MA Entreprenörskap: Mode och kreativa industrier

Allmänt

Programbeskrivning

MA Entrepreneurship: Fashion and Creative Industries ger en unik lärmiljö för studenter, introducerar entreprenörskap och företagstänkande specifikt för mode och kreativa industrier.

Programmet erbjuder studenter med varierad bakgrund och discipliner möjlighet att introduceras till ämnen som; branding, marknadsföring, affärsteori och praktik, affärsplanering och finansiering på forskarnivå. Denna masterexamen utnyttjar och hones alla befintliga överförbara färdigheter, samtidigt som man utvecklar värdefull kunskap om mode- och kreativindustrin.

Kursen bygger på expertisen hos Condé Nast Publications och dess bredare nätverk av branschpartners inom mode och kreativa industrier. Du kommer att få hjälp med att engagera dig med relevanta yrkesverksamma och organisationer. Kursen kombinerar självständig forskning med undervisat akademiskt innehåll, tillsammans med föreläsningar och masterkurser från ledande yrkesverksamma inom branschen.

Tekniskt stöd kommer att ges för att stödja och utveckla kompetens i Adobe Creative Suite, förbättra professionell kreativ kommunikationsförmåga och underlätta utbyte av idéer.

Condé Nast College of Fashion & Design har ett starkt fokus på förberedelserna för industrin. Kursen kommer att utforska olika möjligheter för nystartade företag inom företagande mode och kreativa organisationer, tilltalande för en rad studenter med olika bakgrund.

Denna MA är en internationellt erkänd kvalifikation validerad av University of Buckingham, värd 180 poäng på QCF nivå 7.

123295_SuzyMenkeswiththestudents.jpg

Kursstruktur

Detta branschfokuserade program syftar till att stödja och ge dig möjlighet att ha förtroende för att planera, utveckla och starta din egen start-verksamhet när du avslutar kursen. Du kommer att vara utrustad med relevanta överförbara yrkeskunskaper och kunna producera branschens lämpliga affärsförslag.

Detta är ett brett och framåtriktat program som granskar en rad områden inom mode och kreativa industrier. Du uppmanas att identifiera möjligheter på marknaden och föreslå dina egna affärslösningar med hjälp av relevanta innovativa och traditionella affärsmodeller och -metoder.

Det kommer att läggas tonvikten på att utveckla rätt branschkunskap och mycket praktiska affärsfärdigheter som krävs för att skapa och utveckla ett hållbart och nutidigt kreativt företag.

Du kommer att stödjas i utvecklingen av en effektiv övergång från student till företagsägare (eller anställning), som tydligt förbinder teoretiska ämnen, affärsmodeller, akademisk studie och branschtänkande med den samtida affärsverksamheten och entreprenörskapet inom den kreativa industrin. Du kommer att bli bekant med metoder för livslångt lärande som gör att du kan fortsätta att fördjupa dina kunskaper och förstå och utveckla nya färdigheter till en hög nivå efter examen.

Kurshöjdpunkter

  • Tillgång till yrkesverksamma mentorer både från Condé Nast och den bredare modeindustrin
  • Tillgång till yrkesverksamma mentorer både från Condé Nast och den bredare modeindustrin
  • Möjlighet att starta eget företag innan du avslutar kursen
  • Lär dig hur du skapar eller utvecklar ditt företag med hjälp av moderna metoder som kombinerar teori och praktiska yrkeskunskaper
  • Enastående industrihögtalare
  • Karriärrådgivning

Kursdatoer

28 september - 04 september 2021

Moduler på MA Entrepreneurship

Varumärkekommunikation och marknadsföringsstrategi

Denna modul introducerar dig i samtida kommunikationsmetoder som används inom mode och kreativa industrier för att förmedla varumärkessattribut. Du kommer att undersöka framgångsrika kommunikationsstrategier som används av varumärken och utforska de olika formaten, teknikerna och teman som utnyttjas av varumärken för att producera positiva erfarenheter för avsedda publik. Denna modul ger också möjligheter för dig att utveckla visuell kommunikation och de kompetenser som krävs för att skapa märkeskommunikationsutgångar till en hög nivå.

Kreativt entreprenörskap

Den här spännande modulen introducerar dig i en värld av entreprenörskap, undersöker viktiga överväganden och utmaningar inom mode- och kreativindustrin. Du kommer också att utforska en rad entreprenörsmässiga affärsmodeller och teorier. Under denna modul får du chansen att utvärdera och reflektera över attribut och kvaliteter samt strategier som utnyttjas av framgångsrika företagare och deras värde inom globala ekonomier. Medan du lär dig att känna igen marknadsmöjligheter inom mode och kreativa industrier, kommer du att tillämpa modeller av reflekterande praxis för att uppmuntra dig att känna igen dina egna personliga egenskaper, kvaliteter, färdigheter och kunskaper.

