Inledning
Tycker du om en spännande och dynamisk miljö? Kan du hålla dig cool även under stort tryck? Kommer empati och en serviceinriktad attityd naturligt för dig? Om det här beskriver dig och du också råkar njuta av att träffa människor från hela världen, kommer du att upptäcka att International Hospitality Management-programmet är perfekt för dig!
Kursen
Master of Arts i internationell gästfrihet och servicehantering kommer att ge eleverna en djup och professionell förståelse för praktiken av modern internationell gästfrihet och servicehantering på strategisk nivå. En magisterexamen i International Hospitality and Service Management kommer att förbereda potentiella kandidater för en framgångsrik karriär inom service- eller gästbranschen. Denna bransch växer i en enorm takt med en förväntad ökning av mer än 30% av arbetstillfällen över hela världen år 2022. Gästfrihetsbranschen genomgår ständig förändring, inte minst drivs av att förändra kundernas krav. Dessa förändringar bidrar till komplexiteten i rollen som gästfrihetschef, och de högkvalificerade akademikerna i kursen kommer att vara i hög efterfrågan hos en rad olika företag över hela världen.
Programmets mål är att:
Ge ett intensivt och balanserat akademiskt och praktiserande relevant studieprogram för introduktionsnivå och karriärutveckling inom området gästfrihet och servicehantering.
Utveckla Masters nivåer färdigheter och tekniker för identifiering, problemlösning och utveckling av strategiska och operativa planer för hantering av gästfrihet och servicerelaterade organisationer.
Förbättra innovation, kreativitet och praktiska operativa färdigheter i gästfrihets- och servicebranschen, tillsammans med det strategiska tänkandet och riskbedömningen som är nödvändig för framtida tillväxt och utveckling av branschen.
Utforska gästfrihetens och serviceindustrins alltmer komplicerade natur i förhållande till anpassning och commodification.
Definiera gästfrihets- och serviceindustrins internationella karaktär både i globalisering och glocalisering.
MA i International Hospitality and Service Management syftar till att uppfylla dessa mål genom att tillhandahålla en intellektuell utmanande, postgraduate lärande möjlighet som gör det möjligt för eleverna att utvecklas i sin valda karriär och att förbättra sina möjligheter till framsteg inom det bredaste utbudet av organisationer. Masterstudenterna kommer att behöva slutföra 25% av sina studier i Nederländerna.
Magisterexamen
Genom att expandera dina gränser finns det inget som talar om vad du kan uppnå. Därför utmanar vi våra studenter, personal och partners varje dag för att upptäcka och utveckla sina talanger, som en del av en resa som överstiger gränserna för sitt eget yrkesområde och omedelbar miljö. Framtiden kräver entreprenörer och resurser som vet hur de kan översätta sin kunskap till innovativa lösningar och som har den vision och mod som behövs för att se bortom sitt eget yrkesområde.
Magisterexamen i IHSM
Magisterexamen i internationell gästfrihet och servicehantering syftar till att tillgodose behoven hos en dynamisk internationell industri och förskoleelever studerar på forskarutbildning. I gästfrihet och servicebranschen finns det en ökande efterfrågan på kvalificerade medarbetare som är angelägna att ta itu med utmaningarna i en snabbt föränderlig affärsmiljö. Programmet möter denna efterfrågan genom att leverera akademiker som har detaljerad och omfattande kunskap om branschen.
Ett program utformat för morgondagens värld
Att få en magisterexamen är ett unikt sätt att skilja dig i gästbranschen och en bra möjlighet att utöka ditt internationella nätverk. Det finns en efterfrågan från gästfrihet och serviceindustrin för doktorander på masternivå som har relevanta affärs- och forskningsfärdigheter och strategisk förmåga. Detta program är utformat för att förse dig med färdigheter och kunskaper för att göra dig omedelbart anställbar inom gästfrihet och bredare servicebranschen.
Allmän information
Förkunskapskrav
a) En officiell kopia eller originalet av ditt examensbevis
Akademisk: kandidatexamen (internationellt erkänd), helst inom gästfrihet, fritid, turism, ekonomi eller företagsekonomi. Studenter med andra kandidatexamen utvärderas från fall till fall. Arbetslivserfarenhet i relaterade områden krävs inte men rekommenderas.
b) Engelska språkkunskaper
Academic IELTS 6.0 (med minst 5,0 för varje färdighet)
TOEFL 550 (pappersbaserad), 213 (datorbaserad) och 80 (internetbaserad)
Cambridge ESOL-poäng FCE-C (169 eller högre)
TOEIC 670 (lyssna och läsa) och 290 (tal och skriva)
En officiell kopia eller originalet av den engelska språkkunskaper krävs
Alternativt, ett brev utfärdat av din tidigare utbildningsanstalt som anger att du har studerat på engelska i minst 3 år.
