MA Creative Direction för modemedier
Conde Nast College
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 29 950 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
30 Sep 2024
* £24 950 (Storbritannien) | £29 950 (Icke-UK) inklusive moms
Följ med oss för informationsevenemang online
Visa tillgängliga datum
Introduktion
Vår MA Creative Direction for Fashion Media är ett exceptionellt, branschcentrerat program som avslöjar de fascinerande världarna av visuellt berättande, medievarumärke och multimediaproduktion. Rotat i den stora reservoaren av kunskap och expertis som innehas av Condé Nast, presenterar detta program en spännande blandning av strukturerad akademisk undervisning, praktiska tekniska workshops, självdriven forskning och berikande mästarklasser som underlättas av uppskattade industripionjärer. Tillsammans leder dessa element eleverna på en transformativ resa genom de kreativa, kommersiella och kritiska dimensionerna av modemedia över tryckta, digitala och upplevelsebaserade plattformar.
Beläget inom högskolans postgraduate Fashion Media-portfölj, som också inkluderar masterprogram i Fashion Styling, Fashion Media Strategy och Fashion Journalism, genom att fullfölja vår MA Creative Direction for Fashion Media kommer du att dela några undervisade sessioner och projekt med dina motsvarigheter i andra modemedia masterprogram. Detta samarbetssätt säkerställer att du skaffar dig en holistisk och dynamisk förståelse för modemediebranscherna.
I sin kärna är detta program en startplatta för dig att utvecklas till en skicklig utövare inom ditt valda område inom modemedia. Det är konstruerat för att främja väsentliga överförbara färdigheter inom kommunikation, kritiskt tänkande, reflekterande analys och expertprojektledning, vilket ger dig möjlighet att förnya och tänja på gränserna som modeberättare, mediabranschledare eller visionärer inom visuell kommunikation.
Noterbart är att Condé Nast College har oöverträffad tillgång till branschbelysningar, inklusive redaktionen och affärsteamen bakom ikoniska publikationer som Vogue, GQ, Glamour, Tatler, House & Garden, World of Interiors och WIRED. Denna unika fördel gör att vi kan kombinera akademisk rigor med enastående branschförbindelser, vilket skapar en pedagogisk miljö som ingen annan.
Condé Nast College of Fashion & Design står som en hörnsten i industriförberedelser. Programmets slutmål är att sömlöst överbrygga klyftan mellan akademin och professionell sysselsättning, väva teori och akademiska studier in i väven av branschpraxis. Som student på den här kursen kommer du att fördjupas i verkliga industriscenarier, vilket ger dig möjlighet att ständigt höja din kunskap och förståelse och odla nya färdigheter till en exemplarisk nivå efter examen. Du kommer också att erbjudas ett gyllene tillfälle att engagera dig i en fyra veckors uppslukande arbetserfarenhet som en viktig del av din professionella utvecklingsresa under programmet.
Programresultat
Syftet med programmet är att ge dig möjligheter att bli en effektiv utövare inom ditt valda område inom modemedier. Programmet syftar till att utveckla viktiga överförbara färdigheter inom kommunikation, kritiskt tänkande, refulation samt projektledning för att förbereda dig för att förnya och driva gränserna som en modehistoriker, medieföretagsledare eller visuell kommunikatör.
Karriärmöjligheter
Med vår unika tillgång till modebranschen förbereder College studenter för anställning genom levande branschprojekt och praktiker och ger expertkarriärråd till studenter och akademiker.
Under de senaste åren har den tekniska utvecklingen drivit på nya möjligheter inom sektorn och det finns inte längre en så distinkt åtskillnad mellan modemedia och modedetaljhandel. Borttagandet av dessa gränser har vidgat omfattningen av tillgängliga karriärer.
Modemediaproffs flyttar nu sömlöst mellan roller på tidningar och positioner hos stora modemärken och återförsäljare, vilket gör fokus för MA Creative Direction for Fashion Media relevant för ett allt bredare utbud av jobbmöjligheter. Inom modemedia specifikt är kursen lämplig för dig som vill göra karriärer som:
- Art Directors
- Kreativa direktörer
- Grafiska formgivare
Under kursen kommer studenterna att undersöka de roller som beskrivs i tidningsmastheads och de ökande rollerna i digitala medier.
Galleri
Läroplan
Kursens struktur
Programmet är uppbyggt som fyra 10-veckorsterminer. De tre första undervisas och den sista terminen ägnas åt självständiga studier för att slutföra de avslutande projekten och en avhandling. Programstrukturen består av moduler som delas mellan alla medieprogram som fokuserar på forskningsfärdigheter och att bygga kritisk medvetenhet om aktuella frågor såväl som utvecklingen inom mode- och mediebranschen tillsammans med programspecifika moduler som gör att du kan förvärva tekniska och praktiska färdigheter anpassade med dina karriärmål.
