KUNSTMÄSTARE I UTBILDNING
Faith International University And Seminary
Nyckelinformation
Campus läge
Tacoma, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master of Arts in Education (MAEd) är ett 56-timmarsprogram som är utformat för kyrkans och marknadsledare som kallas att tjäna i utbildningsdepartementet för att hjälpa dem att utveckla akademisk kunskap och utrusta dem för pedagogisk praxis. Detta åstadkoms genom att integrera utbildningens historia med pedagogisk psykologi, livslängdsutveckling, aktuella inlärningsteorier, läroplaner och metoder inom ramen för en biblisk världsbild. Programmet är utformat för att hjälpa ledare som vill tjäna eller för närvarande tjäna i en utbildningskapacitet. För att slutföra programmet måste eleverna fylla i den läroplan som krävs. I ytterligare 16 kvartals studier (72 timmar) kan studenterna betona förskoleundervisning, ungdomsutbildning eller vuxenutbildning och vård. En student måste ha minst 20 timmar i ett specifikt område för att kvalificera sig för en betoning. Programmet är för följande:
Lärare och arbetare i positioner där magisterexamen tillåter inträde i ett kristet kall som annars inte skulle vara möjligt;
De som vill få expertis inom utbildningsområdet och förbättra sin pedagogiska och professionella kunskap och färdigheter; och
De som vill utveckla lämpliga inlärningsupplevelser och bedömningsinstrument för att främja studenternas lärande i ett tvärvetenskapligt program eller specifikt undervisa och mentor barn, ungdomar eller vuxna.
LÄRANDEMÅL
Förstå kristna värderingar och etik och uppenbar personlig integritet och en bred bas av utbildningskunskap som stöds av pedagogisk psykologi och relevanta undervisning / inlärningsteorier;
Förvärva en förståelse för och uppskattning av utbildningens historia och dess teologiska och filosofiska underlag, inklusive de politiska, ekonomiska och sociala krafter som påverkar pedagogiska ledare idag;
Integrera kunskap om innehåll och läroplan för att utforma lämplig instruktion;
Förvärva och integrera en mängd olika bedömningsstrategier för att förbättra studenternas lärande;
Integrera färdigheter i kommunikation och forskning för att förbättra inlärningsupplevelsen och öka känsligheten för elevens behov; och
Manifestbeteenden hos en reflekterande utövare och pedagogisk ledare i en kulturellt olik värld.