MA modestyling

Allmänt

Programbeskrivning

MA Fashion Styling är ett unikt branschfokuserat program som gör det möjligt för studenter att lära sig om modestyling, produktion och bildskapande. Med utgångspunkt från Condé Nasts kunskap och expertis delas kursleveransen mellan undervisat akademiskt innehåll, praktiska och tekniska workshops, oberoende forskning samt masterkurser från ledande branschpersonal för att utforska de kreativa, kommersiella och kritiska dimensionerna av styling i samband med tryck, digitala och erfarenhetsmässiga modemedier.

Programmet ligger inom högskolans modemedieportfölj som också inkluderar magisterkurser i modejournalistik, Creative Direction for Fashion Media och Fashion Media Strategy. Studenter på MA Fashion Styling kommer att dela några undervisade sessioner och projekt med de andra modemediamästarna för att vårda samarbetet och se till att studenterna får en helhetsförståelse för modemedieindustrin.

Programmets kärnmål är att ge studenterna möjligheter att bli effektiva utövare inom modestyling och bildskapande inom mode- och medieindustrin. Programmet ger studenterna möjlighet att förstå konceptutveckling och forskning för kreativ praktik; kreativa, konceptuella, kommersiella och kritiska dimensioner av modestyling; teknisk produktionskunskap; samarbetsarbete, digital designfärdigheter för modestyling och publikförståelse genom en rad inlärningsmöjligheter.

Condé Nast College of Fashion & Design har ett starkt fokus på förberedelser inför industrin. Programmet syftar till att stödja en effektiv övergång från studie till anställning, koppla teori och akademisk studie till branschpraxis. Du kommer att bekanta dig med verkliga branschsituationer som gör att du kan fortsätta att öka dina kunskaper och förståelse och utveckla nya färdigheter till en hög nivå efter examen. Under kursen har du också möjlighet att genomföra 4-veckors relevant arbetserfarenhet som en del av din professionella utveckling.

140492_photo-1512436991641-6745cdb1723f.jpg

Programschema

Online-induktionsvecka 7 december 2020 - 11 december 2020
Vintertermin (termin 1) 11 januari 2021 - 19 mars 2021
Läsvecka 22 mars 2021 - 26 mars 2021
Påsklov 29 mars 2021 - 9 april 2021
Vårtermin (termin 2) 12 april 2021 - 18 juni 2021
New York-resa (valfritt) / läsvecka 21 juni 2021 - 25 juni 2021
Sommartid (termin 3) 28 juni 2021 - 3 september 2021
Valfri placering 06 september 2021 - 8 oktober 2021
Hösttermin (termin 4) 11 oktober 2021 - 17 december 2021
Termen slutar 17 december 2021

Denna MA är en internationellt erkänd kvalifikation validerad av University of Buckingham, värd 180 poäng på QCF nivå 7.

Kursstruktur

Programmet är uppbyggt som fyra termer på 10 veckor. De tre första undervisas och den sista termen ägnas åt självständig studie för att slutföra de slutliga projekten och en avhandling. Programstrukturen består av moduler som delas över alla medieprogram som fokuserar på forskningsfärdigheter och bygger kritisk medvetenhet om aktuella frågor samt utvecklingen inom mode- och medieindustrin tillsammans med programspecifika moduler som gör att du kan förvärva tekniska och praktiska färdigheter med dina karriärmål.

Programstruktur

Term 1 Fashion Media Futures Kritisk forskning: förstå publiken
Term 2 Styling Toolkit Kritisk forskning: förstå publiken
Term 3 Mode berättelser Masters slutprojekt
Term 4 Masters slutprojekt

Masters slutprojekt

Huvudfokus för MA Fashion Styling är att skapa visuellt innehåll, bildskapande och styling för både stillbild och rörlig bild. Detta program är lämpligt för individer med både kreativt och kommersiellt blick för mode och önskan att samarbeta med andra kreativa. Moduler på programmet är:

Kritisk forskning: förstå publiken

Syftet med denna modul är att ge dig en översikt över utbudet av forskningsmetoder, tillvägagångssätt och verktyg som är viktiga för att utveckla insikt i publiken. Modulen kommer att behandla forskningsfilosofin, etik, primära och sekundära forskningsmetoder, hur man analyserar, utvärderar och sprider forskningsresultat. Modulen kommer att ta hänsyn till forskning i en rad sammanhang som är relevanta för medieindustrin och gör det möjligt för dig att förstå förhållandet mellan teori och praktik.

