MA i TESOL (Undervisning i engelska som andraspråk) med betoning i TEFL (Undervisning i engelska som främmande språk)
Webster University Greece
Nyckelinformation
Campus läge
Athens, Grekland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 5 220 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* forskarutbildning 9-12 studiepoäng
Introduktion
Master of Arts i undervisning i engelska som andraspråk (MA i TESL) vid Webster University är utformad för individer som försöker utveckla engelska färdigheter hos icke-talande som bor antingen utomlands eller i USA. Programmet tillåter kandidater att utveckla en gedigen teoretisk bakgrund i kritiska aspekter som kultur, språkstruktur, första och andraspråksförvärvsteori, läroplan och materialutveckling, undervisningsmetodik, bedömning och forskning samtidigt som de förbereds för att bli effektiva språklärare.
ESL / EFL utbildning betoning - utformad för att tillgodose behoven hos framtida lärare för vuxna och / eller undervisa engelska som främmande språk utomlands. I det här fallet krävs inte tidigare undervisningserfarenhet.
- Undervisning i engelska som främmande språk (TEFL) -certifikat * (ett 21-timmars Webster-examensbevis) kan också utfärdas ensamt eller i samband med MA i TESL-examen - ESL / EFL Education-betoning för de som är intresserade av att undervisa utomlands.
Lärandemål
Programmål - Följande programmål bygger på en konceptuell ram för kunskap, implementering och reflektion.
Kandidaterna visar kunskap om:
- Det engelska språksystemet, dess komponenter (dvs. fonologi, morfologi, syntax, semantik, etc.) och frågor om språklig variation (dvs. dialekter, diskurs, slang, humor etc.).
- De viktigaste teorierna, nyckelbegreppen och forskningen inom förvärv av första och andra språk (SLA).
- Moderna och traditionella undervisningsmetoder, liksom de rättsliga processer och policyer som har påverkat engelska som andraspråk.
- Mångkulturella aspekter och personliga variabler (dvs. bakgrundsupplevelser, värderingar, övertygelser, kön) som påverkar processen för språkinlärning och kulturell integration.
- Effektiva inlärnings- och kommunikationsstrategier.
- Läroplaner och lämpliga material / läroböcker.
- Aktuella och historiska aspekter av utvärderingsdesign och implementering, liksom deras implikationer för olika intressenter.
Kandidaterna kommer att öva i sitt klassrum:
- Olika standardbaserade instruktionsstrategier för att stödja effektiva utbildningsmetoder som värderar individuella och kulturella skillnader.
- Standardbaserad läroplan utformad med moderna undervisningsteorier och meningsfullt, autentiskt innehåll och språkmaterial (dvs. upplevelser som modellerar sociala och akademiska sammanhang genom att integrera alla språkkunskaper - lyssna, tala, läsa och skriva).
- Flera kulturellt informerade, giltiga, tillförlitliga, autentiska, pragmatiska och icke-partiska bedömningstekniker som mäter inlärningsförlopp och effektivitet för lärare / program / innehåll.
- Teknikcentrerade aktiviteter som främjar innehåll och språkinlärning, enligt en konstruktivistisk modell som ger gott om språkinput och övning.
Kandidater kommer att reflektera över:
- Rollerna som lärare tar i samarbete med kollegor, skoladministratörer, paraprofessionella, föräldrar och samhällsmedlemmar för att förespråka behoven hos deras elever och deras direkta tillgång till resurser.
- Personlig tillväxt genom fortlöpande deltagande i personliga utvecklingsaktiviteter.
- Läroplanens lämplighet i överensstämmelse med nationella och regionala standarder, liksom programförväntningar och studenternas olika behov, beredskap, resurser och förmåga.
- Behovet av att stödja och uppmuntra ESOL-studenter och familjer i deras resa till socialt, kulturellt och språkligt boende.
Tillträde
Studenter som är intresserade av att ansöka till detta examensprogram bör också se antagningsavsnittet i denna katalog för allmänna krav.
Förkunskapskrav
- Mottagande av officiella utskrifter från institutionen för godkännande av behörighet.
- Grundläggande kumulativ GPA på 2,5 eller högre.
- Icke-infödda talare måste klara TOEFL, pappersbaserad poäng på 575 eller högre (internationella studenter - se katalogen på vår webbplats).
- Modersmål två terminer av ett främmande språk (med betyget B eller bättre) rekommenderas starkt.
- Uppsats: Beskriv din undervisningsfilosofi i termer av vilken typ av kunskap och värderingar som gör en lärare till en mer effektiv engelska som andraspråk / engelska som främmande språkinstruktör.
Se vår Webster International Viewbook för mer information.
Antagningar
Programresultat
Lärandemål
Programmål - Följande programmål bygger på en konceptuell kunskapsram, implementering och reflektion.
Kandidaterna kommer att visa kunskap om:
- Det engelskspråkiga systemet, dess komponenter (d.v.s., fonologi, morfologi, syntax, semantik, etc.), och frågor om språklig variation (dvs, dialekter, diskurs, slang, humor, etc.).
- De viktigaste teorierna, nyckelbegrepp, och forskning i första och andra språkförvärv (SLA).
- Moderna och traditionella undervisningsmetoder, liksom de juridiska processer och policyer som har påverkat engelska som andraspråk.
- Mångkulturella aspekter och personliga variabler (dvs bakgrundsupplevelser, värderingar, övertygelser, kön) som påverkar processen för språkförvärv och kulturell integration.
- Effektiva inlärnings- och kommunikationsstrategier.
- Läroplanens utformning och lämpligt material/läroböcker.
- Aktuella och historiska aspekter av bedömningens utformning och genomförande, samt deras implikationer för olika intressenter.
Kandidater kommer att träna i sitt klassrum:
- Olika standardbaserade instruktionsstrategier för att stödja effektiva utbildningsmetoder som värdesätter individuella och kulturella skillnader.
- Standardbaserad läroplan utformad på moderna undervisningsteorier och meningsfullt, autentiskt innehåll och språkmaterial (dvs. upplevelser som modellerar sociala och akademiska sammanhang genom att integrera alla språkkunskaper - lyssna, tala, läsa och skriva).
- Flera kulturellt informerade, giltiga, pålitliga, autentiska, pragmatiska och icke-partiska bedömningstekniker som mäter inlärningsframsteg och lärare/program/innehållseffektivitet.
- Teknikcentrerade aktiviteter som främjar innehåll och språkinlärning, efter en konstruktivistisk modell som möjliggör gott om språkinmatning och övning.
Kandidater kommer att reflektera över:
- Rollerna som lärare tar i samarbete med kollegor, skoladministratörer, paraprofessionals, föräldrar, och samhällsmedlemmar för att förespråka behoven hos deras elevgemenskap och deras direkta tillgång till resurser.
- Personlig tillväxt genom pågående deltagande i personlig utvecklingsaktiviteter.
- Läroplanens lämplighet i enlighet med nationella och regionala standarder, samt programförväntningar och studenternas olika behov, beredskap, Resurser, och förmåga.
- Behovet av att stödja och uppmuntra ESOL studenter och familjer i deras sociala resa, kulturell, och språkligt boende.