MA i tidiga barndomsstudier - Blended Learning
Portobello Institute of Education
Nyckelinformation
Campus läge
Northside, Irland
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 3 995 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per läsår
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vi arbetar på distans och är tillgängliga för att stödja dig med alla frågor du har - vänligen maila Jenny på [email protected] eller ring henne på 01-8920031.
Våra akademiska leveransgrupper arbetar alla också på distans och stöder våra studenter att fortsätta med sina studier genom online-lärande eller för att komma igång för de som just börjar sin inlärningsresa.
Denna samtida MA i tidiga barndomsstudier är utformad för professionella tidiga yrkesutövare som arbetar inom barndomen, inklusive de som kanske inte arbetar direkt med barn. Detta masterprogram bygger på kunskap som erhållits under grundutbildningen och erfarenhetsinlärning på arbetsplatsen. Det blandade inlärningsläget är ett flexibelt studiealternativ för dem som vill passa inlärning i arbete och familj. MA i tidig barndomsstudier erbjuder dig en möjlighet att främja din kunskap, förståelse och professionell praxis genom engagemang med aktuell forskning och tänkande i tidig barndom. Det innebär också en reflektion över och analys av din egen yrkesutövning, stödjande din personliga utveckling samt sätter dig i en stark position för karriärutveckling inom denna sektor.
Vad ska jag lära mig under denna MA i studier i tidig barndom?
Ett engagemang för jämlikhet, mångfald, social rättvisa och förespråket är teman som är centrala för detta masterprogram. Du kommer att utveckla en detaljerad förståelse av aktuell forskning och samtida tänkande inom området för barndom. Du kommer att utvärdera forskning och teori kontinuerligt och reflektera över dess inverkan på förskolan och tillhandahålla praktiken med tonvikt på din egen yrkesutövning. Att utveckla en sofistikerad förståelse av de historiska, ekonomiska, sociala, kulturella och politiska sammanhang som påverkar småbarns och deras familjers liv är en viktig fördel med att studera denna MA i tidiga barndomsstudier. Du kommer också att utveckla en omfattande förståelse för och engagemang i frågor om jämlikhet och mångfald, social rättvisa och förespråkning i förhållande till området för barndom.
Vad är blandat lärande?
Denna MA i tidiga barndomsstudier har utformats specifikt för leverans genom online-inlärning, med en till en handledningssupport och modulära seminarier utformade specifikt för att förbereda dig för att slutföra modulen. Det passar dig mycket om du arbetar heltid med begränsad fritid men ändå vill uppnå din magisterexamen.
Under introduktionsseminariet kommer du att få dina inloggningsuppgifter till onlineportalen, ePortobello. Här hittar du kursanteckningar, läslistor, podcast, artiklar av intresse och utvärderingsriktlinjer. Innehållet är strukturerat i ett lätt att "hitta och följa" vecka för vecka-format. Du behöver grundläggande datorkunskaper som att söka på internet och skriva ett orddokument.
Varje modul börjar med ett induktionsseminarium och du kommer att träffa din huvudlärare under detta seminarium. Det rekommenderas att delta i dessa seminarier, men det är valfritt. Du kommer att kunna logga in och "delta" i föreläsningen även om du är på plats eller om du kan besöka föreläsningen på ett senare datum via vår onlineportal. Du kan ladda upp dina bedömningar och din lärare kommer att ge dig feedback om du är på rätt spår innan du skickar in den slutliga versionen. Blended learning ger dig möjlighet att studera vid din tid med stöd tillgängligt under hela din inlärningsresa.
Vem ska jag lära av?
Programledningen och föreläsningsteamet för MA i tidiga barndomsstudier har valts noggrant. De har valts utifrån sina kvalifikationer, kombinerade erfarenheter inom de första årssektorn och utbildning och deras övertygelse om effekterna högre utbildning kan ha för utövare, barn och familjer.
Kvalifikationer Gained
När detta program har slutförts kommer du att få en MA i studier i tidig barndom. Detta tilldelas på nivå 9 i den nationella ramen för kvalifikationer
Ramar för kvalifikationer i Irland och Storbritannien
De irländska och brittiska kvalifikationsmyndigheterna har samarbetat om initiativ som främjar öppenhet, erkännande och mobilitet av kvalifikationer mellan våra respektive jurisdiktioner. Kvalifikationsmyndigheterna i Storbritannien och Irland har kommit överens om kvalifikationsramarna i drift, Brexit kommer inte att påverka detta avtal.
