MASTERSTUDIES.SE

Masterprogram i Affärskommunikation

Jämför 5 MA-program i Affärskommunikation

Har du en gedigen affärsmässig bakgrund? Har kommunicera eller marknadsföra ett företags produkt, varumärke eller identitet för allmänheten ljudet intressant för dig? Om du svarat ja på någon av de här frågorna, kanske en Master of Arts (MA) i Business Communication vara rätt för dig.

Vad är en MA i Business Communication? Enkelt uttryckt, lär programmet eleverna hur man kommunicerar både inom och utan en affärsmodell. Programmet innehåller element av en MBA, men är särskilt inriktad på kommunikation. Typiska kurs teman är marknadsföring, PR och företagets rykte eller ledning. Många program erbjuder praktik möjligheter i det sista studieåret för att ge studenterna praktisk kompetens inom området samt viktiga arbetstillfällen och möjligheter till nätverkande.

Det finns många fördelar med att få en MA i Business Communication.Framför allt eleverna gå iväg med en examen som ger spetsiga undervisning i effektiva företagskommunikation, vilket kan appliceras på ett antal olika branscher.

Kostnaderna för att få denna typ av examen varierar beroende på institution och plats. För en mer exakt redovisning av exakt kurs och registreringsavgifter, kontakta institutionen du är intresserad av att söka till direkt.

Akademiker med en MA i Business Communication inser givande karriärer i reklambyråer, marknadsavdelningar och PR och presskontor myriad olika typer av företag. Ofta till akademiker med design kurser under sitt bälte gå på arbeta som grafisk eller webbdesigners inom reklam eller företagskommunikation avdelningar. Vissa akademiker går in i affärer för sig själva som kommunikationskonsulter, skräddarsy sitt arbete till mindre företag eller startups i synnerhet.

Det finns många möjligheter att tjäna en MA i Business Communication både i USA och utomlands. Graden är också bidrar till att ta online-kurser, och många arbetar yrkesverksamma eller studerande som bedriver deltid examen väljer denna väg. För att komma igång, söka efter program nedan och kontakt direkt upptagande kontor i skolan som du väljer genom att fylla i täten formen.

5 Resultat i Affärskommunikation

Strategiskt varumärkesarbete och intressenter kommunikation

Middlesex University London
Campusstudier 12 månader August 2019 Storbritannien London UK Online

Om man tittar på flera målgrupper att varumärken måste ta itu med, detta magisterexamen omfattar kärnämnena strategisk varumärkeshantering, intressenter kommunikation och teorier, varumärkesanalys, och e-marknadsföring och digitala strategier över fälten så olika som stad, region och nation branding, corporate och organisations branding, innovationsdriven marknadsföring och ljud branding.


MA i International Business Communication

Radboud University
Campusstudier Heltid 1 år September 2019 Nederländerna Nijmegen

Om du väljer att studera IBC på Radboud University kommer du att kunna kombinera lärande akademisk forskningsteknik med praktiska affärskompetenser.


MA PR och strategisk kommunikation

Leeds Beckett University
Campusstudier Heltid Deltid 1 - 2 år September 2019 Storbritannien Leeds + 1 fler

Få kompetensen att fungera inom en global ekonomi och utveckla dina skriv- och presentationskunskaper för att engagera dig med publiken över hela världen på denna ackrediterade kurs.


Master of Arts i global kommunikation

The George Washington University - Elliott School Of International Affairs
Campusstudier Heltid Deltid 2 år September 2019 Amerikas förenta stater Washington + 1 fler

MA i Global Communication hjälper eleverna att förstå den komplexa globala informationsmiljö; dess konsekvenser för samhällsstyrning, säkerhet och affärs; och hur man kommunicerar effektivt global publik.


MA i strategisk ledning i global kommunikation

Blanquerna - Universitat Ramon Llull
Campusstudier Heltid 1 år October 2019 Spanien Barcelona

Denna magisterexamen är den första i sitt slag i Europa. Programmet ger studenterna möjlighet att studera och förstå ledningsprinciper för kommunikation som är inbyggd i företag och organisationer som verkar inom den internationella arenan, med tonvikt på framgångsrik tillämpning av de strategiska verktygen för kommunikation och PR och offentliga angelägenheter.