Entréintervju
Efter att ha behandlat din skriftliga ansökan och uppfyller de övergripande kraven får du ett datum för en universitetsintervjuintervju. Resultatet av denna intervju kommer att avgöra om du kommer in i vårt MA-program på SUAS-Q. Efter ingångsintervju får du ett erbjudande om inresa.
Programmet
Har du en serviceinriktad attityd och är du kritisk och nyfiken? Har du alltid kundens intresse i åtanke? Letar du efter bästa möjliga förberedelser för en framgångsrik karriär inom gästbranschen? Då kommer du att upptäcka att denna magisterexamen i International Hospitality and Service Management är perfekt för dig!
Magisterexamen i International Hospitality and Service Management (IHSM) förbereder dig för en framgångsrik karriär inom service- eller gästbranschen. Denna bransch växer i en enorm takt med en ökning av arbetstillfällen som prognostiseras över hela världen. Hospitalsbranschen genomgår en ständig förändring som drivs av att förändra kundernas krav. Dessa förändringar bidrar till komplexiteten i rollen som gästfrihetschef, och som högkvalificerad forskare i kursen kommer du att vara i hög efterfrågan hos en rad olika företag över hela världen.
Varför IHSM?
Programmet är ackrediterat med ett trefaldigt bra betyg av den nederländska och flamländska ackrediteringsorganisationen. Detta gör programmet ett av de bästa inom sitt område.
Aktivt deltagande i verkliga forskningsprojekt som en del av Akademin för internationell gästfrihetsforskning (AIHR). Med campus i Nederländerna, Sydafrika, Bali och Thailand är AIHR en verkligt internationell plattform för forskning. AIHR: s forskningsresultat syftar till att påverka gästfrihetsbranschen och bidra till att förbättra utbildningen i gästfrihet.
Programöversikt
Modul 1: Ställa in ramverket: det förflutna
Hospitals principer
Denna modul syftar till att förbättra din kunskap och förståelse för gästfrihet, servicekvalitet, kundnöjdhet och andra principer som är relevanta för gästbranschen och den bredare servicebranschen.
Modul 2: Operationalisering av ramverket: nutiden
Serviceförbättring
Designad för att ge en bred introduktion till ämnet prestanda, operationsanalys och prestationsmätning, är det ledande temat för denna modul analys av verksamheten. I sin verksamhet skapar serviceföretag värde för sina kunder.
Hållbar värdeskapande i gästbranschen
Denna modul betonar de viktiga aspekterna av hållbar utveckling, det inbördes bidraget av företagens sociala ansvar, den centrala rollen i etiken och den nödvändiga användningen av intressentanalys i förvaltningen av gästfrihetsorganisationer i övergången till hållbarhet.
Modul 3: Utöver ramarna: framtiden
Strategisk Human Resource Management
Begreppen strategisk human resource management i den globala gästfriheten och serviceindustrin omfattas av denna modul, eftersom planering och genomförande granskas inom ramen för utmaningarna för industrin.
Finansiell beslutsfattande
Modulen Financial Decision Making presenterar de viktigaste principerna för finansiering som är nödvändiga för att förstå och genomföra finansfunktionen i en organisation och genomföra den finansiella analysen som motiverar beslutsprocessen.
Forskning (1-3)
De tre forskningsmodulerna förbereder dig för att skriva din självständiga avhandling genom att undersöka hur man definierar ett nutidigt gästfrihet / service management-ämne, hur man skriver ett välbalanserat och detaljerat forskningsförslag och hur man utför lämplig datainsamling och analys.
Modul 4: Examensarbete
Tillval
Du får välja mellan två valfria ämnen:
Företagande
Detta inkluderar entreprenörskap, innovativa koncept och affärsperspektiv. Denna modul är ett accelererat forskningsbaserat program. Det är utformat för att ge dig möjlighet att tillfoga de färdigheter, ramar och lärande erfarenheter som krävs för att skapa affärsmöjligheter i serviceorienterade organisationer eller nya företag genom att tillämpa entreprenörsrättsliga och innovativa initiativ.
Hantera Evenemangsorganisationer
Detta valmöjlighet behandlar centrala begrepp som hjälper till att förstå hur man hanterar en händelseorganisation och hur man skapar konkurrensfördelar som är viktiga för framgång.
Examensanalys
Avhandlingen avslutar masterprogrammet i programmet och är en stor del av individuellt forskat arbete. Detta är din möjlighet att göra en fördjupad undersökning av ett problem eller problem som härrör från och planeras i dina tidigare moduler.
Studiecoach
I början av programmet tilldelas du en coach som personligen kommer att vägleda dig under hela programmet och hjälper dig att tänka kritiskt om dig själv, din vägledning och din framtida karriär.
Det är styrkan i Stenden University Of Applied Sciences - Qatar : i en snabbt föränderlig värld gör vårt folk det omöjliga.