin University för Professional Studies (Ada Pellert, VD).

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

IMIM is a part-time study program carried out online and in presence modules in Germany, Austria, Spain and the USA. It is aimed at high-potential individuals from the mid-management level of companie ... Läs mer

IMIM is a part-time study program carried out online and in presence modules in Germany, Austria, Spain and the USA. It is aimed at high-potential individuals from the mid-management level of companies and at innovative media entrepreneurs at the interface of development, content, production, distribution, regulation, financing, marketing – all of which represent the value chain of international media. Students should have a minimum of 5 years of practical experience. Läs mindre
berlin , wien , New York , Alicante , berlin + 4 Mer Mindre