MA International Marketing and Media Management
HMKW
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Berlin, Tyskland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 - 6 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 850 / per month
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Masterprogrammet HMKW MA International Marketing and Media Management förmedlar analytisk, producerande och konsultorienterad kompetens, som är akut nödvändig i vårt tjänste- och kunskapsbaserade ekonomiska system, sporrat av accelererande digitala transformationer och växande transnationella sammankopplingar. Alla masterprogram på HMKW erbjuder tvärvetenskapliga obligatoriska valbara moduler som en allmän grund. Ämnesspecifika moduler för att fördjupa och utveckla dina karriärfärdigheter kommer att bygga på dessa.
Antagningar
Läroplan
Den tvärvetenskapliga grunden är uppbyggd av moduler inom juridiska, tekniska och psykologiska ämnesområden. Dessa moduler förmedlar väsentliga kompetenser för professionalisering av ditt arbete med media. I de ämnesspecifika modulerna förmedlar masterprogrammet MA International Marketing and Media Management Marketing and Management Basics och fokuserar sedan vidare på Media Management samt Marketing and Media Intelligence-ämnen. Programmet undervisas på engelska vid HMKW Berlin och undervisas på tyska vid HMKW Köln och HMKW Frankfurt.
Galleri
Programresultat
Lärandemål
Förmåga att analysera och lösa frågor relaterade till marknads- och kampanjanalys, industriella, organisatoriska och andra affärsrelaterade processer ur företagsledningssynpunkt, inom ett forsknings- eller utövare/konsultkontext
Idealiska studenter
Idealiska kandidater
Sökande: Kandidater från allmänna eller specialiserade lednings- och kommunikationsstudier
Måljobb: Mediekonsult, strategikonsult, marknadschef, medieanalytiker, affärsanalytiker, marknadsforskare, affärsutvecklingschef
Karriärmöjligheter
Sökande: Kandidater från allmänna eller specialiserade lednings- och kommunikationsstudier
Måljobb: Mediekonsult, strategikonsult, marknadschef, medieanalytiker, affärsanalytiker, marknadsforskare, affärsutvecklingschef