Kritisk forskning: Modemarknader och kreativa industrier

När du studerar den här modulen kommer du att introduceras till en rad forskningsmetoder, tekniker och verktyg som används för att förbättra kritiskt tänkande och analys för att uppmuntra dina egna personliga åsikter. Denna introduktion av nyckelteorier tillsammans med akademisk diskurs är viktigt för att stödja dig för att stödja din kreativa övning samtidigt som du behåller ett akademiskt fokus.

Affärs- och finansiell modellering för kreativa branscher

Denna modul syftar till att stödja dig med utveckling av en effektiv och väl övervägd affärsplan som kommer att locka finansiering / investeringar från lämpliga potentiella intressenter och fungera som en guide för att starta ett nytt företag. Planeringen som genomförs på detta stadium kommer att underbygga det slutgiltiga entreprenörskapsprojektet när konceptet kommer att utvecklas vidare, i beredskap för lansering.

Slutligt entreprenörskapsprojekt och affärslansering

Denna modul ger dig möjligheten att kombinera teori och praktik genom att sammanföra all den kunskap du har fått under hela kursen och tillämpa den praktiskt på lanseringen av en ny verksamhet. Genom att vidareutveckla och förbereda sig för att starta ditt eget mode / kreativa näringsliv, kommer du att bygga väsentligt på affärsidéer, marknadsundersökningar, branding och finansiell planering identifierad / genomförd eller skapad under kursen. Utöver detta utvecklar du vidare dina färdigheter inom projektledning och ledarskap.

Under den här modulen utvecklar du dina egna individuella briefs och anger tydligt dina projektmål och mål. Du kan välja att arbeta i samråd med en extern affärspartner eller samarbetspartner där du tydligt definierar arrangemang i överensstämmelse med projektledare / projektledare. Alla studenter får möjlighet att ha en branschledare genom hela denna modul.

123283_2E104868-394B-4930-9976-AF4D3EBBDFA3.jpg

Tillträde och inträde

Ingångskrav

Standardkunskapskrav för kursen är:

  • En hedersexamen, helst 2: 1 eller högre eller en motsvarande EU / internationell kvalifikation.
  • Ha en allmän uppfattning om att ett affärsidé ska utvecklas under kursen och lansera i framtiden
  • Sökande måste vara 18 år eller äldre på kursens första dag

Ackreditering av tidigare erfarenhetsundervisning (APEL)

Ansökningar är välkomna från personer som inte uppfyller standardkraven för inlärning om de i stor utsträckning kan visa de färdigheter och kapacitet som krävs för akademisk studie på forskarnivå. Relevant inlärning som har skett genom en rad erfarenheter, ofta ostrukturerade, personliga och omedvetna, kan vara lika med lärande som studerande följer med traditionella kurser genom formell utbildning. Exceptionella sökande som inte uppfyller standardkraven för inresa kan fortfarande övervägas genom APEL. Intagningarna och akademiska lag kommer att överväga varje ansökan som visar exceptionella styrkor och alternativa bevis, som kan innefatta:

  • Arbetserfarenhet
  • Icke-ackrediterade kurser
  • Omfattande läsning och forskning
  • Kvaliteten, relevansen och trovärdigheten hos det personliga uttalandet
  • En utomordentligt stark akademisk eller professionell referens
  • ELLER en kombination av dessa

Varje ansökan kommer att övervägas på egen vinst men vi kan inte garantera ett erbjudande i varje enskilt fall.

Engelska språkkrav

  • IELTS nivå 6.5 eller högre eller motsvarande Säkert engelska språktest (SELT)
  • Fullständig information finns på vår internationella studentwebbsida.

Urvalskriterier

Vi väljer sökande enligt potentiell och aktuell förmåga på följande områden:

  • Kan visa en stark personlig identitet
  • Visar potential att dra nytta av kursen
  • Har utmärkta kommunikationsförmåga
  • Visar motivation och engagemang

Hur man ansöker om MA Entrepreneurship Program

Alla sökande måste fylla i ansökningsformuläret med hjälp av knappen Apply Now.

För att gå med i kursen behöver du inte ha en fullbildad affärsidé. En del av kursen är forskning och utveckling av en idé för ny verksamhet.

Om du redan har en affärsidé, vänligen ge en grundläggande översikt över konceptet som en del av din ansökan.

