MA Arkitektonisk Visualisering

Allmänt

Programbeskrivning

Hungern för den digitala visualiseringen av arkitektur och stadsmiljöer har ökat exponentiellt i både arkitektoniska och filmindustrin. Eftersom behovet av skickliga modellerare och animatörer med en medvetenhet om arkitektoniska och cinematiska problem ökar, utvecklar denna MA i Architectural Visualization dina färdigheter för att kommunicera arkitektur och urbanitet för en mängd olika applikationer och publik.

Översikt

MA i arkitektonisk visualisering undervisas gemensamt av Kent School of Architecture och School of Engineering and Digital Arts. Med utgångspunkt i de framgångsrika magisterprogrammen i datoranimering och digitala visuella effekter, möjliggör denna MAU på avancerad nivå att utveckla kunskaper, kunskaper och förståelse för digital simulering och 3D-modellering som kommer att utrusta dem för att bli högkvalificerade yrkesverksamma inom arkitektonisk visualisering.

Teckningsinflytande från både arkitektur och film, erbjuder detta program en programprojekt i båda branscherna, och belyser de olika kraven som behövs för varje yrke, samtidigt som man undersöker likheterna mellan dessa marknader. I detta program smälter yrkena arkitektur, film och animation tillsammans, vilket ger studenterna förmåga och förståelse för att arbeta i var och en av dem.

Om Institutionen för teknik och digital konst

Skolan för teknik och digital konst kombinerar framgångsrikt modern teknik och teknik med det spännande nya fältet digitala media. Skolan bildades för över 40 år sedan och har utvecklat en högkvalitativ undervisnings- och forskningsbas, som får utmärkta betyg i både forsknings- och undervisningsbedömningar.

Om Kent School of Architecture

Kent School of Architecture är en ungskola som har byggt ett utmärkt rykte, baserat på högkvalitativ undervisning och utmärkta resurser. Arkitektur i Kent rankades 7: e i Storbritannien i The Guardian University Guide 2017 och 7: e för kandidatutsikter i The Complete University Guide 2017.

Nationella betyg

I Research Excellence Framework (REF) 2014 rankades forskningen vid Arkitektskolan 8: e för forskningsintensitet och 8: e för forskningsproduktion i Storbritannien.

En imponerande 100% av vår forskningsaktiv personal som lämnades till REF och 88% av vår forskning bedömdes vara av internationell kvalitet. Skolans miljö bedömdes vara att främja utvecklingen av forskning av internationell kvalitet.

Kursstruktur

moduler

Följande moduler är indikativa för de som erbjuds på detta program. Denna lista är baserad på den aktuella läroplanen och kan förändras från år till år som svar på ny läroplanutveckling och innovation. De flesta program kräver att du studerar en kombination av obligatoriska och valfria moduler. Du kan också ha möjlighet att ta moduler från andra program så att du kan anpassa ditt program och utforska andra ämnesområden som intresserar dig.

Modulerna kan inkludera

  • AR846 - Arkitektonisk fotografi
  • EL868 - Digital komposition
  • EL869 - Film- och videoproduktion
  • AR821 - Film och arkitektur
  • AR822 - Virtuella städer
  • AR845 - Oberoende forskningsprojekt

Undervisning och bedömning

Moduler lärs under tre terminer, avslutas med en större projektvisualisering, som står för en tredjedel av programmet. Innehållet i visualiseringen är överens med programpersonal och du bygger en showreel till en professionell standard. Varje modul bedöms genom praktiska uppdrag. Projektarbetet bedöms på resultatet av själva projektet.

Programmets mål

Programmet syftar till att

  • gör det möjligt för dig att utveckla avancerad nivå kompetens, kunskap och förståelse för digital simulering och 3D modellering, som kommer att utrusta dig för att bli en högkvalificerad professionell inom arkitektonisk visualisering
  • träna dig i de krav och färdigheter som behövs för arbete i high definition
  • producera professionellt utbildade arkitektoniska visualisatorer som är högkvalificerade för att använda toppmoderna 3D-modellerings- och visuella effekter programvara
  • tillhandahålla korrekt akademisk vägledning och välfärdsstöd för alla studenter
  • skapa en atmosfär av samarbete och partnerskap mellan personal och studenter och erbjuda dig en miljö där du kan utveckla din potential.