MA Creative Direction for Fashion Media-programmet är ett mycket praktiskt alternativ som låter eleverna utveckla sina befintliga visuella kommunikationsförmåga med fokus på mode. Det passar dem med kreativa grader och starka portföljer inom områden som fotografi, konst, visuell kommunikation eller grafisk design. Du förväntas ha befintliga färdigheter inom ditt föredragna kreativa område och kursen kommer att ge möjligheter att använda dessa färdigheter. Moduler på programmet är:
Kritisk forskning: Att förstå publiken
Syftet med denna modul är att ge dig en överblick över utbudet av forskningsmetoder, tillvägagångssätt och verktyg som är avgörande för att utveckla insikten om publiken. Delkursen kommer att behandla forskningsfilosofi, etik, primära och sekundära forskningsmetoder, hur man analyserar, utvärderar och sprider forskningsresultat. Modulen kommer att överväga forskning i en rad olika sammanhang som är relevanta för medieindustrin och gör att du kan förstå förhållandet mellan teori och praktik.
Fashion Media Futures
För att modemedier ska hålla sig smidiga är det viktigt att företag, varumärken, publikationer och faktiskt individer är medvetna om de frågor och möjligheter som är relevanta för branschen nu och i en nära såväl som avlägsen framtid. Som en del av detta kommer du att introduceras till färdigheter att utvärdera hur samhälleliga, tekniska, politiska och ekonomiska förändringar och hur dessa påverkar modemedia. I team bestående av studenter från olika medieprogram kommer studenterna att tillsammans svara på nya trender och skapa nya lösningar som drar nytta av detta.
Multimediaproduktion
Detta är en kompetensbaserad modul för att ge dig möjligheter till utveckling av praktiska produktionsfärdigheter inom områden som fotografi, bildredigering, trycklayouter och grafisk design för mode. Du kommer att utveckla en digital design och multimediakommunikationsförmåga över olika medier. Modulen syftar till att förbereda dig för ytterligare projektarbete på senare moduler och säkerställa att dina tekniska och designmässiga färdigheter utvecklas till en nivå som lämpar sig för att producera arbete på nivå 7.
Visuell kultur och kreativ riktning för mode
Efter att ha lärt dig kreativa och tekniska färdigheter som är relevanta för kreativ riktning under termin 2, låter den här enheten dig tillämpa dessa färdigheter i ett mer professionellt sammanhang samtidigt som du undersöker nyckelaspekter av visuell kultur och utforskar vad som inspirerar innovation i kreativ riktning. Balansen mellan kreativitet och kommersiella angelägenheter kommer att betraktas som en del av samtida praktik i en kreativ riktning.
Avslutande masterprojekt
Under denna modul kommer du att skapa ett praktiskt resultat i linje med din programspecialism och identifierade karriärfokus. Du kan närma dig detta som en möjlighet att skapa en portfölj med arbete, initiera ett levande eller simulerat industriprojekt eller ta ett entreprenöriellt tillvägagångssätt genom att skapa ett projekt som du kan fortsätta att bedriva efter avslutad examen.
En skriftlig avhandling kommer att underbygga det praktiska elementet, så att du kan identifiera en tydlig koppling mellan akademisk teori såväl som vetenskaplig forskning och genuin branschpraxis. Syftet är att befästa och förbättra tidigare lärande på programmet och ger möjlighet att utveckla ett individuellt forskningsförslag inom alla intresseområden som är relevanta för programmets innehåll.
Detta projekt syftar till att ge dig en möjlighet att bedriva levande forskning i ett ämne av intresse för dig, utveckla färdigheter i projektledning och engagera dig i professionell utvecklingsplanering. Du kommer att uppmuntras att skaffa 4 veckors relevant arbetslivserfarenhet som en del av din professionella utveckling.
Vem undervisar på Condé Nast College of Fashion?
Johannes Reponen är specialist på kommunikation, media och skrivande och är programledare för vår MA Fashion Media Practice-kurs. Han har tidigare lett magisterexamen vid London College of Fashion, skriver för ett antal mode- och designpublikationer och arbetar med internationella kunder om framtidsinsikt. Med BA- och MA-examen i kommunikation och kritik håller Johannes på att avsluta sin doktorsexamen.
Under din kurs kommer du också att undervisas av en rad av vår akademiska personal samt branschgäster och gästföreläsare.
Gästföreläsare och gästföreläsare inkluderar:
- Osman Ahmed, senior redaktionsassistent på The Business of Fashion
- Georgia Murray, moderedaktör på Refinery29
- Nova Dando, kreativ chef
- Aled John, chef för affärsutveckling på Condé Nast International
- Paul Nesbitt, chef för publikforskning på Condé Nast International
- Dr Kate Nelson Best, mode- och mediaforskare
- Marcus Agerman Ross, grundare och redaktör för Jocks&Nerds
Studenter på kursen har också tillgång till högskoleövergripande branschföreläsningsprogram som äger rum en gång i veckan. Tidigare talare inkluderar Victoria Beckham, Suzy Menkes och Becky Smith för att nämna några.