Fashion Media Futures

För att modemedier ska vara smidiga är det viktigt att företag, varumärken, publikationer och faktiskt individer är medvetna om frågorna och de möjligheter som är relevanta för branschen nu och inom en snar framtid. Som en del av detta kommer du att introduceras till färdigheter för att utvärdera hur samhälleliga, tekniska, politiska och ekonomiska förändringar och hur dessa påverkar modemedier. I team som består av studenter från olika medieprogram kommer eleverna att samarbeta på nya trender och skapa nya lösningar som drar nytta av detta.

Styling Toolkit

Under denna modul lär du dig de professionella färdigheterna inom styling, produktion och bildskapande. Som en del av detta kommer du att undersöka den utvecklande rollen som stylist arbetar över flera professionella, kommersiella och kreativa sammanhang för att skapa och kommunicera identiteter. Du kommer att uppmuntras att experimentera med modestyling och bildframställning för att hitta din professionella röst och stil oavsett om du arbetar med ett projekt för en branschklient, modemärke eller för din egen portfölj. Du kommer också att introduceras till identitet och varumärke teorier som är relevanta för modestyling.

Mode berättelser

Syftet med denna modul är att göra det möjligt för dig att fortsätta utveckla praktiska färdigheter inom modestyling och bildskapande och tillämpa lärande för att utveckla kreativa koncept till professionella standarder. Här är modestyling beläget i det moderna ekosystemet för modemedier och uppmuntrar dig att överväga balansen mellan kreativa och kommersiella problem med att skapa innehåll. Samarbete är en viktig del av den här modulen och du kommer att uppmuntras att arbeta med fotografer, filmskapare och kreativa regissörer som en del av detta projekt för att skapa bland annat modeartiklar och rörlig bild.

Final Masters Project

Under denna modul skapar du ett praktiskt resultat i linje med din programspecialism och identifierade karriärfokus. Du kanske närmar dig detta som en möjlighet att skapa en portfölj av arbete, initiera ett levande eller simulerat branschprojekt eller ta ett entreprenörsinriktat tillvägagångssätt genom att skapa ett projekt som du kan fortsätta att fullfölja efter examen.

En skriftlig avhandling kommer att ligga till grund för det praktiska elementet, så att du kan identifiera en tydlig koppling mellan akademisk teori såväl som vetenskaplig forskning och äkta branschpraxis. Målet är att konsolidera och förbättra tidigare lärande om programmet och ger möjlighet att utveckla ett individuellt forskningsförslag inom alla intresseområden som är relevanta för innehållet i programmet.

Detta projekt syftar till att ge dig en möjlighet att bedriva levande forskning i ett ämne som är intressant för dig, utveckla färdigheter i projektledning och engagera dig i professionell utvecklingsplanering. Du kommer att uppmuntras att säkerställa relevant 4-veckors relevant arbetslivserfarenhet som en del av din professionella utveckling.

Ingångskrav

Standardkraven för denna kurs är en BA-examen, helst 2: 2 eller högre, eller motsvarande EU / internationell examen. Sökande måste vara 18 år eller äldre den första dagen av kursen.

Särskilda behörighetskrav för MA Fashion Styling

En design / visuellt baserad examen i ett lämpligt ämne som modedesign, visuell kommunikation, modekampanj, konst och andra relaterade områden. Studenter kan också ha en examen i icke-relaterade studier men kan visa ett engagemang för styling och bildskapande genom exempel på arbete. Studenter kommer att uppmanas att skicka in exempel på relevant arbete som en del av sin ansökningsprocess.

Ackreditering av tidigare erfarenhetsundervisning (APEL)

Exceptionella sökande som inte uppfyller standardkraven för inträde kan fortfarande övervägas genom APEL om de kan visa omfattande kunskaper och kapacitet för akademisk studie på forskarnivå. Ibland är upplevelsen lika bra som vad man lär sig i ett klassrum. Antagningarna och akademiska team kommer att överväga ansökningar som visar exceptionella styrkor och alternativa bevis, som kan inkludera:

  • Arbetserfarenhet
  • Icke-ackrediterade kurser
  • Omfattande läsning och forskning
  • Ett lysande, relevant och trovärdig personligt uttalande
  • En utomordentligt stark akademisk eller professionell referens
  • Eller en kombination av dessa.

Varje ansökan kommer att behandlas på sin egen merit, även om vi inte kan garantera varje sökande ett erbjudande.

Engelska språkkrav

IELTS nivå 6.5 eller högre eller motsvarande Secure English Language Test (SELT) Full information finns på vår internationella studentwebbplats.

Urvalskriterier

Vi väljer sökande enligt potentiell och aktuell förmåga på följande områden:

  • Demonstration av en stark personlig identitet
  • Potentialen att dra nytta av kursen
  • Utmärkta kommunikationskunskaper
  • Bevis på motivation och engagemang

Karriärer

Med vår unika tillgång till modebranschen förbereder högskolan studenter för anställning genom levande industriprojekt och arbetsplatser och tillhandahåller expertkarriärrådgivning till studenter och akademiker.

