Master I Lyx Management
Haute Ecole de Gestion de Genève (Geneva school of Business administration)
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Experiment, förstå ins och outs av lyx och gå framåt i din karriär.
Beläget i hjärtat av internationella Genève, halvvägs mellan Paris och Milano, nära de mest prestigefyllda aktörerna i världen av lyx, School of Business Administration erbjuder Genève du ett unikt program.
The Master of Advanced Studies i lyx förvaltning kommer du att kunna förstå universum av lyx, dess verksamhet sektorer samt dess kultur, kunskap och kompetens. Detta program ger dig möjlighet att analysera de komplicerade lyxmarknad föregripa mutationer som företagen i denna bransch står inför idag.
För detta unika program i Schweiz, Geneva School of Business Administration har mobiliserat prestigefyllda partner som Ecole Hôtelière de Lausanne (EHL), Stiftelsen de la Haute Horlogerie (FHH) och Genève-universitetet i konst och design (HEAD).
Programstruktur
Inom programmet kommer ett "studieplan" (serie av moduler) som kommer att tillkännages i början av varje termin: 500 perioder totalt omfattar besök på företag och / eller institutioner. Ett e-lärande / distansutbildning plattform kommer att användas för grupparbeten och så att studenterna kan utbyta information på nätet.
Deltagarprofil
Detta första år kommer det välkomna från 15 till 25 deltagare.
Sökande måste ha minst 2 till 3 år arbetslivserfarenhet. Kandidaterna måste vara flytande i franska och engelska. Alla ansökningar kommer att granskas av Antagningsnämnd och bevis på arbetslivserfarenhet kommer att krävas.
Deras profil bestäms av deras förmåga att uppfylla följande krav:
- Kandidatexamen
- Elektronisk ansökan
- CV personligt brev
- 2 bokstäver rekommendationer
- 2 / 3 års arbetslivserfarenhet
Programmet Curriculum
Marknadsföring grundar sig på känslor och undantag
Utforskandet av verk samheterna i lyx företag kommer att leda dig att förstå vad som gör "det perfekta exemplet"
- Varumärken och deras unikhet.
- Marknadsföringsstrategi och koderna i lyx industrin.
- Distribution mellanhänder och deras roller, liksom begreppen "merchandising.
Ledning av verksamheten inom industrin företag lyx
Genom kurser gruppering grunden för styrning och finansiering, kommer du att kunna anta förvaltningsplaner modernaste verktyg (dvs. styrkort).
- Värdekedjan.
- Mänskliga resurser.
- Affärsplan.
Kundrelationer förvaltning
I en värld av lyx, kunder söka efter en viss känsla i deras förhållande till objektet eller till tjänsten. Deltagarna kommer att öva tekniker såsom:
- Relationsmarknadsföring.
- Kvalitetsarbete.
- CRM (Customer Relationship Management).
Skapande
Du kommer att upptäcka förhållandet mellan lyx och konstnärligt skapande och kunna förstå den kreativa processen, dess aktörer och insatser. Essentials begrepp kommer att behandlas:
- Kvalitet, estetik, innovation och rättigheter exklusivitet när det gäller konstruktion
The Luxury marknaden
Du kommer att utöka dina kunskaper om lyx industrin genom att utveckla en bättre uppfattning om sin senaste utvecklingen, diversifiering av marknaderna.
- Strategisk diagnos
- Förfalskning
Best Practices
Du kommer att utveckla en 360 ° vision av en värld av lyx genom att studera dess olika branscher (hotellnäringen, urmakeri och smycken, mode och accessoarer, private banking), som kommer att avslöja deras "Best Practices". Detta tvärsnitt strategin i lyx industrin kommer att öppna nya horisonter och gynnar din kreativitet.
Undervisningen kommer att vara olika: klasser, konferenser och seminarier, workshops, fallstudier.
Landskamper Seminarier
Kostnader för konferenser och seminarier (hotell och transport) ingår i de arvoden (18.600 euro). Två seminarier kommer att äga rum under studierna: Den första, i början av programmet, kommer att äga rum i en stad symbol för kulturen i Luxury (Paris, Florens och Milano). Det andra seminariet, i slutet av programmet kommer att äga rum i ett land som har mycket stor ekonomisk potential i lyx industrin (Japan, Kina, Ryssland, USA, Indien).