Lärandemål

Kunskap och förståelse

Du får kunskap och förståelse för:

  • datoranimationsproduktionsprocessen och pipeline roller
  • principerna för arkitektonisk modellering för visualisering och spel
  • de tekniska termer och metoder som används vid filmredigering
  • de grundläggande begreppen digitala videoteknik
  • nuvarande utveckling inom arkitektonisk visualiseringsindustri och relaterade marknadssektorer
  • relevansen av arkitektonisk visualisering inom dagens tv-och filmindustrier
  • det kulturella sammanhanget av arkitektur i film.

Intellektuella färdigheter

Du utvecklar intellektuella färdigheter i:

  • analys och tolkning av 3D modellering problem.
  • förmågan att relatera tekniska möjligheter till praktisk genomförande.
  • förmågan att identifiera och lösa komplexa problem och problem vid framtagandet av en arkitektonisk visualisering
  • förmågan att identifiera idéer för att öka produktionen estetiska kvalitet genom att använda komplexa videoeffekter
  • förmågan att visa självständighet och kreativt och kritiskt tänkande
  • förmågan att utvärdera kreativt bevis för att stödja slutsatser.

Ämnesspecifika färdigheter

Du får ämnesspecifika färdigheter i:

  • användning av lämpliga programvaruverktyg, tekniker och paket för att producera och utveckla komplexa arkitektoniska visualiseringar
  • förmågan att använda ritning som ett sätt att planera, visualisera och förklara arbete i ett tidsbaserat medium
  • förmågan att läsa och göra storyboards och animatics på professionell nivå
  • förmågan att tillämpa ledningsteknik vid planering, resursfördelning och genomförande av ett arkitektoniskt visualiseringsprojekt
  • förmågan att förbereda rapporter och presentationer som är relevanta för arkitektonisk representation och visualisering.

Överförbara färdigheter

Du får följande överförbara färdigheter:

  • förmågan att generera, analysera, presentera och tolka data
  • användning av informations- och kommunikationsteknik
  • personliga och interpersonella färdigheter, som arbetar som medlem i ett lag
  • En förmåga att kommunicera effektivt, skriftligt, muntligt och genom ritningar
  • förmågan till kritiskt tänkande, resonemang och reflektion
  • förmågan att hantera tid och resurser inom ett individuellt och gruppprojekt
  • förmågan att lära sig självständigt för att fortsätta yrkesutveckling.

Studiestöd

Postgraduate resurser

Studenter på program inom arkitektonisk visualisering, datoranimering och digitala visuella effekter arbetar i en dedikerad, toppmodern svit, utrustad med ledande PC-arbetsstationer som kör Alias ​​™ Maya och Foundry Nuke. Det finns också en fotografisk studio och en produktionsstudio med grönskärm och rörelseinspelningsanläggningar. Skolan är också utrustad med en 3D-kroppscannare - en av endast två i Storbritannien.

Stöd

Som forskarstuderande ingår du i ett blomstrande forskargrupp och får stöd genom ett omfattande program för individuell övervakning, specialiserade forskningsseminarier, allmänna färdighetsutbildningar och allmän avdelningskolloquia, vanligtvis med externa högtalare. Vi uppmuntrar dig att delta i och presentera ditt arbete vid stora konferenser, samt delta i våra konferenser och seminarier.

Dynamisk publiceringskultur

Personal publicerar regelbundet och brett i tidskrifter, konferenshandlingar och böcker. Nya bidrag inkluderar IEEE Transactions; IET tidskrifter; Elektronikbrev; Tillämpad fysik; Datorer i mänskligt beteende.

Global Skills Award

Alla studenter som är registrerade för ett undervisat magisterprogram är berättigade att ansöka om plats på vårt Global Skills Award Program. Programmet är utformat för att bredda din förståelse av globala problem och aktuella angelägenheter samt att utveckla personliga färdigheter som ökar din anställbarhet.

Karriärer

Vi har utvecklat våra program med ett antal industriella organisationer, vilket innebär att framgångsrika studenter står i en stark position för att skapa en långsiktig karriär inom denna viktiga disciplin. Du utvecklar de färdigheter och möjligheter som arbetsgivare söker, inklusive problemlösning, oberoende tanke, rapportskrivning, tidshantering, ledarskapsförmåga, lagarbete och god kommunikation.