Under de senaste åren har den tekniska utvecklingen drivit nya möjligheter inom sektorn och det finns inte längre en så distinkt åtskillnad mellan modemedier och modebutik. Avlägsnandet av dessa gränser har breddat omfattningen av tillgängliga karriärer.

Modemedarbetare flyttar nu sömlöst mellan roller i tidningar och positioner hos stora modemärken och återförsäljare, vilket gör fokus för MA Fashion Styling relevant för ett allt bredare utbud av jobbmöjligheter. Inom modemedier i allmänhet och styling specifikt, är kursen lämplig för dem som vill bedriva karriärer som:

  • Editors
  • Visuella innehållsskapare
  • stylister
  • Bild-, visuella och varumärkeskonsulter

Under kursen kommer studenterna att undersöka de roller som beskrivs i tidningens mastheads och de ökande rollerna i digitala medier. Den utvecklande rollen som stylist och de nya jobbmöjligheterna inom mode, media, kultur, underhållning och livsstil kommer att utforskas som en del av kursen.

"Vi ser fram emot att välkomna de allra ljusaste och mest skickliga av högskolans studenter till våra mycket eftertraktade arbetslivserfarenhetsprogram." Hazel McIntyre, HR-chef, Condé Nast Publications

Betala kursavgiften

För att bekräfta och säkra en plats på kursen kommer studenterna att bli ombedda att betala en insättning på £ 1 200 vid mottagandet av ett erbjudande från oss.

UK / EU-studenter kan betala undervisningsavgiften i perioder under hela året.

Internationella studenter kommer att uppmanas att betala sin kursavgift i sin helhet innan de anländer till högskolan och innan CAS-utgåvan.

Varför studera med Condé Nast College?

Du studerar den här kursen med den enda leverantören av brittisk modeutbildning som verkar inom modebranschen. Denna exceptionella miljö ger dig en unik inblick i modekommunikation i alla dess former och hur de kreativa branscherna fungerar, samt ger tillgång till många oöverträffade experter inom sina områden.

Med veckovisa gästhögtalare från ett brett utbud av yrken inom mode- och kreativa branscher kommer du att lära dig direkt från branschens bästa.

Din campus

Condé Nast College ligger i en toppmodern byggnad i hjärtat av Soho, Londons kreativa och kulturella knutpunkt. Området är hem för många film-, mode- och mediehus som ger oöverträffade möjligheter för professionellt nätverkande och kulturupplevelser. Högskolan ligger 10 minuters promenad från huvudkontoret för Condé Nast International, liksom Vogue House, som våra studenter får uppleva genom besök eller onlineaktiviteter, som en del av deras exponering för den professionella världen.

Vem lär på Condé Nast College of Fashion?

En specialist inom kommunikation, media och skrivande, Johannes Reponen är programledare för vår MA Fashion Media Strategy-kurs. Han har tidigare varit magisterexamen vid London College of Fashion, skriver för ett antal mode- och designpublikationer och arbetar med internationella kunder om framtida insikt. Med BA- och MA-examen i kommunikation och kritik slutför Johannes för närvarande sin doktorsexamen.

Under din kurs kommer du också att undervisas av en rad akademiska medarbetare såväl som industriländer och besökande föreläsare.

Besöksföreläsare och gästtalare inkluderar:

  • Osman Ahmed, senior redaktionsmedlem på The Business of Fashion
  • Georgia Murray, moderedaktör på Refinery29
  • Nova Dando, kreativ chef
  • Aled John, chef för affärsutveckling på Condé Nast International
  • Paul Nesbitt, chef för publikforskning på Condé Nast International
  • Dr Kate Nelson Best, mode- och medieforskare
  • Marcus Agerman Ross, grundare och redaktör för Jocks & Nerds

Studenter på kursen har också tillgång till det college-branschföreläsningsprogram som äger rum en gång i veckan. Tidigare talare inkluderar Victoria Beckham, Suzy Menkes och Becky Smith för att nämna några.

Senast uppdaterad Sep 2020

Om skolan

The Condé Nast College is an important starting point for those who want to be tomorrow’s stars of the fashion industry. With outstanding resources, modern facilities and access to experts from the wo ... Läs mer

The Condé Nast College is an important starting point for those who want to be tomorrow’s stars of the fashion industry. With outstanding resources, modern facilities and access to experts from the worlds of fashion, style and luxury, the College prepares its students to work in all areas of this exciting and innovative industry. Läs mindre