MA internationell marknadsföring
University of Portsmouth
Nyckelinformation
Campus läge
Southsea, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 9 400 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för heltid: £9400, deltid: £4 700 per år för studenter i Storbritannien/Kanalöarna och Isle of Man/EU-invånare I Heltid: £17 000 Deltid: £8 500 per år: internationella studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Affärer bedrivs nu på en global skala. Det betyder att organisationer behöver marknadsförare med ett internationellt tänkesätt och förmåga att påverka vart än i världen de verkar.
Du kan gå den här kursen om du är intresserad av marknadsföring och uppfyller våra behörighetskrav, oavsett ditt ursprungliga grundexamensämne.
I denna MA International Marketing Master's degree-kurs kommer du att bygga affärsmannaskap samtidigt som du utvecklar en omfattande och rigorös förståelse för internationell marknadsföringspraxis.
Du kommer att lära dig om grundläggande marknadsföringsteorier och modeller och täcka global marknadsföringsstrategi, internationell varumärkeskommunikation, marknadsföring i sociala medier och webbanalys.
När du tar examen har du den kunskap, färdigheter och erfarenhet som krävs för att utveckla marknadsföringsstrategier för internationella företag, vilket gör dig till en ovärderlig anställning för alla organisationer. Du kan använda din kvalifikation för att arbeta utomlands och i organisationer som är engagerade i affärer över internationella gränser och kulturer.
Vad du kommer att uppleva
På denna masterexamen i internationell marknadsföring kommer du:
- Få en förankring i marknadsföringsprinciper och teorier
- Studera alla aspekter av marknadsföring, inklusive varumärkesbyggande, marknadsföring på sociala medier och konsumentanalys
- Lär dig om hur globaliseringen har ökat kopplingen mellan företag, marknader, människor och information över olika länder och kulturer
- Förbättra din kunskap om olika kulturer och nationer för att göra dig själv till en mer effektiv medlem av den internationella marknadsföringsgemenskapen
- Tillämpa det du lär dig när du lär dig, inklusive att arbeta med det lokala näringslivet
- Utveckla överförbara färdigheter som du kan tillämpa inom alla områden av ditt liv, såsom kritiskt tänkande, oberoende forskning, lagarbete, verbal och skriftlig kommunikation, analytiskt tänkande och etisk praktik
- Dra nytta av erfarenheten från gästföreläsare från en rad olika bakgrunder – tidigare talare på liknande kurser inkluderar Jo Pabari (direktör för Good Stuff Consulting och marknadskonsult för Heineken, PepsiCo, Heinz och Twinings) och Emma Searle (chef för digitalt på Verb Brands, en ledande digital byrå för lyx- och premiummärken)
Du kan också
- Besök några av världens ledande digitala marknadsförings- och reklamföretag i London – vi har kopplingar till organisationer som Google, Twitter och IBM (med förbehåll för reserestriktioner och Covid19-pandemin)
- Fördjupa dig i en annan kultur på ett veckolångt självfinansierat studiebesök vid ett europeiskt universitet (med förbehåll för reserestriktioner och Covid19-pandemin)
- Skaffa ytterligare kvalifikationer som kommer att öka ditt CV via onlineutbildning för kvalifikationer som Google Analytics och Ads
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Kärn moduler
Karriärmöjligheter
Länder som Indien, Kina och Japan är nu bland världens 10 bästa ekonomier, medan Mexiko och Brasilien förväntas gå in i topp 10 år 2050 (Världen 2050, PWC).
Detta har lett till hög efterfrågan på marknadsföringspersonal som kan arbeta effektivt i olika kulturer, regioner och länder.
Marknadsföringsmöjligheter finns i alla branscher - privata, offentliga och frivilliga. Dessa kan sträcka sig från finans-, konsument- och informationsteknikindustrin till ideella organisationer, såsom välgörenhetsorganisationer, lokala myndigheter och högskolor.
Roller du kan arbeta i när du examen inkluderar:
- Internationell marknadsforskare
- Marknadsföringskampanj
- Internationell marknadschef
- PR-konto verkställande
- Marknadsföring Konsult
- Chef för sociala medier
Arbetslivserfarenhet och karriärplanering
Under modulen Collaborative Marketing Project, har du möjlighet att arbeta tillsammans med kunder från lokalsamhället, ger dig en smak av att arbeta i branschen.
Vi kan också hjälpa dig att identifiera praktik, praktikplatser, frivilliga roller och frilansningsmöjligheter som kompletterar dina studier och bygger ditt CV.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.