MA (Hons) i marknadsföring
Heriot-Watt University Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Academic City, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 58 800 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* alla terminsavgifter inklusive moms
Introduktion
Översikt
Den Chartered Institute of Marketing (CIM) ackrediterade MA (Hons) Marketing-examen vid Heriot-Watt Universitys Edinburgh Business School är utformad för att utrusta dig med de kunskaper och färdigheter som du behöver för att trivas i både akademiska studier och yrkesutövning i det spännande och dynamiskt marknadsföringsområde.
Ditt lärande kommer att fokusera på tre centrala teman som vi tror kommer att vara nyckeln för framtida marknadsföringsproffs:
- Global marknadsföring
- Digital marknadsföring
- Hållbar marknadsföring
Programmet leds av vår internationellt respekterade fakultet, känd för att föra marknadsföringsteori till liv genom att dra nytta av sin egen forskning och branscherfarenhet, samtidigt som de delar bästa praxis från affärsfallstudier. Detta tillvägagångssätt säkerställer att allt som lärs speglar det nuvarande marknadsföringslandskapet i både företag-till-konsument och företag-till-företag marknadsföringssammanhang.
Under år 1 kommer de sökande att studera kurser från Edinburgh Business Schools gemensamma första år och få en förståelse för viktiga områden inom modernt företagande, inklusive Management, Accounting and Finance, och Economics and Marketing.
I takt med att studierna fortskrider genom år 2, 3 och 4, kan studenterna följa ett ökande antal specialiserade marknadsföringskurser.
Treårig option
Vi har också en accelererad, treårig MA Marketing-examen, lämplig för studenter på A-nivå.
Specialiserade marknadsföringskurser
Ledande akademiker från Edinburgh Business School har arbetat med företagsledare för att skapa sex spännande nya marknadsföringskurser, i linje med Chartered Institute of Marketing för att säkerställa optimalt lärande.
Global strategisk marknadsföring
Den här kursen lär ut strategiska marknadsföringstekniker för ett globalt sammanhang. Studenterna kommer att lära sig hur man genomför konkurrentanalys, marknadssegmentering, prognoser och produktportföljanalys.
Marknadsföringsinsikter
Den här kursen kommer att lära eleverna att genomföra och analysera marknadsundersökningar och få användbara insikter för specifika affärssituationer. De kommer att utforska processerna och metoderna för datainsamling och förstå de tekniker och tillämpningar som används för att analysera data och få insikter.
Ansvarsfull marknadsföring
Studenterna kommer att bedöma spänningarna och komplexiteten i marknadsföring och konsumentbeteende, och undersöka de aktuella debatterna kring fördelar, skador och oavsiktliga konsekvenser av marknadsföring och konsumentåtgärder idag, med ett kärnfokus på hållbarhet.
Branding
Eleverna kommer att utforska teorin om varumärken och varumärkesbyggande och bedöma hur varumärkesteorier tillämpas i marknadsföringsstrategier och lära sig det strategiska förhållningssättet till varumärkesbyggande.
Framtida frågor inom marknadsföring
Studenterna kommer att lära sig att bedöma och identifiera framväxande globala marknadstrender och använda en verktygslåda med marknadsföringsteori och -principer för att granska dessa trender.
Digital analys för marknadsföring
Som en del av den här kursen kommer studenterna att undersöka hur digital analys informerar sökmotormarknadsföringsstrategi och webbdesign. Förstå hur analysverktyg fungerar och deras tillämpning för att övervaka marknadsföringsresultat kommer att granskas
Marknadsföringsprojekt
Som en del av denna examen kommer studenterna att tillbringa tid med att arbeta i marknadsföringsbranschen och omsätta sina kunskaper i praktiken för att få ytterligare förståelse till nytta för deras karriärer.
Ackreditering
MA Marketing är en del av CIM Graduate Gateway-programmet. Denna examen har utvecklats i linje med CIM professionella tilldelningskriterier och efter avslutad studenter kommer att få en professionell CIM-ackreditering. Studenter kan välja att studera för certifikatet och/eller diplomet i professionell marknadsföring eller professionell digital marknadsföring vid sidan av sin examen, och studera i fem år efter examen.
Antagningar
Läroplan
Kursinnehåll
I årskurs 1 kan eleverna lära sig av en etablerad svit av kurser vid Edinburgh Business Schools gemensamma första år och få en förståelse för viktiga områden inom modernt företagande, inklusive: Management, Accounting and Finance, Economics and Marketing.
Allt eftersom dina studier fortskrider genom år 2, 3 och 4 kommer du att studera ett ökande antal specialistkurser i marknadsföring, varav många är nya för 2021.
År 1
Semester 1
- Introduktion till marknadsföring (ny för 2021)
- Management i ett globalt sammanhang
- Introduktion till redovisning och ekonomi
- Introduktion till ekonomi
Semester 2
- Discovery Business (praktiskt projekt som involverar en verklig simulering)
- Akademiska färdigheter (innovation och problemlösning)
- Professionella Färdigheter
- Valbar (välj från en rad kurser från hela universitetet)
År 2
Semester 1
- Affärsfärdigheter 1 (kvantitativa metoder 1)
- Grunderna i marknadsföring
- Personalavdelning
- Konsumentbeteende
Semester 2
- Affärsförmåga 2
- Förvaltningsredovisning i organisationer
- Verksamhet och Supply Chain Management
- Valfritt val från hela Edinburgh Business School
År 3
Semester 1
- Global strategisk marknadsföring
- Digital analys för marknadsföring
- Ansvarsfull marknadsföring (ny för 2021)
- Projektledning eller marknadsföringsinsikter
Semester 2
- Företagsforskningsmetoder
- Integrerad marknadsföringskommunikation
- Marknadsföringsprojekt (nytt för 2021)
- Marknadsföring och konsumenträtt eller innovationsledning
År 4
Semester 1
- Avhandling/projekt
- Framtida frågor inom marknadsföring
- Fritidsmarknadsföring
- Detaljhandelsmarknadsföring eller valfritt från hela Edinburgh Business School-grader
Semester 2
- Avhandling/projekt
- branding
- Digital marknadsföring
- Marknadsföring och ledning av små och medelstora företag eller Marketing Sustainability