Behörighetskrav & ansökningsprocess
Ingångskrav
Anmälan sker genom direkt ansökan till Portobello Institute.
Det finns tillträdeskriterier tillgängliga för studenter med olika kvalifikationer, men studenter måste ha en relevant examensgrad (minst 2: 2) och det är att föredra att du arbetar inom barndomen.
Vissa av modulerna kräver ett observationsbesök vid miljöer som erbjuder vård och utbildning för barn från födelse till sex år. Där du inte arbetar direkt med barn måste du kunna förbinda dig denna del av programmet.
Ansökningsprocess
- Steg 1 - Fyll i onlinebokningsformuläret.
- Steg 2 - Sökande kommer att kontaktas för bekräftelse / bevis för att uppfylla inträdeskriterierna och inträde kommer att bekräftas.
- Steg 3 - Bekräftelse av en plats kommer att ges till sökande som omedelbart uppfyller kriterierna.
eller
Sökande som inte uppfyller kriterierna kan vara berättigade till avancerad inträde i BA-ordningen eller Hons in Early Childhood Studies. Detta program är tillgängligt via Portobello Institute.
Observera att platser på denna kurs är begränsade och att platser endast bekräftas när undervisningsavgifterna har erhållits. Tidig applicering rekommenderas.
Kursstruktur, support och onlineinlärning
Kursen levereras under två akademiska år med valfria, stödda seminarier som hålls under schemalagda helger.
- År 1 - 26/09/20 - 28/05/21
- År 2 - 25/09/21 - 27/05/22
Det är en paus under sommarmånaderna 2021.
Varje läsår har 4 - 6 * en-dagarseminarier utformade för att stödja studenten genomföra de moduler som planeras för den termin. Seminarier hålls vanligtvis på en lördag från 10 till 16. Deltagande vid seminarier är inte obligatoriskt och levereras i syfte att introducera modulelektorn, fastställa inlärningsresultat, innehåll, bedömningsstrategi och förväntningar på kompetens / kunskapsutveckling. Du kommer att kunna logga in och "delta" i föreläsningen även om du är på plats eller om du kan besöka föreläsningen på ett senare datum via vår onlineportal
Allt kursmaterial finns på en online inlärningsportal som är lättanvänd online-plattform som är speciellt utformad för online-inlärningsprogram. Under introduktionen kommer eleverna att introduceras till plattformen med en praktisk demonstration av hur man kan använda portalen och få tillgång till lektioner snabbt och enkelt. För att genomföra denna kurs måste eleverna ha en grundläggande kunskap om att använda en dator och söka på internet för forskningsändamål.
Seminarier & lärarsupport
Handledningsseminarierna hålls i början av varje modul och är utformade för att vägleda och stödja dig genom hela modulen. Dessa seminarier visar modulen för dig och innehållet du kommer att täcka. Bedömningen och förväntningarna för framgångsrik avslutning behandlas i detalj, var och hur man får tillgång till informationen på plattformen. Du kommer att träffa medstudenter och ha möjlighet att skapa ditt studienätverk under hela din inlärningsresa.
Du kan maila din handledare när som helst under modulen för att ställa en enkel fråga eller skicka ett utkast till din bedömning. Vårt programhanteringsteam är alltid tillgängligt för att erbjuda dig telefon- och e-poststöd och om du behöver kan du ordna att träffa dem för ytterligare en till en vägledning. Många av våra tidigare kandidater har upptäckt att det är möjligheten att ställa en enkel fråga, söka vägledning och lämna in ett utkast till sin bedömning som stödde dem mest till framgångsrik avslutning. Denna nivå på ett till ett stöd är unik för blandat lärande och är en speciell fördel för att välja detta studieform. Portobello Institute har investerat i ett team av programchefer och handledare som är erfarna tidiga års utövare såväl som kvalificerade och kunniga pedagoger. De är tillgängliga för att hjälpa dig i varje steg i detta program.
Online Learning Portal
Under introduktionsseminariet kommer vi att visa dig hur du navigerar och hittar det du behöver med all den information du behöver för att slutföra det här programmet som laddats upp till lärandeportalen. Innehållet i detta program anges i ett lätt att följa format med en kombination av anteckningar, artiklar, podcast och annat material som hjälper dig att förstå ämnet och slutföra din bedömning. Du behöver grundläggande datorkunskaper för att söka på internet och skriva ett orddokument för att slutföra ditt uppdrag.
