MA i marknadsföring (avhandling / icke-uppsats)
Eastern Mediterranean University Faculty of Business and Economics
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Designad för akademiker i någon disciplin och att endast ett år att slutföra, MA i Marknadsföringsprogram kan ge dig en konkurrensfördel i en överbefolkade arbetsmarknaden genom att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som är direkt relevanta för arbetsgivarnas behov eller alternativt så att du kan byta till ett nytt område av akademiskt inriktning där du kan bedriva doktorsavhandling i marknadsföring av om dess grundvalar på magisternivå. Du lär dig det senaste inom teoretiska, teoretiska som praktiska aspekter av marknadsföring och vara beredd på en mängd olika yrken inom marknadsföring, såsom varumärkeshantering, produktutveckling, detaljhandel, tjänster marknadsföring, business-to-business marknadsföring, direkt marknadsföring, och marknadsundersökning.
Förkunskapskrav
Sökande förväntas uppfylla grundläggande behörighet för institutet. I allmänhet, att studenter som vill utöva ett visst forskarutbildning vid fakulteten för Business and Economics, men har avslutat en BA / BS i ett annat fält kan antas till programmet, under förutsättning att framgångsrikt slutföra utvalda förutsättning kurser från tillhörande avdelningen.
Fakultetsforskningsintressen
Marknadsföring, marknadsföringsstrategi, konsumentbeteende, reklam, säljfrämjande åtgärder och PR, integrerad kommunikationskampanj.