Genom att bygga på Kents framgång som regionens ledande institution för studentanställbarhet erbjuder vi många möjligheter för dig att få värdefull erfarenhet och utveckla de specifika kunskaper och färdigheter som arbetsgivarna värdesätter.

Ingångskrav

En 2,2 eller högre hedersexamen i multimedia, konst eller design eller ett relaterat ämne. Alla sökande måste presentera en portfölj.

Alla sökande behandlas individuellt och ytterligare kvalifikationer, och yrkeskvalifikationer och erfarenhet kommer också att beaktas vid behandling av ansökningar.

Engelska inmatningskrav

Universitetet kräver att alla engelska som inte är modersmål ska nå en minsta standard för färdighet i skriftligt och talat engelska innan de börjar på grundnivå. Vissa ämnen kräver en högre nivå.

Behöver du hjälp med engelska?

Observera att om du är skyldig att uppfylla ett engelskspråkigt skick erbjuder vi ett antal förberedande kurser på engelska för akademiska ändamål via Kent International Pathways .

Forskningsområden

Digital media

Digital Media-gruppen är en tvärvetenskaplig grupp med intressen inom många områden, inklusive social databehandling (t.ex. socialt nätverkande, datormedierad kommunikation), mobil / allestädesberäkning, dator-interaktion och digital konst (t.ex. dataspel, 3D-animering, digital filma). Vårt arbete tillämpas på ett brett spektrum av domäner, inklusive e-hälsa, kulturarv och cyberpåverkan / identitet.

Aktuella forsknings teman omfattar:

  • gränssnitt / interaktionsdesign och interaktion mellan människor och datorer
  • cyberbeteende / inflytande
  • social databehandling och sociability design
  • naturliga användargränssnitt
  • virtuella världar
  • onlinemiljöer och datormedierad kommunikation
  • mobila applikationer
  • digital filmframställning och efterproduktion.

Personalforskningsintressen

Dr Jim Ang: Universitetslektor i multimedia / digitala system

Människa-datorinteraktion; användbarhet och spelbarhet design; dataspelstudier och interaktiva berättelser; social databehandling och sociability design; virtuella världar; onlinemiljöer och datormedierad kommunikation.

Ania Bobrowicz: Universitetslektor i Digital Arts

Människa-datorinteraktion; datormedierad kommunikation; feminism och konsthistoria.

David Byers Brown: Universitetslektor

Animation; digitala visuella effekter; riktande.

Howard Griffin: Programchef, Arkitektonisk Visualisering MA; Direktör för rekrytering, marknadsföring och antagning

Arkitektur och film; Representationen och användningen av arkitekturen i filmen; användningen av film och visualisering i arkitektur; virtuell arkitektur och digitalt utrymme; titta på form och utrymme i virtuella världar och cyberspace; Frimureriets arkitektur och symbolik i England.

Stephen Kelly: Universitetslektor i elektronisk teknik

Medicinsk elektronik, inklusive elektrokardiologi; talbedömning; telemedicin och datorbaserad bedömning av kliniska tillstånd.

Dr Richard Misek: Föreläsare i Digital Media

Skärmteknik och estetik; efterbearbetning; remix biograf; digital rymdtid; urbana rymden; videokonst.

Dr Les Walczowski: Universitetslektor i elektronisk teknik

Utvecklingen av dynamiska webbapplikationer, mobilapplikationer och e-learning-teknik.

avgifter

2018/19 årliga studieavgifter för detta program är:

  • Storbritannien / EU: £ 7750
  • Utland: 18400 £

(Heltid)

För studenter som fortsätter på detta program, kommer avgifterna att öka årligen med högst 3 procent av RPI i varje läsår utom vad som regleras.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Kent School of Architecture is one of the most successful schools of architecture in the UK. Innovative programmes, studio-based teaching, professional links and excellent facilities combine to create ... Läs mer

Kent School of Architecture is one of the most successful schools of architecture in the UK. Innovative programmes, studio-based teaching, professional links and excellent facilities combine to create an inspirational learning environment. Läs mindre