Kursmoduler och bedömningar
Modulerna listas nedan. Modultitlar och modulinformation uppdateras fortlöpande för att återspegla lagstiftningsförändringar etc, forskningsresultat osv. Därför kan dessa ändras över tid.
Modulerna omfattar:
Samtida problem i tidig barndom (kärna, 30 hp)
Denna modul syftar till att undersöka samtida problem i tidig barndom med hjälp av en rad teoretiska linser och kommer att beakta de konsekvenser dessa frågor har för tidiga års politik och praxis. Den kommer att överväga hur globala, ekonomiska, kulturella och politiska sammanhang bidrar till att frågor blir "bekymmer". Ett antal perspektiv på tidig barndom som feminism, post-modernism, mänskligt kapital, såväl som från neurovetenskap, psykologi och psykoanalytiskt tänkande kommer att undersökas för att uppmuntra studenter att kritiskt engagera sig i samtida frågor som direkt påverkar deras arbete i den tidiga barndomen. arbetskraft.
Särskilda tillvägagångssätt inom utbildning och vård av förtidsåldern (kärna, 30 hp)
Den här modulen undersöker en rad olika kännetecken inom utbildning och vård av barndom. Studenterna kommer att visa förståelse för de filosofiska rötterna i dessa olika tillvägagångssätt och överväga vilken inverkan de har haft eller kan ha på sin egen tillgång.
Jämställdhet och inkludering i tidig barndom (kärna, 30 hp)
Denna modul undersöker principerna bakom och uppfattningar om frågor om jämlikhet och inkludering i barndomen. Politiska, historiska, lagstiftande, Storbritannien och internationella sammanhang utforskas för att uppmuntra studenter att ifrågasätta och överväga modeller för effektiv inkluderande praxis och vikten av att utmana ojämlikheter.
Foundations of Being (kärna, 30 hp)
Denna modul fokuserar på aspekter av unga barns utveckling under de första tre åren av livet, med ett specifikt fokus på personlig, social och emotionell utveckling och konsekvenserna av detta för andra områden av utveckling och lärande i tidig och senare barndom. Modulen kommer att ta hänsyn till en rad teoretiska perspektiv och konsekvenserna av dessa för tidiga års tillhandahållande och praktik. För att säkerställa en informerad förståelse av och svar på tillgång till barn från födelse till tre, förväntas studenter som inte är baserade i inställningar som täcker detta åldersintervall att göra minst ett dagars observationsbesök på en relevant bestämmelse. Studenter som utför denna modul kräver erfarenhet av att arbeta med barn inom födelse till sju åldersintervall och vara för närvarande anställda eller har tillgång till placering inom denna sektor.
Forskningsmetoder och avhandlingen (kärna, 60 poäng)
Denna modul undersöker nyckelbegrepp inom forskning och stöder eleverna att genomföra en liten oberoende forskning som är relevant för deras professionella disciplin.
Detta program är föremål för validering
Vilka är bedömningarna?
Bedömningarna för denna examen sker genom kursarbete och en avhandling. Bedömningarna varierar från praktikbaserade uppdrag till att undersöka ett ämne du är intresserad av. Vi uppmuntrar dig att reflektera över din kunskapsförstärkning med ett antal uppdrag som utformats för att utforska din inlärningsresa. Alla dessa metoder försöker stödja dig att kombinera teori med scenariebaserat lärande och hur du praktiskt implementerar dessa metoder i din vardag.
Kursavgifter, enkel betalningsplan
- Kursavgift: 3 995 € per år
- Registreringsavgift: 305 € per år
Betalning måste betalas i sin helhet vid bokningstillfället, registreringsavgifterna betalas inom 2 veckor efter startdatum.
Betalning för år 2 av dessa mästare måste göras 14 dagar före det andra året.
Tillgänglig rabatt - om du betalar år 1 och 2 tillsammans kan du utnyttja 850 € rabatt - 7 990 euro som ska betalas istället för 8,140 euro.
Enkel betalningsplan
Det finns en betalningsplan tillgänglig för studenter som vill sprida betalningen för detta program.
Alternativ 1
- 900 € insättning, betalas vid bokning.
- 8 betalningar på € 400 som ska betalas den 10: e månaden som börjar månaden efter startdatum.
Om du betalar med avbetalning förfaller insättningen för år 2 av Masters 14 dagar före programmets startdatum.