Framgångsrika sökande kommer att inbjudas till en intervju med en medlem av akademiska laget.

För omfattande information besök universitetets webbplats.

Karriär och professionell utveckling

Även om MA: s inriktning är på entreprenörskap och uppmuntrar eleverna att starta egen verksamhet, är de överförbara färdigheter som kommer att uppnås också mycket relevanta för ett alltmer brett utbud av arbetsmöjligheter som drivs av en snabbt och föränderlig marknad på båda sätten och den bredare kreativa industrin. Många arbetsgivare värdesätter entreprenörsdrag när de rekryterar till ny personal i dessa mycket kreativa och visionära industrier.

Möjliga karriärmöjligheter utöver att starta egen verksamhet inkluderar:

  • Affärschef
  • Företagsledning
  • marknadsföring
  • branding
  • Uppköp
  • Merchandising
  • Retail Management

Den unika positioneringen av kollegiet och olika branschkontakter ger dig möjligheter att bedriva praktikplatser och praktikplatser inom relevanta karriärområden. College rådgivare är alltid till hands för att hjälpa dig med dina önskemål under och efter kursen. Kollegiet har inte bara kontakter inom Condé Nast Publications och Condé Nast International-nätverket, det har också kopplingar till stora modehus och andra främsta livsstilar och kreativa företag.

123222_2N5A2896-2_568x379.jpg

Avgifter och finansiering

28 368 £ (inklusive moms)

Betala kursavgift:

  • För att bekräfta och säkra en plats på kursen kommer studenterna att bli ombedda att betala en insättning på £ 1 200 vid mottagandet av ett erbjudande från oss.
  • UK / EU-studenter kan betala undervisningsavgiften i perioder under hela året.
  • Internationella studenter kommer att bli ombedda att betala kursavgiften i sin helhet före ankomsten till The College och före CAS-frågan.

Stipendier och alternativ finansiering:

  • Det finns inga stipendier eller finansieringsalternativ som för tillfället är tillgängliga för denna kurs.

Ytterligare kurskostnader:

  • Det finns en valfri studieresa utomlands som inte omfattas av kursavgiften. Detta sker under våren och ytterligare information lämnas i början av kursen.

Studera och bo i London

  • För information om studier i London och vad detta kan kosta, besök vår Living in London webbsida.
  • För information om boende medan du studerar på Condé Nast College, besök vår hemsida för boende.

Varför studera med Condé Nast College?

Du kommer att studera kursen med den enda brittiska modeutbildningsleverantören som verkar inom modebranschen. Den här unika miljön ger dig ett inifrånperspektiv när du lär dig hur du skapar ett företag, hur företag i mode och den kreativa industrin fungerar och har tillgång till en rad experter inom sina områden.

Med veckovisa gästtalare som representerar ett brett spektrum av yrken inom mode och kreativa industrier kommer du att lära dig direkt av erfarna akademiker och praktiker.

Din Campus

Condé Nast College ligger i en toppmodern byggnad i hjärtat av Londons kreativa och kulturella centrum Soho. Omgiven av många filmer ger mode- och mediehus studenterna oöverträffade möjligheter till professionella nätverk och kulturella upplevelser. College ligger bara 10 minuters promenad från Condé Nast International Headquarters, liksom det ikoniska Vogue House som våra studenter besöker som en del av deras exponering för den professionella världen.

Vem lär på Condé Nast College of Fashion?

Det akademiska laget på Condé Nast College ger en varierad bakgrund och kunskapsbas inom den bredare modeindustrin. Individuella länkar och fortsatta studier ger ständiga uppdateringar från inom modebranschen och bortom. Kulturen och stilen av undervisningen är utformad för att förbättra personliga perspektiv på modebranschen och att ifrågasätta modeskommunikation, dess metoder och framtid samtidigt som man stöder och utvecklar individuella färdigheter och stilar.

Under din kurs kommer du också att undervisas av en rad akademiska medarbetare såväl som industriländer och besökande föreläsare.

Några av våra tidigare branschtalare inkluderade: Tommy Hilfiger, Tory Burch och Victoria Beckham för att bara nämna en handfull.

123292_StudentexperienceforKeystone.jpg

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The Condé Nast College is an important starting point for those who want to be tomorrow’s stars of the fashion industry. With outstanding resources, modern facilities and access to experts from the wo ... Läs mer

The Condé Nast College is an important starting point for those who want to be tomorrow’s stars of the fashion industry. With outstanding resources, modern facilities and access to experts from the worlds of fashion, style and luxury, the College prepares its students to work in all areas of this exciting and innovative industry. Läs mindre